< Tilbake til oversikten

Pepsi max

MissPhun sa for siden:

Drikker dere dette?

Jeg er totalt avhengig :(

Selma sa for siden:

Jeg drikker sikkert nærmere en liter for dag:eek::eek: Men det kan variere fra dag til dag. Har funnet ut at hvis jeg må kutte den, så tror jeg det "går åt skogen" med hele greia....Men drikker en del vann også. Tror ikke den (foreløpig) har hatt noe å si for vektnedgangen (håpe,håpe).

MissPhun sa for siden:

Åh, så godt å høre vi er fler.

Er tungt nok å kutte ut alt snacks, om en ikke skal miste max'n også!! :p

Safir sa for siden:

Jeg var og helt avhengig, men har ikke drukket noe Pepsi Max etter at jeg begynte på kuren. Det har gått overraskende lett, ikke problematisk i det hele tatt.

I tillegg til at kunstig søtning ofte skaper mer søthunger og kan virke hemmende på vektnedgang, så blir det for meg lett til at jeg heller drikker brus og for lite vann når jeg har Pepsi Max i nærheten.

Så for meg har det egentlig vært noe av det enkleste å kutte ut, da jeg først bestemte meg!

Selma sa for siden:

Jeg har vært "potetgulloman" siden....vel, lenge siden! Har i mange år spist potetgull mer eller mindre hver dag. Så til tider går jeg veeeeeeeeldig sakte forbi potetgullhyllen. Og da blir pepsi max min "lille" trøst:o

MissPhun sa for siden:

Stålsetter man seg, så burde det vel gå.. Men det var det å finne stålkvinnen i seg da :knegg:

Flink er du ;)

Tusta85 sa for siden:

Nei det gjør jeg ikke.

Det hender jeg slår til med cola light i helgene.

Drikker kun kaffe og vann.

Lilly sa for siden:

Jeg er egentlig Pepsi Maxoman, og har de siste 5-6 årene drukket minst 1,5 lt daglig. Nå har jeg ikke smakt Pepsi Max siden dagen før jeg begynte, dvs at jeg snart har vært uten i 2 uker! :kry:

Men jeg har til stadighet lyst på, mer enn sjokolade og annet. :D

Toyo sa for siden:

Jeg gjorde det de første ukene, da var det godt å ha noe å kose seg med! Men, siden jeg hadde tenkt lenge på å kutte det ut, så gjorde jeg alvor av planene for 9 dager siden! Og det har gått overraskende lett uten, selv om jeg drakk en del hver eneste dag før.

Jeg gikk ned nesten 2 kilo denne uken og føler nok at det hadde en innvirkning! Så nå er det kun vann det går i!:D

nøtta sa for siden:

ja jeg er avhengig :o men prøver og kutte ned .....

Torkil sa for siden:

Hei
Drakk mye sukkerfri brus på kuren, men veldig lite etterpå!
Vennlig hilsen
Torkil :)

Smula sa for siden:

Jeg drikker Cola Light en gang eller to i uka i gjennomsnitt, uten at det påvirker nedgangen min. Men nå er det visstnok et annet søtstoff i den enn i Pepsi Max, da.

Kokkosbolla sa for siden:

Jeg drikker pepsi max, men har redusert veldig.
Men om jeg ikke får nedgang så vet jeg jo hva jeg kan kutte først da...

Toots sa for siden:

Jeg drikker Pepsi Max, om ikke daglig så gjerne ett/to glass flere ganger i uken.
Vet ikke om det har hemmet vektnedgangen min siden jeg har tatt jevnt av i de ukene jeg har holdt på.

MissPhun sa for siden:

Takk for svar! :blomster:
Da koser jeg meg litt med max'n en stund til. Hvis ikke føler jeg meg så "ribbet" nå i starten. (Alt det gode man må kutte ut!!)

Klarte jo å slutte å røyke når jeg ble gravid (Jada, var dum nok til å begynne igjen etterpå!), så max'n burde jo egentlig ikke være noe problem. Jeg kan hvis jeg vil.... Men jeg vil ikke helt enda :o

Herregud så flinke mange av dere har vært. Håper virkelig jeg får gleden av å se min ticker forandre seg også :meditere:

lokkebiff sa for siden:

Hva med å heller fokusere på alt du faktisk kan spise!? For det er mye, og det er deilig, og... du slanker deg jo, ikke sant???

