< Tilbake til oversikten

Pizzabunn?

cilemora sa for siden:

hvordan lager dere det??
med soyaprotein eller fins det andre oppskrifter
vi kan bruke???
alle forslag tas imot med stor takk :p

JenJen sa for siden:

Kanskje det går an å bruke Ziggy-pizzabunnen på Lindberg og..? Den er ihvertfall kjempegod :)

cilemora sa for siden:

takk for svar jenter :)
så det blir soyaprotein pizza live ut no da??

Lollypop! sa for siden:

Fins det ingen pizzaoppskrifter uten soyaprotein???

Trollemor sa for siden:

Jeg testet ut oppskriten på Pizzabunn på lørdag, men brukte Soyamel i stedenfor Soyaprotein, og den ble veldig god. Fyllet laget jeg med kjøttdeig, paprika, rødløk, hvitløk, og en halv boks hermetiserte tomater! Toppet med masse ost:) Brukte en litt mindre langpanne en den som hører til ovnen.
Mmmmm, kjempe godt! Like god som vanlig pizzabunn:D

moinx sa for siden:

kan jo bruke bakemiksen?!

Lollypop! sa for siden:

Jeg har hverken soyaprotein, bakemiks eller soyamel.
Men soyamel kan kanskje kjøpes på vanlige matbutikker eller helsekost?
Jeg er ikke så stor på dette med nettbestillinger på slikt. Det blir så dyrt.

Iset sa for siden:

Soyamel, soyaprotein, myseprotein og bakemiks (både Atkins og Ketolyse, i enkelte større butikker) selges både i vanlig matbutikk og i helsekost.

Lollypop! sa for siden:

Åh! Seriøst? Jeg lette gjennom ALT i helsekostavdelingen både på rema og Obs stormarked og Ultra. Og bland mel og sukker og slikt.
Men det er mulig de har det uten at jeg fant. Nå skal jeg jammen spørre. :D

torun sa for siden:

Ziggylappene er knallgode til pizzabunn... Gode når de er lagd med grovere konsistens.. knuste linfrø feks ... Der er hverken soyamel eller bakemiks..
Vi kan vel spise all lavkarbo/ketolyse maten på Fedon .. pluss mye mer....
Evt passe oss litt for fett!

Iset sa for siden:

Bakemiks og proteinpulver (om de har sistnevnte, det finnes helst egentlig bare i helsekosten) pleier å stå i spesialhyller, der med Nutrilett osv. Soyamel pleier å ligge ved de økologiske varene, der med linser, kikerter osv. Her har de det både på Ultra og Obs. :)
Men helsekostbutikkene har det nesten alltid.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.