Heisann!
Sitter og titter litt på www.dialife.dk, og lurer på om det er noen her som vet om vi på ketolyse kan spise noen av disse produktene?
Tenker på f.eks pasta, tortillas, syltetøy...
Og kokosmel!!
Er det noen som har prøvd det?
Hadde litt lyst å bestille, men tenkte jeg skulle prøve å finne ut litt mer om det først...
Hva du kan spise kommer an på hvor mye karber det er i produktene og hva de er laget av.
Mama Lupes lavkarbo tortillas har 3 karber pr stk. Innholdsfortegnelsen er OK.
Kokosmel er også OK på ketolyse, 1 gram karber pr 100 gram vare
Pastaen vet jeg ikke hva inneholder....
Og når det gjelder syltetøyet er jeg tvilende til at det inneholder 0 karber. Det er ikke praktisk mulig, siden bær jo inneholder karber, og de forsvinner ikke av seg selv. Savner en mer nøyaktig innholdsfortegnelse. Mistenker at det er noe "gørr" uten bær men med tilsatt kunstig smak av bær
Når du sier det så høres det logisk ut. For det stod at det inneholdt ingen kalorier heller. Og det gjaldt egentlig de fleste produktene til denne produsenten...
Noen som har noen erfaring med å bake med kokosmelet?
Sitter her å har kjempe lyst til å bestille noe fra dialife. Er det noen som har noen anbefaliger?? Man bør kanskje kjøpe en del for at det skal bli lønnsomt
Man tager en vekt og veier opp 56 gram tørr pasta. Koker den i passelig mengde vann til den er bortimot al dente. Siler godt av og nyyyyter!!!! Denne er virkelig god!!
Det står på pakka at den inneholder 5 karber pr servings (dvs pr disse 56 oppmålte grammene av tørr pasta) Og det står lavkarbo på pakken, så jeg regner med at den er ok. Spiser pasta eller disse lefsene hver dag jeg. Knallgodt!!
Spiste nettopp 56 g spaghetti, kjøttdeig og saus. Fant en saus på Spar, på glass, som inneholdt bare 6 eller 8 karber. Spaghettien smakte helt som vanlig, og skulle visstnok inneholde 5 karber. Spørs hvordan magen reagerer, men måltidet var utrolig godt.
Bestilte litt andre varer fra dialife også. Bl.a. syltetøy. Men det var som en suppe ja... Ikke smakt på det enda. Spørs om det blir gele eller noe sånt av det... Kjøpte også noen sjokolader, og sjekker de grundig før jeg legger de i munnen ja. Men søtsuget er ikke så stort som jeg først trodde.
Takk for gode tips!
Tror jeg skal driste meg til å bestille, skal teste ut pasta, tortillas og kokosmel. Gleder meg:)
Leste i en annen tråd her om ei som anbefalte kokosmel:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.