Er det sånn at man kan spise det man vil av mat som inneholder 0 karbo?
Bør man veie ost, kjøtt, fisk o.s.v.
Har gått på lavkarbo 1 uke, og gått opp!!!
Har kuttet ABSOLUTT ALT av brød, mel, sukker, frukt.
Er der for mye med omelett til frokost av 2 egg, skinke & ost & litt purre+ 2 cherrytomater?
Lunsj: salat med 2 ss seter rømme: med skinke og ost/ltt purre & 3 cherrytomater.
Middag: 2 kyllingbryst. Blomkål gratinert med ost.
Nei, det er ikke slik at du kan spise så mye du vil. Og du skal heller ikke spise 0 karbo. På Atkins skal du spise minst 20 karber til dagen og mesteparten av disse skal bestå av grønnsaker.
Men ut fra hva du sier du har spist så har du iallefall spist riktig. Eneste jeg ikke kan se er om du har fått i deg nok fett eller vann.
Om du har veid deg på samme vekt på samme tid på dagen, iført de samme klærne (eller uten klær) skal du ikke gå opp av det du har spist.
Sannsynligvis har du drukket for lite vann og dermed samler kroppen vann.
Du skrev et annet sted at du merker at klærne er løsere. Da er du jo på rett vei. Ikke heng deg opp i hva vekta viser.
Om du er usikker på hva matvarer du kan spise og hvilke mengder kan du se her:
Og noen av oss tåler ikke ost, rømme og andre meieriprodukter. Prøv å spise mest mulig ubehandlet mat og utelat feks ost en uke så tror jeg du vil se resultat. Ikke gi deg ivertfall:D
Hei, jeg er ny her inne og har med stor interesse fulgt debatten her inne. Mye å lære å sette seg inn i. Har startet på atkins i dag, og skal gjennomføre disse to ukene. Det jeg lurer på er om noen har en meny de kan dele med meg.. en slag oversikt over hva de spiser i løpet av to uker på atkins induksjon. Så har jeg en spesiell svakhet for ost. Hvor mange babel ost kan jeg spise om dagen? Er det nødvendig å kutte ut kaffe? Takknemlig for svar
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.