lena-k2 sa for siden:
Hei
Lurer på hvor mange karbo et gjennomsnitsmenneske forbrenner per dag. Noen som vet det?
mvh :)
Lena
lena-k2 sa for siden:
Hei
Lurer på hvor mange karbo et gjennomsnitsmenneske forbrenner per dag. Noen som vet det?
mvh :)
Lena
Summer sa for siden:
Det er vel ikke det leteste å definere, med tanke på at kroppen både forbrenner proteiner og fett i tillegg... Alt går vel i samme forbrenningspotten?
Så da må en vel ta utgangspunkt i hvor mye kalorier et gjennomsnittsmenneske har behov for i løpet av en dag?
Hvor mye det er vil vel variere over hvor fysisk en er.
Ikke noe særlig oppklarende svar fra meg, men hvorfor lurer du? Både Atkins og Lindberg har sine teorier om hvilken fordeling av karbohydrater,proteiner og fett som skal være i et balansert kosthold...
I henhold til Atkins, så skal en ha 20 gr. karbohydrater på induksjonen (ikke mindre og ikke mer) Videre er det individuelt hvor mye en trenger og en må prøve seg frem hvor en blir liggende på den vekten en har nådd uten å gå opp. :)
HP sa for siden:
Atkins sier et sted mellom 100-150g karbohydrater daglig for en som trener mye og hardt. :snill: (Det er vedlikehold) Lavere for en som ikke trener... 40-80g...
Mener å ha lest flere steder at hjernen vår bare trenger noen få gram glukose for å fungere optimalt... :p
Kalorine sa for siden:
Min hjerne trenger nok mye mer, siden jeg er så intelligent..:p
HP sa for siden:
Siden du er så inteligent så trenger hjernen din et godt balansert hormonsystem... :snill:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.