Har lest boka slank med ketolyse 2 ganger :D ... men er fremdeles usikker hvor MYE mat jeg kan spise... Må innrømme at jeg spiser og koser meg med all maten jeg kan spise, holder meg innenfor karbo nivå og er i ketose.... Lurer allikevel om jeg spiser for mye...
Hvordan kan jeg vite at jeg ikke spiser for mye?? Ja, kanskje om vekten stopper opp, men det kan det vel gjøre uansett...?? :rolleyes:
Finnes det en tommefinger regel på dette?? :confused:
Hører også om folk som sier at de stresser med å få i seg nok fett.... hvordan kan en "måle" det.. og hvor mye fett skal en få i seg egentlig??
Jepp, spise det du orker, passe på at du får i deg nok fett og proteiner i hvert måltid. Grønnsaker til hvert måltid- helst, men i allafall til 3 av 4...
Hei
spis og kos deg med all den herlige ketolysematen. Hvis vekttapet stopper opp i over to uker, kan du jo prøve å redusere litt på mengden og se om du har spist litt for mye. Så lenge du går ned er alt såre vel.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Kjøttporsjoner på 150-175 gram år måltid er passe. Både m..h.t. mengde og protein innhold. Av grønnsaker er rundt 150-200 gram passe. Jeg pleide å ha 100 gram brokkoli og lagde mos av 200 gram blomkål da jeg holdt på. Det var muligens i overkant med grønnsaker. Fett tilsvarende 1-2 ss fett pr måltid. Npen måltider kan du ha mer fett, andre mindre.
Og det er viktig at du IKKE behøver å spise til du er mett, men TIL DU IKKE ER SULTEN LENGER. Da blir du mett i løpet av 20-30 min. Det tar litt tid før kroppen oppdager hvor mye/lite du har spist !
Men dette finner du ut av etterhvert.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.