Safir sa for siden:

Det var min tanke og :D!

Jeg unner meg ting nå jeg ikke har spist med god samvittighet på årevis :jippi:!

MissPhun sa for siden:

Så sant, så sant! Jeg må endre litt på psyken ;)

Selma sa for siden:

Det gjør jeg....altså fokuserer på alt det gode jeg kan spise:) Jeg gleder meg til middag HVER dag nå. Gosser meg i fete, hjemmelagde sauser uten et fnugg av dårlig samvittighet:D Det eneste jeg sliter litt med er lunsjen.....Har ikke helt taket på den ennå. Har funnet ut at jeg er visst lit sær i matveien når det gjelder "tørrmåltider":o

Marte_mor sa for siden:

Ja, Pepsi Max må jeg ha! Det er jo omtrent det eneste man kan drikke, bortsett fra vann selvfølgelig, på denne kuren. Jeg drikker vann til frokost, lunsj, middag. Men til kvelden må jeg ha noe annet altså!

Sweetflower sa for siden:

En potetgulloman!!! Da er det flere av oss??! Hehe... det er det ikke ofte jeg støter på. Hvordan synes du det er å la være? Jeg savner det.. må innrømme det. Men skal klare å unnvære det. Er nødt til å la meg sjøl få lov å spise litt av og til, men ikke ofte.. da er det "utpå" igjen :D

Selma sa for siden:

Det har faktisk ikke vært noe stort problem:D Heldigvis!! Men jeg får jo dekt noe av saltbehovet med baconcrisp, heldigvis. Takk alle makter for at vi kan spise det:D. Har ikke rørt potetgull eller annen godis siden jeg startet i begynnelsen av oktober, og er MEGET stolt av det:heia:Eller har forsøkt meg på en sukkerfri sjokolade, men det falt overhode ikke i smak. Jeg er redd for at prøver jeg et flat potetgull, så plutselig VIPS, så er posen borte:o

Kokkosbolla sa for siden:

Potetgull, her også gitt... Det er nok det jeg savner mest av sånne ting. Ikke liker jeg baconcrisp heller. Men lager meg ostechips av og til. De syns jeg er gode og får jeg de helt sprøe så knaser de iallefall. Kan nok aldri ta potetgull igjen, iallefall ikke ha det i huset. Veldig redd for det samme som Selma. At vips liksom... og vipset det var meg som spiste det opp.

sjokoman sa for siden:

Jeg har nå tatt av 17 kg på ketolysekur, og drukket pepsi max HVER dag..har enkt at noe må jeg jo få lov å ha. basta. Jeg spiste ikke sjokolade eller chips på 4 måneder, men etter jeg gjorde det fikk jeg et enormt sug etter mer. Så nå er det totalt avholdenhet fra sjokolade og chips. Men pepsi maxen får bli.

Trine20 sa for siden:

hva er best da, av lett brusene?? pepsi max eller cola light??

Smula sa for siden:

Søtstoffmessig sett, virker det som om Cola Light er best.
Det virker som om færre reagerer på sucralose som på aspartam.

Men man så finne ut selv om man får vektstagnasjon og økt søtbehov at lettbruser - det varierer fra person til person.

Lilly sa for siden:

Jeg drakk Pepsi Max i går, og det smakte rart, kunstig søtt faktisk. :rulleøyne: Men jeg fikk i meg 3 glass da. :knegg:

Smula sa for siden:

Oookay, hva var nå vitsen med det...? :confused:

Nille sa for siden:

Så lenge en går ned i vekt og ikke bryr seg om skadene brusdrikking gir på tann-emaljen, eller hva kunstig søtstoff kan ha av bivirkninger, kan man drikke hva man vil av lightbrus og andre kunstig søtete greier :D

Men om vekttapet stanser opp og man ofte har hull i tennene bør en kanskje vurdere inntaket.

