Dette er jo et suuuper teit spm. Men jeg må spørre. Om man har bestemt seg for å skjeie ut en kveld hva er det best å skjeie ut med??
Eller om man skal kose seg litt ekstra en kveld og kanskje være heldig å fortsatt være i ketose.
Jeg ville valgt nøtter, ost eller litt mørk sjokolade. Eventuelt kunstig søtet sjokolade eller sukkerfritt smågodt.
Jeg kan ikke skjønne at du vurderer å skeie ut med karboholdig mat eller smågodt?
Nei det kan du si. Men det jeg tenkte på var om man detter ut av ketose, spiller det da noen rolle om man spiser med sukker eller om man spiser sukkerfritt. Det er jo mye karbs i begge deler... Skal ikke mange ifa til før jeg detter ut og en pakke går LETT ned på null komma niks :p
Hehe, ja ikke sant. Kylling med en feit fløtesaus, men jeg skal ha det i kveld. Men kvelden er jo så lang. Får vel heller kose meg med et par krom i stede :p Da går det sikkert over
Og jeg skjønner ikke hvorfor dere foreslår ost. Skjønner ikke hvordan man kan sitte å kose seg en lørdagskveld med OST!!!!
Det smaker jo piss å maule :p
Litt mørk sjokolade fungerer fint, om du tar 99% sjokolade og smelter det sammen med cocosa blir det enda bedre. En fin lavkarobkake er egg, sukrin, malte nøtter og kanskje litt kakao eller vaniljedråper.
Eh, det er ikke like mye karber i sukkerfritt og sukkerholdig. Hvor har du fått det fra? Man ramler da ikke ut av ketose av litt sukkerfritt godis. Man får kanskje rennaræv, men.
Dersom JEG skal kose meg en lørdagskveld så kan jeg finne på å kjøpe cashewnøtter og cola light. Det er en fin blanding synes jeg.
Igår kjøpte jeg litt fra sukkerfritt, og noen nøtter som jeg koste meg med, og det blir nok kosen i kveld også.
Selv om det beste er nok å kose seg med noe god MAT på en slik kveld. Gjerne spise litt senere enn vanlig så man ikke blir fysen eller sulten så fort igjen, og spise noe som metter godt. Da holder det lenge med en flaske vann for meg i løpet av kvelden.
Ser ikke at det er værre en mørt sjokolade, den inneholder jo sukker som er den største synderen.
Det som JEG syns er det dumme med å skeie ut med noe med sukker, uansett hvor lite det er... så trigger det søtbehovet. Så om jeg VAR søtsugen før jeg spiste det blir jeg ikke noe mindre dagenen etter :o
Det er jo mye karb i sukkerfritt godteri. og en pakke ifa er jo ingenting. Hvis jeg da har fått i meg 1,5 eller to pakker er det jo fort oppi 30 karbs og da er jeg ute hvis jeg plusser på maten jeg har spist.
Det var sånn jeg mente det
Og jeg synes det er mye karbs i mørk sjokolade. Har dårlig tilgjengelighet på cavalier sjokoladen her.
Jeg spiser litt av de peanøttene fra michaels farm, de er minst karb i og jeg synes faktisk de er best, siden jeg liker de hele nøttene, og de er store og gode i denne pakken.
Tenkte ejg skulle prøve meg på krydderkaken i kveld....
Nei det vet jeg jo :p
Men mener ikke sånn skjeie ut. Ikke komme ut av ketose.
Og så lurer jeg jo bare på hva som er forskjell og best å spise om man har planlagt en utskeielse. (sier ikke at jeg skal gjøre det, for det skal jeg IKKE) Om man kommer ut av ketose av å spise masse sukkerfritt, eller om man kommer ut av ketose av å spise en plate melkesjokolade (eller smågodt) Hva er den store forskjellen?? Om det spiller noen rolle hva man spiser når det er planlagt.
Ta det med ro Gerd, skal IKKE ut av ketose i helga, det har blitt for mye av det de siste helgene :klem:
Du har helt rett, det hører ikke hjemme i ketolysekuren. Men som mange sier, man må ikke være SÅÅÅ streng mot seg selv, da lever man jo i et fengsel og da blir man deppa! SÅ en gang i blant må man unne seg. Hvis man føler man har behov for det.
Jeg koser meg med en bit mørk sjokolade og fleskesvor lørdags-kveldene. Med god samvittighet. For dette er blitt en livsstil for meg, og derfor kaller jeg det heller ikke å skeie ut. Men jeg må være forsiktig, for det er kke mye som skal til for å trigge mitt søtbehov, og der har jeg fremdeles en stor jobb foran meg...
