Trolljenta sa for siden:
Denne artikkelen er sikkert interessant for noen :-)
Trolljenta sa for siden:
Denne artikkelen er sikkert interessant for noen :-)
Summer sa for siden:
Interessant lesning. Spesielt det som sto om myk og hard mat, det har jeg aldri hørt før. :sitter å spiser hardt knekkebrød med myk omelett oppå:
Eva sa for siden:
Veldig fint du deler denne link Trolljenta! Viktig tror jeg, å ha de følelsesmessige faktorer med i en overvekt. Også i forbindelse med vektnedgang er det viktig å observere hva man tenker og føler. Tror det er noe med å være mentalt "klar" til å gå ned i vekt, turde vise seg frem som slank og lekker. Ha mot til å få økt oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Uten sitt beskyttende fett blir man mer sårbar - så er man klar for de ekstra tersk som kan komme? Tror at vektstagnasjoner man har inn i mellom, bla. kan være en form for tankemessig stagnasjon, derfor viktig å være obs på sine tanker.... :rolleyes:
Summer sa for siden:
Du er nok inne på noe vesentlig Eva. Jeg tror mange har en årsak til den vekten de har, og at de kan oppleve endel motstand i seg mot endring, for da forsvinner beskyttelsen.
Jeg kjenner også på meg selv at jeg har en trang til å spise bort følelser. Med en gang jeg blir sint eller lei meg, så kan jeg observere meg selv gå bort og forsyne meg med sjokolade innerst i skapet på autopilot. Ganske fasinerende.
Jeg grubler fortsatt på dette med hard og myk mat. Det er jo ganske tilfredsstillende å knaske hardt på en gulrot om en er sint, og å spise en myk varm og trøstende deilig eplekake dersom en er nedfor ... :o
JenJen sa for siden:
Den artikkelen var kjempeinteressant! :)
Andre blir engstelige av hard mat fordi de ikke orker å forholde seg til sitt eget sinne. That's me!
Joika sa for siden:
:fnise:
Joika sa for siden:
Spiser både hard og myk mat selv.
Elsker begge deler. Betyr det at jeg er helt screwed up eller at jeg er vital og sindig? :veitikke:
Summer sa for siden:
Total balanse Helga. :dulte:
Joika sa for siden:
Neppe!:rolleyes:
Summer sa for siden:
Ok, da får vi diagnostisere deg til ute av kontakt med emosjonene dine.
Løsning; sitt deg ned med en gulrot og kjenn etter hva det gjør med deg.
Joika sa for siden:
Oi. Mener du jeg må i gulrot-terapi??? :redd: :eek:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.