Det kan jeg sikkert ja:) Men jeg er ikke noen veldig god kokke når det gjelder å lage noe uten oppskrift, du vet ikke tilfeldigvis hvor mye johannesbrødmel jeg må ha i f.eks i 5 dl vann?
Jeg ville bare laget en fløtesaus eller peppersaus og jevnet den med johannesbrødkjernemel. Det har du bare oppi sausen når den koker. Det går vel an å ha litt sukkerkulør i? Det kan vel ikke være mange karbene i 1-2 dråper?
Jeg synes brun saus er lettest å lage hvis man steker noe kjøtt først. Da koker man bare ut panna med litt vann, litt mer fløte og kanskje litt joh.mel i forhold til væskemengde. (Væskemengde får du vurdere ut i fra hvor mye god kjøttkraft du synes du har i panna)
Tror det står 1 teskje pr 5 dl på glasset, men når man bruker fløte kan man klare seg med ca halvparten.
Sånn pleier jeg å gjøre det, og smaken varierer jo ut i fra hva slags kjøtt man bruker, og så får man tilsette sine yndlingskrydderier.:)
PS: Du kan begrense søket ditt til å gjelde bare for oppskriftsforumet for eksempel. Eller så tror jeg også det er eget kapittel for saus der inne...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.