Mitt middel i helgene er å lage taco :D Spise MASSE og sent på kvelden etter at ungene er lagt. Da får jeg ikke lyst på noe etterpå annet enn kanskje 1 glass brus.
Ja Taco er digg. Men da blir jeg sittende alene å spise for gubben er veldig LEI av taco nå for vi har hatt det så mye :p hihi
Men jeg har krommen jeg vettu. Et par av de så er søtsugen borte. Skal nok klare meg fint i kveld. Men det blir nok litt peanøtter :rodme:
Ja du har rett Georgine. Salt har jeg veldig problemer med. Har kuttet ut bacon nå for så at jeg fikk store problemer med vann i kroppen og tror det var pga det.
Vettu hva?? Tror jeg rett og slett skal gå ned å kjøpe noen krabbeklør og kose meg med det i kveld :D
Jeg er nok som Gerd, veeeldig stren med meg selv. Eller andre synes jeg er streng, men det har for meg blitt en livsstil. Jeg har funnet ut at jeg kan spise baconsvor (eller crisp de lørdagene svor byr megi mot) i stede for potetgull, og to-tre ruter freia dark. Da er jeg veeeeldig fornøyd og savner ingenting. Og det har ikke påvirket nedgangen min i noen grad. Sånn kommer jeg til å fortsette, men kan etterhvert unne meg ett lite kakestykke i bryllup feks. Men som med Gerd, det skal nok lite til for at jeg blir junkie, så jeg vil gjerne holde meg her jeg er nå, og jeg savner ikke noe...
Dere er flinke dere. Applaus fra meg.
Jeg er så svak for alt som er godt, men skal prøve å bli sterkere.
Skal ned å se en film (da sovner jeg garantert for jeg har en tendens til å gjøre det når jeg ser film) så da sover jeg vekk noen timer av dagen som sikkert hadde gått til småspising :p
Men krommen har virkelig sotte sine spor. sjesser ingenting nå. Men det er kanskje fordi jeg tar 3-4 stk i løpet av en dag i stede for 1 :P (ikke den kromen dere tar)
Hvordan klarer du spise to pakker Ifa på en gang? :eek: Det er ikke mye karber i sukkerfritt godteri dersom du velger det riktige. Du kan trekke fra sukkeralkoholer, og da skal det godt gjøres å komme opp i antall karber sånn at det hiver deg ut av ketosen.
Ja, å klare to poser med store IFA klarer i allefall ikke jeg. Trøkka i meg en pose her en kveld og hadde vondt i magen i to-2 dager etterpå.
neida, lærer aldri mtp inntaket av lakris.
Men når man trekker fra sukker alkoholene, så er det jo bare 0,2 i en sånn pose da, så da må du spise maaaaange poser for å komme opp i 30:)
Hadde jeg vært deg hadde jeg jobbet med fokuset mitt :). Jeg tenker aldri at jeg lever i et fengsel, snarere tvert imot. Jeg unner meg så mye mer god mat nå, i forhold til det jeg har tillatt meg selv å spise (med god samvittighet) før.
Jeg vil tro du blir mer deppa etter du har skeiet ut, i fohold til det du blir ved å velge "tilllatt" kosemat :D.
Dersom man for ofte ender opp med å vurdre for/imot utskeielser tror jeg denne kuren blir veldig slitsom.
Søk litt på disse sidene, det er jo mye man kan lage seg som gjør at man ikke går ut av ketose.
Resultat fra i går:
et par stykker hjemmelaget pizza
Bittelitt 86% kokesjokolade
Litt pistasjenøtter
Ifa
Masse vann
Gubben stappa i seg både det ene og det andre. Motsto i vert fall.Og det var de fyskammeseg så gode ballerina muffinsene. Men da var jeg så mett etter midagen at det var ikke fristende en gang.
Før alt det her sjekka jeg meg og jeg var visst ikke i ketose. Det var merkelig. Men har ikke spist så veldig ulovlig så kommer kanskje fort inn igjen. Poenget her var at da jeg så det hadde jeg verken lyst på det ene eller det andre, så godteri var helt fjernt for meg å tenke på. Men det var bare veldig godt med noe salt i går kveld.
Drikke masse vann i dag så går det nok bra. vil inn så fort som mulig :D
Takk :klem:
Og jeg skal jobbe skikkeli med meg selv framover.
