Jeg synes det er veldig kjedelig at så mange tråder blir flyttet ut av denne delen av forumet.
Jeg har ikke tid til å titte i alle små underforum, og det gjelder vel for flere. Hvorfor kan ikke en ketolyseskravletråd ligge her inne, og ikke flyttes til f.eks. sofakroken der ingenting skjer? Jeg vil tro at de som er interessert i slike tråder leser her.
Ketolyseoppskriftstråden burde jo heller blitt klistret øverst, og ikke flyttet.
Og det er bare å flytte denne tråden til rett sted.. hehe :D!
Må bare signerer hver eneste bokstav i innlegget ditt Safir, og jeg hadde faktisk tenkt å lage et tilsvarende, men iom at du nå har lagd 3 hele tråder, så tror jeg at jeg dropper det. :D
Trådene flyttes fordi de ikke skal drukne den informasjonen det er meningen man skal finne under dette underforumet. Ketolyseforumet er ikke et eget forum, men et underforum der man skal finne informasjon som er spesifikk for akkurat Ketolysekuren.
Det er også meningen at man skal kunne bruke forumet for å finne seg informasjon. Dersom man kommer inn her og bare bruker ett underforum, så vil man jo gå glipp av veldig mye nyttig informasjon. "Hva skal jeg spise?" Det ligger masse oppskrifter i et eget oppskriftforum. Kosttilskudd? Ja, det er et eget underforum for det også.
Jeg vet det er flere underforum, da jeg har brukt søkefunksjonen hyppig. Dette ligner bare ikke på den måten jeg er vant til å bruke nettforum på, det blir mer rigid enn det jeg er vant til. Så fremt tråder ikke er totalt feilplassert, tenker jeg at det er en grunn til at brukeren plasserte tråden der han/hun gjorde.
Jeg skal nok klare å venne meg til dette uten så alt for store problemer :), men jeg så ikke sammenhengen med tanke på en del av trådene som ikke blir flyttet.
Hva er i veien med å la en oppskriftstråd ligge her da?
Det er jo høyst relevant. Spesielt når man er ny og ikke helt har funnet ut av dette med hvordan forumet fungerer (ja for det er i hvertfall forskjellig fra alle andre forum jeg er på). Nye medlemmer som ikke vet hvordan forumet fungerer er også de som har mest behov for en oppskriftstråd for å finne ut hve de kan spise og få idèer.
Jeg syns underforumene burde fått ha en oppskriftstråd.
Skravletrådene er jegmer enig i.
Nå er det faktisk Lise & HP som eier og driver forumet. Dette tar de ikke betalt for. Det er de som har siste ordet og bestemmer hvordan ting skal/ikke skal gjøres.
Selvfølgelig er det greitt å komme med forslag til forbedringer, og alle forslag blir løpene vurdert.
Men, dette med oppskrifter i underforum er en diskusjon vi har hatt tidligere, da det ble bestemt å lage et oppskriftsforum. Dette ble gjort fordi de fleste oppskifter kan brukes på alle - eller iallefall de fleste - lavkarbo dietter og folk ville ikke bla innom alle filosofier for å finne oppskrifter, de ønsker alle på et sted. Før var oppskriftsforumet også delt inn i filosofier, men på grunn av ovennevnte ble de samlet under type måltider i steden. Det er slik forumet er bygget opp. Skulle det deles enda mer opp med enda fler områder blir det enda mer å administrere og det har vi ikke tid eller kapasitet til. Og det er faktisk også slik som dette de fleste internasjonale lavkarbo forum er bygget opp. Men uansett har måten andre forum, lavkarbo eller ikke, er bygget opp på ikke noe med DETTE forumet å gjøre.
De fleste medlemmene har funnet ut at det finnes en oppskriftsdel på forumet og syns det er flott at de er samlet på et sted. Det tyder iallefall tilbakelmeldingene på.
