< Tilbake til oversikten

Leter etter oppskrift på de andre lappene ...

Kriz sa for siden:

jeg leter etter oppskrift på de andre lappene.. ikke de til Ziggi..
trenger litt variasjon..

:)

Gerd sa for siden:

Jeg har en grov variasjon jeg bruker av Ziggylapper:

Jeg lager de på denne måten. (trenger ikke stivpiske eggehviten, bare bland alt sammen.)

3 egg
30 gram kruskakli
En god dæsj knuste linfrø
1/2 beger rømme eller creme fraiche
1 ts natron
1-2 ts johannesbrødkjernemel
[color=black][/color]
Eller så er disse pannekakene veldig gode:
[color=black][/color]
Superdupergod Frokostpannekake.[color=navy][/color][color=black][/color]2 egg,
4 ss cottage cheese
2 ss rømme
2 ss rapsolje
1 ss kruskakli
2 ss ketolyse bakemix
en klype salt
en klype bakepulver
2ts natreen pulver ·[color=black][/color] Stekes som en stor pannekake eller som 2-3 små i smør på begge sider. Middels varme
Kan være vanskelig å snu, litt porøs.
Godt med allslags pålegg på

Charmtassen sa for siden:

Jeg lagde disse søndag kveld, og i mangel av noe annet godt navn så kaller jeg dem for "Gerds grove Ziggy-lapper-muffins" :stortsmil

Fant ut at jeg ikke ville ha deig flytende utover hele ovnen, så jeg brukte muffinsformer. Og siden jeg ikke hadde natron, så brukte jeg en liten teskje med bakepulver. Fikk 10 passe små "muffins".

OBS! De er mettende, så ikke la deg lure til å spise mange av dem!

Bee sa for siden:

Min er den samme som Gerd sin, men med bakepulver i stedet for natron. Synes natron gjør smaken OG fargen helt merkelig.
Pleier også å ha litt sesamfrø i de av og til.

Men nå bruker jeg forresten bare Lollypop-brødet. For et herlig grovbrød! DET smaker virkelig BRØD!!!

Kriz sa for siden:

tusen takk for raske svar! Dette var topp! :) rett hjem og bake så har jeg noe godt å glede meg til i morra! :)

Charmtassen sa for siden:

Ble så sulten av denne praten jeg, at jeg fant fram matboksen min! Har nå kost meg med 1 stk. "muffins" med smør og Brie på. Nam-nam!

lokkebiff sa for siden:

...eller siden det er frøken Charmy, så ler vi på denne måten: :lol:

Lilly sa for siden:

Jeg er faktisk ikke enig... lappene "dine" er bedre. :D Det ble altfor mye korn i det brødet synes jeg...

Og jeg kaller de førøvrig Bees lapper, iom at det du som gav meg oppskriften først. :D

Toyo sa for siden:

Bee sine grove lapper...hvordan lager man de? Rører alt sammen og steker de i ovnen på samme måte som Ziggy lappene?

kilo sa for siden:

Hvor mange karbo i den grove variasjonen av ziggy lapper?? eller Bees lapper??

Lilly sa for siden:

Rører alt sammen, fordeler på brettet som lapper ca 9 stk på 1 oppskrift. Stekes på 200 grader i 10-15 minutter. Det er ca 1,7 KH pr lapp.

kilo sa for siden:

De var utrolig gode de lappene.. har spist 5stk idag...ooops.. litt mange karber kanskje

Toyo sa for siden:

Takk! Skal lages i kveld!:D

megselv sa for siden:

Ja bee sine lapper er MYE bedre enn lollypopbrødet, men blir nok lei lappene snart og da må jeg sikkert bake brødet igjen, for det synes jeg var så fantastisk de første dagene :knegg:

Lilly sa for siden:

Jada, jeg går sikkert lei jeg også. :D

Jeg må lage lapper i kveld jeg, mellom Dansefeber og GA. stresset :knegg:

&quot;Snuppa&quot; sa for siden:

Prøvde dem nå i kveld med ost i muffinsform.
Ikke helt suksess da osten sank og sitter fast i bunnen. Men gud å gode de er. Grydret med Salatkrydder. Yummi!!

Sweetflower sa for siden:

Apropos oppskrifter generelt - jeg har akkurat laget meg mitt eget oppskriftshefte hvor jeg har sakset vilt og uhemmet fra oppskriftsguruene her inne!! :D :D
Skal feire bursdag til søndag og trenger å diske opp med både det ene og det andre. Skal sjokkere svigermor med FEITE, GLINSENDE ostechips, haha!!! Kan nesten ikke vente ;)

Smula sa for siden:

Blir ikke de lappene veldig flate hvis du ikke stivpisker hviten, eller er det bare et komplott mot min person? Brukte bakepulver i, men likevel fikk jeg noe á la flatbrød?

Stivpisker jeg hvitene, blir de mye mer fluffy.

Gerd sa for siden:

Nei, de hever godt, men faller sammen sånn som de orginale lappene. :) Jeg bruker stavmixeren godt :ja:

Ella-A sa for siden:

jeg har prøvd å stivpiske eggehviter, da jeg prøvde å lage "vanlige lapper" men jeg fikk det ikke stivt. Nå er ikke jeg bevandret i dette lage-mat-selv-land, så hvor lenge må man vispe, og skal jeg bruke manuell visp eller stavmikser? :p JA DUMT SPM! Klar over det..:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.