Lagde i dag en fiskeform som var ganske god, så jeg legger ut oppskriften her:)
1 seiblokk
Brokkoli
1/2 Løk
Purreløk
1-2 fedd hvitløk
Godt med bacon
Tine kremost med urter
Ost
Creme fraiche
Fløte
Stek baconet og legg til siden. Stek løk, purre og hvitløk i godt med smør (og stekefettet til baconet). Hell over 1/2 boks creme fraiche og 1-2 dl fløte. Ha i en god teskje med kremost. La koke opp. Legg fisk i en ildfast form, ha på salt og pepper. Legg brokkolibuketter rundt (ukokt). Hell over "sausen". Strø over sprøstekt bacon og ha raspet ost over der. Stekes ca. midt i ovenen på 200 grader i ca. 45 minutter. Server med salat.
Tror denne passer til allslags fisk, jeg. Var umåtelig digg, deilig med det sprøe baconet som satt fast i den smeltedeosten... Begynner visst å bli sulten igjen, litt seint å ete nå:tusleiseng::nattis:
Det har du all grunn til. Jeg er så lite fantasifull når det kommer til matlagning, jeg må liksom ha en mal og ev. forandre litt på den liksom. Har vel ikke funnet på mange oppskriftene opp igjennom! Men jeg er flink til å lage mat da, bare jeg har fått ett vink om hva og hvordan.
Sånn er i grunnen jeg også:o Bruker som oftest et ferdig utgangspunkt og så tar det bare av derfra:D Brukte før å lage en fiskeform med gratinerte poteter med hvitløk (sinnsykt god), men det er jo litt vanskelig å lage den nå. Så da var det bare å prøve å finne noe som kunne erstatte den:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.