< Tilbake til oversikten

Cocosaen min!

KatjaBlå sa for siden:

Jeg har hatt cocosa-boksen stående i romtemperatur, og så var den blitt helt flytende pga varmen på kjøkkenet, jeg liker at den er litt hard(eller sånn mellomting da), så jeg satte den i kjøleskapet. Der har den stått en uke kanskje og nå når jeg skulle åpne den var den helt steinhard, den virka liksom litt frossen. Det jeg lurer på er om den kan ha blitt ødelagt av slik 'behandling', først smelta, så nesten frossen, kan jeg spise den? nå skal den få smelte litt.. Den er helt uåpnet. Det er en sånn med smak, extra virgin.

Kanskje litt dumt spørsmål, menmen.:o

Søster sa for siden:

Jeg har gjort akkurat det samme. Tror ikke det er noe problem. Ved 24 grader vil den være som flytende olje, og siden det er rent fett vil den bli steinhard når den står i kjøleskapet :)

energibunten sa for siden:

nei, den ødelegges ikke. Oljen tåler mye varme, vitaminene mindre, men din romtemp er stort sett lavere enn i tropene, så jeg tror oljen har vært med på dette før da den var i en kokosnøtt ;-)

Smula sa for siden:

Den blir knallhard når den stivner helt ja, så jeg tror det er normal konsistens. Den står i kjøleskapet i helsekostbutikken når jeg kjøper den, og jeg må alltid la den stå i romtemperatur en god stund før den har blitt litt mindre "opptint".

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.