< Tilbake til oversikten

Kesam

Joika sa for siden:

Er det mye karbo i kesam?
Bruker det på en del frukt ol. Lurer på om det kanskje er dumt..

Følger ikke noe annen filisofi enn at jeg vil begrense karboinntaket. :)

Sugarpill sa for siden:

Karboinnholdet er oppgitt på pakken,

Joika sa for siden:

Ser det. Men er rett og slett ganske clueless på hva som er mye og hva som er lite.

Iset sa for siden:

Mener du mager, vanlig eller vaniljekesam? Det er ganske stor forskjell på vanlig og vanilje, tror jeg. Vanilje har nok mest siden det er hvitt sukker i den.

Joika sa for siden:

Selvfølgelig er det vanlije. Hmf.. alt godt er jo usunt. ler*

Står på pakken: 125ckal pr 100. 5% sukker. Hm.. må ha oversett det med sukkeret glatt jeg. Sikkert vært ønsketenking at dette kunne være ok.

Finnes det noe som ligner som er sukkerfritt?
Er så glad i bær av alle sorter og kan fint klare meg uten godis om jeg har det. Men må jo ha saus. :rolleyes:

Iset sa for siden:

Hehe sånn er det, irriterende ja. De MÅ ha sukker i alt. :sur:
Hvor mange karber er det oppgitt på pakken da?

Jeg skal se om jeg finner noen alternativer til deg, skal lete nå. :)

Joika sa for siden:

Tenkte akkurat på det første du sa her. Kan jo kjøpe youghurt naturell og putte i essens og splenda ja. Smart det. :)

Iset sa for siden:

Eller matyoghurt, for den er tykkere, jeg synes naturell er så vannete. Men det er jo en smakssak. :D

Joika sa for siden:

Ante ikke at det fantes jeg. :p

Kjekt å ha deg nå da. Ekspert på å lage sunn (og usunn da, men det vil jeg ikke høre om. He he,) godis!
Vet det er der jeg sliter mest... :o

Iset sa for siden:

Så du vil ikke ha link til kaketråden min, altså? :knegg: Neida.
Matyoghurt er geniaaalt! Jeg bruker den ofte til feks. Tzatziki, siden den er mye tykkere enn naturell yoghurt og ikke trenger å siles først. Mye bedre konsistens, og det beste av alt - den tåler koking!

Ser slik ut:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.