nedivekt123 sa for siden:
Er det tilfellet at man kan spise baconsvor, siden det er oppgitt 0 i karber på posen?
nedivekt123 sa for siden:
Er det tilfellet at man kan spise baconsvor, siden det er oppgitt 0 i karber på posen?
Lilly sa for siden:
Jepp, og det smaker helt nyyydelig. :D
reidun50 sa for siden:
Mmmmm. Akkurat spist en pose!!!!!
Sikkert ikke bra pga. saltet!!! Salt binder vannet i kroppen, og det er vel ikke så greit. Men det er jo godt, av og til!!!
Lollypop! sa for siden:
Har dere foresten reagert på forskjellen på de store og de små posene (øffer)?
De små posene har harde baconchips med masse ekkelt talg i, mens de store posene har sprø, luftige og smakfulle baconcrisp.
Er det bare meg som reagerer på det????????????????????????
Bee sa for siden:
Det er fordi det behandles på forskjellige måter.
De store er det som regel mere karbohydrater i også pga tilsetninger.
Synes de i de små posene er best faktisk. :D Jeg liker det der talglaget (fettet) som du skriver om. Hihi...
Lilly sa for siden:
Jeg også. Øffer er absolutt best, nei, feil flæskesvor som kjøpes ferske hos slakteren i Danmark er best, men Øffer er en god nr 2. :D Men den lille posen til Maarud er veldig god den også altså. Her går det meste ned. :D
I Maarud sin lille pose med baconsvor er det 0,5 KH pr 100 gr, mens i Bacongullet er det 2,5 KH pr 100 gr. Øffer har jeg faktisk ikke spist siden jeg begynte på kuren! :eek: Det må jeg gjøre noe med i helgen. :D
safran sa for siden:
Jeg syns de små posene er best.
Gerd sa for siden:
Jeg liker også de små posene best.
Saltet binder vann :ja: Så det er ikke det lureste å spise rett før veiedag ;)
Lollypop! sa for siden:
Tuller dere? Derer LIKER vel ikke det talget?
Hehe. Rare mennesker... :-)
Det står 0 g karbo på de store posene også da, så jeg regner med det går for det samme med karbene i hvertfall.
Uansett så syns jeg det er rarta det er forskjell på produktet om du kjøper forskjellig størrelse på forpakningen. Dersom jeg kjøper en halv liter tine lettmelk, så forventer jeg å få samme produktet som når jeg kjøper en liter tine lettmelk. Sånner det bare, og sånn skal det være. Samme produkt, forskjellig forpakningsstørrelse. :-)
Millsi sa for siden:
Øffer..er det de posene som er gjennomsiktig? De er jo FÆLE!!! Smaker harskt. Urk!
Lollypop! sa for siden:
Ja det stemmer det. Men bare de små posene. De store posene har crispye, gode, herlige baconcrisp...
Millsi sa for siden:
Ja,jeg spiser de store posene jeg å :D :D Eller de små brune :D
Janis sa for siden:
Så om det er 0 karb, så kan man unne seg med en pose på lørdagskvelden??
Nå ble jeg veeeldig glad! Har ikke kosa meg med noe ekstra enn mat.
Gerd sa for siden:
Bacongull og fleskesvor kan man spise litt av ja. Men husk at det er salt og binder vann i kroppen. Jeg drikker litt ekstra vann de neste dagene for å få fart i sakene igjen. :)
Janis sa for siden:
Så det kan stagnere vekt-tapet?
Gerd sa for siden:
ja, på den måten at kroppen binder opp vannet. Så det er ikke det beste rett før veiedag... Men da jeg hadde veiedag onsdager og spiste dette lørdagskvelden, hadde det ingen innvirkning på vekta. :D
Janis sa for siden:
Puh..
Så "vektstagneringen" har bare med vann å gjøre. Men lønner seg uansett å drikke litt ekstra med vann på lørdagskvelden med baconsvor på bordet?
Gerd sa for siden:
Jepp :)
Jeg prøver å få i meg minst en halvliter ekstra vann lørdagskvelden, søndag og mandag. Da kjenner jeg at vannet er borte igjen... ( Har lett for å bli hoven i beina og merker det fort der)
Eva sa for siden:
Tror det er myyye sunnere å skjære noen rå grønnsaker i stenger og dyppe dem i en hjemmelaget dip, laget av rømme med noen deilige krydderier i...:uskyldig:
anjus sa for siden:
Jeg spiste en sånn liten pose igår! Uten dårlig samvittighet :D HERLIG!
megselv sa for siden:
Liker ikke de små posene jeg eller :knegg: Æsj får helt noia av den fleskeranden.