Når Lise (og Georgine) har forklart hvorfor det er slik det er, syns jeg det bør og skal respekteres - uten "ja, men".
PS Ønsker man mer spesifierte Ketolyseoppskrifter finnes det dessuten en egen oppskriftsdel inne på [url]www.ketolyse.no[/url]. Der har flere av medlemmene her inne postet sine oppskrifter og i tillegg finnes det mange som ikke finnes her inne. Jeg har funnet masse kjekt der. Bare husk at dere ikke nå kopiere oppskrifter uten å spørre den som originalt har lagt den ut om det er OK !
DS
At man har invendinger betyr ikke det man ikke repsekterer andres svar. Jeg synes dette blir å ta det for langt. Det er mange som lurer på dette, og det må da være greit å komme med sine meninger.
Forøvrig så viste ikke jeg at Lise var administrator, ei eller at hun drev forumet ;). Men jeg kan ikke skjønne at det skal tilsi at man ikke skal kunne si meningen sin. Det er da ingen som har vært ufine her. Om man driver et forum er man vel interessert i tilbakemeldinger vil jeg tro, og så får de styra skuta som de ønsker videre!
Jeg har klistret den under oppskrifter (her) når jeg flyttet den. :)
Jeg kan flytte oppskriftene dit de hører hjemme etterhvert dersom det er vanskelig å vite om man skal legge det under middag, frokost, lunch osv. I den klistrede tråden er det meningen det skal ligge lenker til trådene med oppskriftene, slik som jeg har gjort med brødoppskrifter her.
Dette er den løsningen vi har valgt å lande på etter to års tilbakemeldinger fra brukerne av forumet. Før var det inndelt etter filosofi (det var det vi startet med), men det var ikke noen stor suksess, fordi det som passer under Atkins induksjon også passer på Ketolyse, og det som passer på Ketolyse og så kan spises av Lindbergere bare med mer karber, og Atkins vedlikeholdsfase er jo det samme som ketolysens vedlikeholdsfase, og Linbergkosthold osv.
Som jeg skrev er det helt OK å ha innvendiger og komme med forslag, men når forklaring på hvorfor ting er gjort slik de er gjort, så er det etter min mening ikke respekt å fortsette diskusjonen som ingenting er sagt/forklart.
Det står ved siden av avataren og under navnet hennes ! ;)
Som sagt kan man godt si meningen sin, og klager/forslag til endringer blir alltid vurdert, selv om det ikke alltid blir gjort slik som foreslått. Det kan det være mange grunner til, som det også har blitt forklart her i tråden.
Ingen er beskyldt for å være ufine, jeg bare minnet på at når forklaring er gitt (enten av admin eller moderator) så bør den respekteres.
Dette er et gratisforum og når det gjelder hvem som bestemmer er det de som betaler regninga som styrer skuta :)
Bare til orientering. Det eksisterer ikke opphavsrett/ copyright på oppskrifter. Det er altså helt lovlig å kopiere en oppskrift og bruke den etter eget ønske - f.eks. hvis man skal gi ut en kokebok.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
PS Ønsker man mer spesifierte Ketolyseoppskrifter finnes det dessuten en egen oppskriftsdel inne på www.ketolyse.no. Der har flere av medlemmene her inne postet sine oppskrifter og i tillegg finnes det mange som ikke finnes her inne. Jeg har funnet masse kjekt der. Bare husk at dere ikke nå kopiere oppskrifter uten å spørre den som originalt har lagt den ut om det er OK !
DS[/quote]
Hvorfor bruker ikke bare folk "uleste innlegg" så får man jo opp ALLE trådene som er blitt skrevet i det siste? Jeg bruker den hele tiden, gidder da ikke å stresse med å gå inn på ett og ett underforum, får jo ingenting med meg da. :glis:
Uleste innlegg er genial. Jeg bruker den på ALLE forum jeg er på, da får jeg med meg ALT som er blitt skrevet og går bare inn på det som faller meg interessant. Da spiller det jo INGEN rolle hvor ting ligger, for ALT kommer jo opp på lista uansett.