Mener ikke ae jeg har den fengsel holdningen, men det er mange som sier til meg at jeg ikke må være så streng med meg selv (hva de enn mener med det). For det må være alt eller ingenting. Og da må jeg gå for ingenting
Noen som kan fortelle hva som kan forventes mht vekt og "bivirkninger" dersom man skeier skikkelig ut en dag. La oss ta som eksempel at man er bedt i selskap med mat, drikke og snacks.
Hva er konsekvensen av et godt gammeldags karborush.
Min erfaring er st jeg går opp et par tre kilo, ut av ketose og føler meg BAD!!!
Men det kommer jo fort av igjen når jeg kommer inn i ketose for det er jo bare vann, men har jo "sløst" bort 3-4 dager da...
2 poser og merket ingenting :D Er vant til å hive innpa lakris i perioder og da særlig de små IFA :nam: Så vet at jeg ikke reagerer.
Så Switch :D Digger Peter Stormare altså :D Ler enda bare jeg tenker på han i filmen.
hei!
ser dere snakker så mye om krom, kjøper dere egne krom tabeletter i butikken, eller tar dere dobbel dose av den dere har bestilt med ketolyse kuren??
eg anbefaler å lage gele av gelatin plater og fun saft, også piske krem av krem fløte, dette er det nesten ingen karber i, hvertfall ikke i gelen aleina =)
Jeg syns egentlig det er helt greit å skeie ut en gang i blandt. Men ikke sånn at det blir en dag veldig ofte. Alt handler jo om at du er bevisst på at du skeier ut! Hvis du planlegger å skeie ut en dag, så spiser du nesten INGEN ting av karbs før på dagen.
Jeg er skaldeman tilhenger, å han sier at skal du skeie ut så burde du spise et ordentlig fettholdig måltid før du spiser karbs. Da blir ikke "fettslusene" åpnet.
Skal du først skeie ut så for all del ikke spis sjokolade Oo, Hehe.. Spis nøtter, tørka frukt og annet deilig:D Sånne ting du finner naturlig i naturen er ikke så ille å spise, våre forfedre spiste det jo:P
Men må du ha no søtt noe, så kan du jo kjøpe lett-is :D Den er ganske god, med jordbær smak. Den er fra diplom is. Så er det jo deilig å spise bacon snaks, det er det 1,5 g karbs i, så kan du drikke Cola og Sprite ZERO, NULL karbs i de:D ;) lykke til med utskeiinga
Hei
Jeg har ikke lest tråden til ende. Men liker du ikke å maule ost så prøv ostechips, det smaker ostepops og har konsistens som potetgull.
Oppskriften finner du her ved å søke, da får du tankene bort fra sukkerhungeren :p
Utskeielser skal prinsipiellt unngår. MÅ man skeien ut gjør det da så kort og så lite som mulig, da er skaden mindst.
Dette er et tilbakevendende tema og lit søking på dette gir mange råd og tips.
Ser du følger en annen filosofi her, og jeg har ikke satt meg inn i Skaldemann, men vi som går på ketolyse har en bok hvor det spesifikt står at kuren IKKE GIR ROM for utskeing. Legger man da inn bevisste og planlagte utskeielser går man teoretisk sett ikke på ketolyse lenger.
Så å oppfordre til å skeie ut fører ingen steds hen, etter min mening.
Så lykke til med å unngå å skeie ut, sier heller jeg.
jeg kjøper krom på helsekost. Den kromen fra ketolyse funker ikke på meg i det hele tatt. i og med at jeg har vært avhengig av sukker før trenger jeg noe som virkelig funker. og med 2 av disse kan jeg gå en hel dag uten å sjesse meg ihjel.
det med gele er en super ide. lager det av og til og det er kjempe godt. i vert fall den fra heistad. men like godt med funsaft :D
okei, det var jeg ikke klar over, men hvis dere følger den så strengt så behøver det vel ikke å komme slike spørsmål når det står under ketolyse?
Beklager hvis jeg har oppfordra til no skikkelig fælt noe:P
Når det gjelder å skeie ut, så er det opp til deg hva du velger å gjøre og hva du synes funker for deg. Som sagt så har jeg ingen erfaring med Skaldemann.
Men jeg synes ikke det er riktig å oppmuntre til å skeie ut regelmessig på denne kuren. En ting er hvis man kommer i skade for å sprekke - det kan skje den beste. Men hele hensikten må jo være å trene seg opp slik at det ikke skjer. Og det tror jeg ikke man gjør ved å tenke at det er ok å gjøre det sånn en gang i blant.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.