Men den store posen nam Den jeg har spist står det 2.5 karber på, men 100 g er mye da, de veier jo ingenting.
megselv sa for siden:
øffer stor pose har ikke fleskerand, men 0 karber? Hvor kjøper man detta da?
Eplekjerne sa for siden:
Den fra Maarud er best. Har ikke sett noen andre store poser, bortsett fra Bacongull...
Lollypop! sa for siden:
Jeg kjøpte på smart club. Dobbeltsjekket nå, og det er null karber i den ja.
Janis sa for siden:
På Øffer sin står det jo ikke noe om ingredienser?
Eneste som var på meny var øffer og maarud tror jeg. så jeg kjøpte øffer.
Gerd sa for siden:
uansett om det står 0 så er det karber i de. Produsent er ikke pålagt å opplyse viss det er under 1 gram karbo pr 100 gram vare. :)
JenJen sa for siden:
Kims har Bakon Krisp, sånn gull pose.. Inneholder svinesvor,vegetabilsk olje,salt og antioksydanter. Den må vel være grei å spise? Bortsett fra at den er sinnsykt salt da ..
Gerd sa for siden:
Står det ikke noe deklarasjon på den?
Jeg har bevisst ikke kjøpt noe som ikke er deklaret. Da har jeg valgt andre merker.
JenJen sa for siden:
Står ikke næringsinnhold nei, bare ingrediensene. Dette er den eneste jeg har funnet som smaker virkelig godt, selv om jeg spiser de andre og av og til. Hm.. Da får jeg ligge unna den fram til jul, og heller dra fram den når de andre spiser potetgull :) Ikke at jeg greier å spise så mye likevel, den er virkelig salt..
JenJen sa for siden:
Denne er detGerd sa for siden:
Aner ikke, men jeg har sendt en mail og spurt de... :)
JenJen sa for siden:
Hehe, jeg og..
Gerd sa for siden:
Det er bare bra at vi maser litt på de, for da kankje de begynner å merke varene sine bedre :D
Ludviginne sa for siden:
Fant noen på Bunnpris nå, med 63 karber i... Det var vel sånn baconcrisp, og lignet (dessverre) på de jeg spiste på kino i dag.... Trodde det ikke var så farlig å spise de jeg, men nå ser det ut til at denne dagen er ødelagt. Irritert på meg selv :mad:
Lollypop! sa for siden:
Moralen er vel at man ikke spiser noe som ikke er merket????
Det er sikkert sånn etterligning du har spist. Laget av mais og FULL av karber.
Men men. Nå vet du det til neste gang. Det er bra igjen om et par dager. :-)
Bee sa for siden:
Nei, de er nok dessverre ikke i nærheten av å være laget av bacon de der. Baconsnacks heter de og er laga av mais.
Lilly sa for siden:
De har tidligere vært gode, men den jeg spiste i går var ikke god... Jeg har nemlig ikke spist dette på flere år og ble dypt skuffet i går når jeg åpnet posen, men jeg greide å trykke i meg hele for det da. :knegg: Fra nå av blir det nok Maarud baconsvor.
Lollypop! sa for siden:
Stor eller liten pose?
De små posene er FÆLE, men de store posene er kjempegode!!! :-)
Gerd sa for siden:
Da fikk jeg svar på mailen i dag:
Hei.
All ny emballasje som blir laget har trykket næringsinnholdet på, men det tar desverre litt tid før det kun er poser med ny emballasje i butikkene.
Næringsinnholdet pr.100g i Fillers Bacon Krisp er som følger:
Kj/Kcal = 2280/544
Protein= 63
Karb.h. = 1
Fett = 32
I KiMs Baconsnacks er det som følger:
Kj/Kcal = 2250/537
Protein = 67
Karb.h. = 0
Fett = 30
Sweetflower sa for siden:
Enig - det bløte er ekkelt... glmpf ;)
Elanessë sa for siden:
Åååh det "talget" er jo såå godt da :D Elsker både flæskesvor og bacongull jeg, så er kjempeglad det er noe snacks man kan spise av og til!Kanutten sa for siden:
Enig med sisteskrivende!!! Det er jo det sprø fettet som er snadder!!!!
Jeg pleier forresten i skive bacon opp i en halv cm tykke skiver, steke det i steikovne på 200 grader i ca 20 min for NETTOPP å få dette fettet bortimot slik som det er på Øffer :D Dessuten er det IKKE talg :o
Max sa for siden:
Kjøpte i dag, for å teste, og det smaker jo æsj. Jeg som tenkte jeg skulle snike i meg litt fett...
"Snuppa" sa for siden:
Fant en på Europris merket med 0 karb.
Skikkelig sprøtt, ikke no' bløtt!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.