Man MÅ ikke ha noe som helst ...... (som i "MÅÅÅÅ ha det, bare MÅÅÅ ha det") :snill:

Bee sa for siden:

Nei, det gjør jeg ikke. jeg stopper opp av aspartam. drikker litt cola light i helgene. (men bare en av dagene. )

Max sa for siden:

Jeg kuttet ut Pepsi Max for over en mnd siden. Tvert. Og jeg har drukket mye Pepsi Max de siste årene, og jeg kvier meg for å ta bare et glass, for da er vel ei hel flaske tømt på null komma svitsj.

MBP sa for siden:

det lurer jeg også på:)

Smula sa for siden:

Forklarte jo det øverst på siden.

Men hvis du tenker på smakspreferansen, så er jo den som kjent som baken....

anneca sa for siden:

Jeg drikker Cola ligth og Pepsi max hver dag..... Foreløpig unner jeg meg det.

nasse sa for siden:

Prøver å kutte veldig ned, men foreløpig er det premien min når jeg har vært flink.. Men leste på atkins at for mye inntak av koffein kunne være negativt for fettforbrennelsen.... Så målet er av den grunn å kun drikke pepsi max på lørdager....

Karbosara sa for siden:

Har tittet litt på internett i kveld, og funnet ut at aspartam kan være kreftfremkallende hvis man drikker mer enn 1,5L daglig.

Det vil vel si at Cola Light er littegrann lurere enn pepsi max...

sjokoman sa for siden:

Å SHIT jeg kommer til å få kreft....:eek: bytter til cola light. Kanskje jeg klarer å slutte da for det er ikke like godt.

Siv sa for siden:

Jeg drikker myyye Pepsi max. Har prøvd å drikke vann men klarer ikke. Brekker meg av vann, men drikker jeg Farris med smak eller Boble med smak så går det :)

Karbosara sa for siden:

Og så dumpet jeg over en tråd her inne hvor det ble fortalt at det er klor i sucralose, så da er det kreftfremkallende og...så da kan du jo likegodt drikke det du liker best, hvis du vil fortsette å drikke en av delene;)

Hilsen ei som er litt for glad i pepsi max til å tenke på kreft hele tiden...:rolleyes:

sjokoman sa for siden:

å nå ble jeg enda mer forvirra, er jo klor i drikkevannet også er det ikke?

Karbosara sa for siden:

Jeg og! Mannen siterte noen greier fra Wikipedia i går, og jeg hengte meg selfølgelig opp i at det var klor og kreftfremkallende, så nå må jeg nesten sjekke det sjøl og se hva som står der...

...Drar for å sjekke...

Lisbeth sa for siden:

Jeg er Tab Xtraman.. hvordan er Tab Xtra i forhold til pepsi max og cola light??

Karbosara sa for siden:

Det beste er nok å slutte, ja...sukk

Marilyn sa for siden:

Åh, det er så deilig at jeg får lov til å drikke lettbrus! :D Jeg har ikke drukket noe brus enda, men det er deilig bare å tenke på at det er lov!
Pleier jo å være sånn at hvis man tenker at man ikke kan, så vil man enda mer. Er som med røyk (hvis man røyker da såklart) at hvis man sitter på flyet f.eks. får man ekstra lyst på røyk bare fordi man vet at man ikke kan ta en.
Jeg har ikke lyst på brus nå. Sikkert bare fordi jeg vet jeg har lov :p hehe.
Kanskje et meningsløst innlegg, men men.. jeg er en pratsom sjel :)

TattyTeddy sa for siden:

her er det en også....
Mange sier de mååå ha sjokolade, men jeg heller mer mot potetgull..

heldigvis langt på butikken, så det blir ikke kjøpt så ofte... Å nå fremover blir det ingenting..

Marilyn sa for siden:

Jeg pleide også å brekke meg av vann. Eller.. hvis jeg tok en liten slurk gikk det bra, men hvis jeg tok store slurker, eller bøtta nedpå så brakk jeg meg. Men nå har jeg begynt å venne meg til vann..
I forhold til brus har jeg aldri vært noe avhengig av pepsi max, men jeg drakk veldig mye cola før. Jeg sluttet med cola da jeg forelsket meg i Urge. Men nå er det slutt på begge. Skal jeg ha brus nå, så må det nok bli pepsi max...
hvorfor finnes det ikke Urge light??

elian sa for siden:

Her bøtter jeg innpå med Pepsi max.... :cool: Har vært totalt avhengig siden jeg gikk ned 25 kilo i 2004....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.