< Tilbake til oversikten

Er det noen som tåler koffein på induksjon?

#1

Kalorine sa for siden:

Det har jo vært diskutert litt her hvorvidt kunstige søtningsstoffer kan hindre vekttap.Det jeg lurer på er om noen her har erfaring med å få i seg koffein, da tenker jeg ikke på de to første ukene, men kanskje senere (jeg har tenkt å være i induksjon en stund)? Nå tenker jeg ikke på kaffe da, den kan man jo få koffeinfri, men jeg tenkte på koffeinet som finnes i f.eks tab x-tra og andre cola-lightbruser? For hvis jeg finner ut at jeg tåler kunstige søtstoffer senere vil jeg gjerne ha litt pepsi max!:)


#2

Nille sa for siden:

Noen tåler ALT !! Men det har vel med blodsukker å gjøre....... Koffein påvirker blodsukkeret og noen reagerer kraftig på det. Bare prøv deg frem du. Kjenner du at du blir "sulten" (søtsulten) og "hul i magen" er det iallefall et tegn på at du IKKE tåler det. (......eller iallefall bør ligge unna). Det er så vanskelig å si noe 100% på sånne ting, siden alle er så forskjellige ! Tiden etter Induksjonen er jo en "treningsperiode" hvor man skal finne ut hva man tåler/ikke tåler og hvordan man reagerer på enkelte matvarer.

Jeg er er for øyeblikket litt lei av prøving (les: oppgitt) siden jeg reagerer på alt det Atkins advarer mot, - samtidig som mine venner (som også går på lavkarbo) tåler alt mulig !! :(

Men slik er der bare og jeg kan utmerket godt klare meg uten de tingene, - det er det at jeg må prøve meg frem hele tiden som irriterer meg !! Skal ikke bruke tid og energi på å irritere...... jeg har masse å kose meg med jeg ! Til dessert i dag skal jeg ha 70 gram bringebær med pisket krem ! :p

Lykke til med "prøvingen"
:klem:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.