En jeg kjenner sier " det er heeelt sant" at en hun kjenner som kjenner en som går på "sånn uten karbohydrater-mat" ble stoppet i promillekontroll og blåste til 3.2 på promilletesten!!?:høh:
Noen som har hørt at ketoseånden kan ha en slik innvirkning? ( Vel er den rå, men...)
Selvfølgelig vil en blodprøve avkrefte en slik mistanke, men likevel da..... Litt mye plunder liksom.
Vær så snill, avkreft dette!
Ps.hjemmetest ga ikke utslag, men må høre andres erfaringer.
Jeg har hjemmetest apparat og der slo det ut :ja: ( 0,9 tror jeg) Men det har ikke slått ut på politets apparater.
I begynnelsen hadde jeg ketolyseboka i veska, slik at jeg kunne vise de boka vissomatte.... :p
Joda, det står i boken at det kan slå ut, men på gamle tester. Be om en blodprøve med en gang hvis du blir stoppet, for da for de avkreftet det,visstnok.
Takk for raske svar! Ingen informasjon om dette i Thor Foseids bok, fra Spisdegslank. Men da vet jeg, hvis. Greit å være forberedt, hvis jeg blir stoppet i kontroller.
Under ketose lager kroppen mye acetylsyre (som også finnes i eddik). Alkohol har en lignende struktur. Mye ketoner antyder (på enkelte tester) at kroppen har mye sprit i seg.
Til MOA som startet denne tråden.
Hvis politiets apparat slår ut til 3,2 promille så må de da skjønne at det er noe feil:p med 3,2 så er en jo nermest på apestadiet. Bortimot sensasjon at en greier å kjøre.
Problemet er hvis de tar lappen mens blodprøven blir analysert, det kan ta noen dager. Selv om en får den tilbake så er mistanken kasta på en. Og det finnes bestandig "dirtbaggs" (vet ikke om det lov til å skrive drittsekk her på forumet) som sier at : vet du at X er fratatt lappen i promillekontroll ! men så "glemmer de elegant å si at lappen er tilbake og X er uskyldig
Kanskje svartmaling av problemet, men jeg frykter det.
Mvh Grovsnus
ha en promillefri aften
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.