Her kommer jeg. Overbevist om at dette må da være en fantastisk måte å miste litt ekstra overflødig vekt på.
Jeg er ei jente på snart 24 fra Norges vakreste by ;)
Mamma til en liten turbo på 3 og forlovet med gubbelure som er 29 og slank og flott :love: Nå vil jeg også bli det, selv om han mener jeg er flott, så vil jeg selv føle meg flott.
Håper dere vil hjelpe meg litt på vei når jeg kommer med alle mine spørsmål, for jeg tror det kan bli noen etterhvert.
Blir takknmelig for alle tips jeg kan få nå i oppstarten, så bare overøs meg med info dere mener kan komme godt med!! :hjelp:
Hehe, ja. Jeg ble så imponert over dere damer som er så flinke at jeg jaggu skal klare dette jeg også :D Godt å ha dere her, dere som er så "nære" :lol:
lokkebiff: Hehehe, Tromsø ja. Nei, der har jeg desverre aldri vært, håper å få tatt turen engang, men nå tenkte jeg på den store kåringen som var, der Ålesund fikk tittelen ;) klem
Du... Ser at du ikke har valgt deg en filosofi ennå. Råder deg til å finne en du følger slavisk en periode. Da har kroppen lettere for å akseptere forandringen.
Jeg anbefaler ketolyse. :D
Ja, jeg skal prøve ketolyse nå i 2 uker tenkte jeg for å se :) Det er den jeg har mest tro på. Jeg har gått på Grete Roede og gikk ned 10 kg der på 2 mnd, fornøyd med det, men jeg synes det var vanskelig å fortsette sånn etter endt kurs :o
Jeg ser mange skriver om veiing av mat og sånt, hvor kan jeg lese om dette? :confused:
Også ønsker jeg middagstips :)
Idag skal jeg på taco hos min mor, og lurer på om det er best at jeg spiser lefser eller skjell? Kan jeg klæshje på med rømme? knegg
På framsida her ligger den store matvaretabellen. Der finner innholdet av karber i matvarene. Og les på innholdsfortegnelsen på maten du kjøper.
Du bør ha ketolyseboka. Den er blitt min "bibel" :D Lån den gjerne på bibilioteket.
Når det gjelder veiing, så er det for å regne ut karbene i løpet av dagen. På ketolyse skal man ha 15-20 karber pr dag. Fortrinnsvis fra grønnsaker som vokser over jorden.
Jeg veide og målte og regna i 2-3-4 uker, så satte det seg i fingrene og siden har det gått mer på øyemål. Jo det er litt arbeid i starten, men sann mine ord, der er verdt det :ja:
Okej, da skal jeg bestille den boka idag.
Men når du snakker om å lese på innholdsfortegnelsen, da ser jeg at det er f.eks 3 karbs pr 100 gram osv. Skal jeg da ha ost, så veier jeg osten og regner ut at 200 gram ost er 6 karbs osv..? blond hihi
En del ting, f. eks ost , kjøtt osv. står ofte med 0 gram karbo pr 100 gram vare. Dette er fordi det ikke er pålagt produsent å skrive når det er under 1 gram karbo pr 100g vare.
Jeg har ikke regna karbene for ost, kjøtt og fisk... Bare gr. sakene. :)
Hei og velkommen til oss, og lykke til, det er ett flott valg du har gjort. Nå har jo Gerd gitt det den viktigste infoen for å få en god start. Det gjorde hun for meg også og jeg har rast ned i vekt:)
(kjenner forresten igjen nicket ditt fra NM, ja;)) Har og en gutt født høsten 04, du har vel i august? Jeg var i oktober...
Så klart vil jeg hjelpe :D Ønsker av hele mitt hjerte at alle skal nyte dette slik som jeg har gjort og gjør... Ketolyse har vært et løft for hele meg :klem:
Jeg har slanka meg siden ungdomskolen og aldri hatt det bra.. ( Ikke de rundt meg heller ;) )
Men etter jeg begynte med ketolyse så har jeg kun kosa meg og funne tilbake til den gode gamle Gerd!!! Og det nyter hele familien godt av, kan jeg love :D
:lol: Det var da å ta i litt, men takk skal du ha. Har ca 6 kilo igjen da, og så driver jeg og tenker på om jeg skal ned litt mer enn det, sånn at jeg har noe å gå på når jeg skal innføre mer karbohydrater. ;)
Skjønner det slikt at Bee er en bekjent av deg?
Da må jeg bare advare deg litt: Dersom hun prøver å lure i deg noe som heter COCOSA, må du for all del takke pent nei.... :rolleyes:
Heeeeei Anjusa :suss:
"hyggelig" å se deg her inne!
Jeg har bestilt ketolyseboka, men har begynt på kuren selvom jeg ikke får den.
Jeg regner ut karber om dagen, prøver å spise masse grønt. I starten lønner det seg å veie det meste for å få en viss overblikk. Og det er masse oppskrifter her som gjør at du kan spise favoritt maten din :D Ikveld skal jeg spise taco, mem lager kryddere selv fra bunnen av slik at det ikke blir noen karber, kjøper taco sausen med minst karber(first prise) masse ost, salat, paprika, løk og agurt og til slutt seterrømme :D
Pizza og :D Bare bestilte den soyaproteinen selges på ketolyse.no, den inneholder lite karber og pizzaen ble gooooood :D masse kjøttdeig og digg på.
Jada nå bare skravler jeg :knegg:
:lol:
Ja jeg hørte Safir hadde begynt på den, og istad når jeg pratet med henne på tlf skulle hun ta det slik at jeg fikk høre, å du store :knegg: Etter hennes beskrivelse kommer jeg nok ikke til å kjøpe det, selvom hun sa etterpå at et egentlig ikke smakte så vondt, men den konsistensen, usj!
Bee anbefalte MCT-oljen til meg fremfor Cocosa mht smak, for den er helt smakløs og som tran i konsistensen. :jupp: Men jeg har kun tatt den 2 dager... :skrape:
Velkommen hit Anjus, og masse lykke til fremover :klemme:!
Den var første gang jeg tok en skikkelig bit. Kun noen små brekkninger... hehe! Luvly!
Fant en oppskrift på kokkosboller som vistnok var like gode som i butikken. Disse tenkte jeg at jeg skulle lage den dagen jeg vil ha noe søtt igjen, eller til jul.
Føler meg litt som denne blonde baben over her :lol: Prøver å gjøre meg lekker, men det hjelper lite :lol:
Jeg handlet litt idag jeg, forsåvidt bare inn til middagen i morgen, men det er jo greit å ha i kjøleskapet kanskje? Jeg begynner i morgen :)
Det ble kjøttdeig, den hadde 0 karbs? Tenkt å lage meg karbonader av den.
Så kjøpte jeg seter-rømme. Fant fetaost med 0 karbs. Kjøpte tomater, rødløk (må ha litt) og agurk.
Kjøpte også grønnsaksblanding og egg.
Tenkte jeg kunne smellesammen middag til i morgen.
Karbonader med egg og gresk salat..
Aha, den tror jeg de har på Kiwi, så da skal jeg se etter den på mandag.Har brukt Arla sin, men den har jo noen få karber, ypperlig med de som ikke har, og i tillegg med hvitløk, nam!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.