Sprøstekte Birkebeinerskinke til middagen (går sikkert med annen spekeskinke
også). Det var utrolig godt, som vanlig, og midt i middagen påpekte samboer at kald, sprøstekt spekeskinke jo nesten er som chips!
Og sikkert godt med dip også ;)
Mmmmm!
"Oppskrift":
Ta bort fettet på spekeskinken (iallefall om du går på Lindberg :D), stek på høy varme i tørr teflonpanne. Legg dem til kjøling på et fat. Spis!
Nam, ja det er kjempegodt! Du kan også gjøre det med kylling. Først steke kyllingfileter, så dele dem i syltynne skiver og sprøsteke dem i ovn eller panne. Står i Skaldeman-boka, jeg må prøve. Jeg prøvde med salami og det ble ordentlig chips det og, men det ble for salt for min smak.
Hehe man må finne en blanding man liker. Jeg synes feks. løkpulver er uunnværlig i dipen, jeg tror det er mye løkpulver i kjøpedip. Det gjør underverker. Og så bør du ha noe søtt i, feks. Sukrin, det balanserer smaken.
så deilig det høres ut :) da skal jeg prøve dette og lesse godt med rømme på. En av mine favorittsnacks er sprøstekt bacon (helst tulip kjøpt i sverige, liker det best) og så dyppe det i rømme. nam nam nam :):):)
Og hvis du ruller en liten ostebit inn i de før du steker de i panna/mikroen så er lykken komplett ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.