Det er normal høflighet OG standard forumkotyme å oppgi opphavsmann om man kopierer oppskrifter. Æres den som æres bør, er det noe som heter. På dette og andre forum (iallefall de fleste) er dette en uskreven regel. Når det gjelder dette OG bilder er det også noe som heter åndsverkloven i Norge. Man kan ikke bare kopiere alt man finner på nettet og publisere det som sitt eget. På samme måte som man ikke har lov til å publisere bilder av andre mennesker uten å ha deres tillatelse.
I tillegg er det mange av oppskriftene som kommer fra kokebøker her og her kommer iallefall åndsverksloven (i Norge) inn. Vi har tidligere hatt problemer med akkurat dette her og vil helst ikke blir truet med rettsak og advokater igjen takk !
Jeg har selv funnet mange av mine egne oppskrifter + oppskrifter jeg har postet her på [url]www.lavkarbo.no[/url] med tillatelse fra kokebok forfatteren inne på [url]www.ketolyse.no[/url]. Uten at vedkommende som har postet dem har oppgitt hvor oppskriftene er funnet og hvem de stammer fra. Det ga jeg klar beskjed om den gangen at jeg ikke syntesnoe om. Helt OK poste dem, men ikke presenter dem som egne !
Det er veldig mange små og store forumer man kan kikke på. oppdaget ikke før her om dagen at det fantes en sofakrok :p
et tips er å lage en egen kategori på "favoritter" og legge til alle de linkene du har lyst til å følge med på. Det blir jeg nødt til å gjøre hvis ikke kan jeg sjekke og sjekke i eninga.... :D
Og på toppen på linken står det jo hurtigtast til selve hovedforumet, f.eks sofakroken, så det er lett å komme til hovedsiden.
Funker fint for meg :D
Det går da helt fint det, jeg bare ser på de overskriftene jeg finner interessante (derfor er det alltid viktig med en beskrivende overskrift, folkens), som regel er det ikke så mye mer enn 2-3 sider å bla seg bakover uansett. Men jeg er enig i at det var bedre da man hadde journalene på en egen knapp så man slapp dem på uleste innlegg. Absolutt.
Signerer denne! :ja: Jeg gidder ytterst sjelden å gå inn på intetsigende titler som "hæ????!!!". Og ikke bare er det for å fange interesse det er viktig med korrekt tittel, det hjelper oss alle senere når vi skal bruker søkefunksjonen. Hvem kan vite at bak en tittel "hæ??!!!!" så ligger en kjempespennende tråd som har svaret på nøyaktig det vi lurer på?
Jeg pleier å holde pekeren litt over innlegg med intetsigende titler for å se om det er noe (for da kommer jo litt av innlegget opp i en egen boks), men ofte er det bare en masse svada før man kommer til saken og da nytter jo ikke det, siden den boksen bare viser første delen av innlegget.
Nei, takke meg til beskrivende overskrifter!
Jepp, det er bare å trykke på uleste innlegg så kommer alle trådene opp uavhengig av hvor de ligger (altså innlegg i tråder man både har lest og ikke lest, men der det er blitt lagt inn nye innlegg siden sist man leste i tråden). Skal man lete i gamle tråder man har lest fra før av må man jo gjøre det direkte (jeg bruker ofte søkefunksjonen da), men ellers får man opp hele lista over nyere uleste innlegg når man bruker den funksjonen. Jeg skjønner ikke at folk kan være på et forum UTEN å bruke den, gud så tungvint? :p
Man kan også trykke på "snarveier" øverst til høyre og velge "dagens innlegg". Da får man opp alle innleggene skrevet det siste døgnet, uavhengig av om man har lest dem eller ei.
Og er det tråder man finner interessange og vil følge videre så kan man abbonere på dem, og gå inn via kontrollpanel. Der kommer trådene som man abbonerer på opp.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.