< Tilbake til oversikten

Blødninger

megselv sa for siden:

Går på p-piller og skal ha mensen om 1 uke, men for 2-3 dager siden fikk jeg brunt/svart utflod som luktet helt :eek: Og nå er det fortsatt dette ekle utfloden, men samtidig så blør jeg ganske så kraftig, ikke like ille som da jeg har mensen men nok til at jeg må bruke nattbind hele dagen. og det lukter eklere enn noen gang:rolleyes:

Sorry detaljer folkens :D

Flere som har erfart dette når de har startet med ketolysekuren? jeg er på min 2 uke nå i kuren.

Joika sa for siden:

Det blir ikke brunt/svart om det ikke har ligget en stund.. inni der.
Det at det lukter tyder på at det er det som har skjedd.. at det er gammelt blod.
Merkelig da. Har ikke noen god forklaring altså. :confused:

Safir sa for siden:

Jeg har lest at det er veldig vanlig å begynne å blø uregelmessig i begynnelsen. Jeg har hvertfall gjort det.

At det kommer ut sort/mørkt blod leste jeg at kommer av at kroppen renses.

Er ikke sikker på noe av dette!

Kriz sa for siden:

jeg begynte på kuren for snart en uke siden og fikk mensen på torsdag.. har aldri hatt SÅ mye, og heller ikke så vondt og det var godt å lese at det er kroppen som renser seg..!

megselv sa for siden:

Ah, så bra :D
Håper det gir seg fort for dette er ekkelt! Lukter gjør det også, hadde jeg hatt tid og mulighet at jeg hoppa i dusjen etter hvert dobesøk, æsj!
Har også hatt småvondt, eller vært sånn rar i magen og det begynte 1 dag før blødningene kom, oppblås føler jeg meg også.

MorStine sa for siden:

Jeg har også fått forandringer i syklusen min, og blør KRAFTIG de første to dagene. I tillegg til at jeg er blitt premenstruell, noe jeg aldri har vært før. Så det er tydelig at det påvirker hormonene våre i stor grad. Og jeg har fått 21-25 dager syklus, før hadde jeg 30, det er kjipt de mnd jeg bare har to uker mellom hver mens...

megselv sa for siden:

Men med p-piller har jeg vel ikke syklus? Det er jo pillene som styrer når mensen kommer for det kommer jo ikke av eggløsning? eller er jeg heeeelt på jordet :D

Distrea sa for siden:

Du er ikke på jorde.... men i ketose og særlig starten i ketose så er syklusen helt på jordet:D

megselv sa for siden:

Ja, tenkte mer på at syklusen min kan vel ikke forandre seg over tid? Kan ikke pluttselig få mensen halvveis i pillebrettet når jeg har vært i ketose en stund, eller?

Distrea sa for siden:

Nå bruker jeg P-sprøyta. For meg er det i starten dette er ett problem. Så hvis det er som med meg, går det seg til :)

torun sa for siden:

Mens syklusen min har vært helt ute å kjøre hele tiden og det blir bare værre og værre....
Begynte å blø 1 oktober, varte i 10 dager, begynte å blø igjen 23 oktober, kun 13 dagers pause, blødningene varte i 7 dager og igår 4 november begynte jeg å blø igjen ....:eek: hadde 4 dagers pause.. OG blodet er helt rødt skikklig tynt flytende, ser ut sånn som når en blør vanlig...:confused:
Skjønner ingenting..
Har gått på ketolyse fra aug til for 14 dager siden.. ikke gått ned så mye så jeg gikk over til fedon .. har ikke så mye jeg skal ta av heller...
Men poenget er at jeg har ikke vært i ketose no da på ca 14 dager ... kan det ha noe å si...
Forøvrig bruker jeg hormonspiral.. Og før jeg får mensen .. no er det jo hele tiden da.. får jeg skikkelig brystspreng..:eek: Er ikke gravid .. har sjekket...:)

Distrea sa for siden:

OI Torun!.... står respekt av at du har fortsatt på ketolyse.
Jeg er tøff jeg også... men å ha mensen så mye.... DET hedde jeg ikke fikse tror jeg:rolleyes:

All ære til deg :klem:

torun sa for siden:

Derfor jeg er gått over til Fedon og hvis ikke det hjelper heller................

Kanutten sa for siden:

Jeg har fått høre hele tiden at når kroppen er i ketose vil det prøve å få kroppen tilbake til vanlig hormongjenge. Derfor kan det oppstår trøbbel når man bruker hormonspiral eller andre hormongreier... Jeg gikk fra p-sprøyta til kobberspiral og har nå mens bare to dager pr mnd :D

torun sa for siden:

Høres ut som det kan være aktuelt å bytte ...
Men trodde en blødde mer med kobberspiral jeg .. men det kan jo ikke blir værre ... hehe... men jeg blør ikke mye .. trenger bare truseinnlegg ... men det er veldig bale likevel... Og ikke går jeg nedover heller...

Kanutten sa for siden:

For å si det sånn, nå jeg har mensen disse to dagene styrtblør jeg. Sikkert for ei hel uke på to dager :p

torun sa for siden:

Er bedre det... enn sånn seigpining .. hehe...

Bee sa for siden:

Jeg fikk igjen mensen etter TÅ ÅR da jeg begynte på ketolyse. :rolleyes:

Torkil sa for siden:

Hei
Ketolysekuren normaliserer insulinresistensen OG kjønnshormonene. Mange opplever en renselse i starten og noe uregelmessig het før det går seg til. Varer renselsen for lenge kan en hormonell utskrapning (provera) være løsningen.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

torun sa for siden:

Takk .. høres iallefall ut som det er normalt.. lar det gå noen uker til så får vi se..

scala sa for siden:

Skrev mail til Torkil da jeg hadde hatt mensen 3 gangr på 5 uker.. Dette var vist helt normalt.:o

Svar jeg fikk:

Hei
Det går seg til. Hvis ikke i løpet an ev måned snakk med legen og få evt en utrenskning med provera.
Vennlig hilsen
Torkil P Andersen

torun sa for siden:

Da får jeg gjøre det, men det har ikke noe å bety at jeg bruker hormonspiral?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.