cilemora sa for siden:
som pølser, karbonade, majones,
dressing osv??
eg savner pølser eg, aldri vært no
ekstremt gla i det, men savner det
voldsomt no, hehe...
cilemora sa for siden:
som pølser, karbonade, majones,
dressing osv??
eg savner pølser eg, aldri vært no
ekstremt gla i det, men savner det
voldsomt no, hehe...
Iset sa for siden:
Ja det gjør jeg. Prøver jo å begrense pølser og slikt, men jeg spiser det til tider ja. Lager desverre aldri majones selv, da bruker jeg Mills til brødskivene og Hellman's til varme retter. Pølser kan du vel absolutt spise om du ikke teller karber, men ikke overdrive da pga. potetmelet. Det finnes jo sunnere pølser også, som feks. Ketolysepølsene eller ekte slakterpølser. :)
terry sa for siden:
Det finnes også Prior Grillpølse Kylling & Kalkun med 5,3 karbo pr 100g.
Jeg spiser av den når jeg får lyst på pølse.
Skulle vel bli ca 2,65 karbo pr. pølse.
cilemora sa for siden:
takk for svar :D
enn rømmedip, holiday feks :p
det og gulerøtter, agurk, paprika osv e jo bare sååå godt :p
eller ferdigsaus...??
alt i begrensette mengder og ikke ofte selvfølgelig....
Iset sa for siden:
Jeg bruker litt ferdigsaus og sånt også, men dipper lager jeg alltid fra bunnen av, det er jo så lett. Min favoritt er rømme med salt, pepper, hvitløk og litt fruktose/Splenda i. Nydelig. Kan jo varieres i det uendelige. Disse ferdige posene er rene kreftbombene med alt drittet de inneholder. Samme med posesauser, men jeg må innrømme at jeg av og til bruker dem, men bare litt.
Man kan jo bruke slikt og tenke slanking, men vil man ha god helse på kjøpet bør man tenke litt over HVA man spiser, hva maten inneholder og ikke bare karbohydrater og kalorier. :)
cilemora sa for siden:
eg e helt enig med deg...
saus er eg ikke avhengig av, men enkelte ganger er det
så godt... og spesielt den sausen mamma bruker å lage
i jula, da bruke ho posesaus som "grunning"...
eg klare ikke å lage god dipp... eneste dippen eg e gla i
e holiday og gresk dip, å klare ikke å lage noe som ligne..
så om noen har oppskrifter på sånn så sleng dem gjærne inn :D:D
Trolljenta sa for siden:
Ferdigsauser spiser jeg aldri..
Kyllingpølser fra prior har jeg spist noen få ganger. Lidl har gode rene pølser, men jeg spiser ikke svin lenger, så da blir det ikke noe særlig pølser her i gården :(
Karbonader har jeg ikke sett som har nok rent kjøtt til at jeg ville spist dem, forutenom noen kalkunkarbonader de selger i fryseren på rema1000, men jeg synes ikke de er noe gode. Spiser heller løvbiff.
Fedon anbefaler vel Hellmans majones i boken. Jeg har ikke smakt den. Har tenkt på det lenge, men det går liksom i glemmeboken :p
Trolljenta sa for siden:
Fint om du skriver på bokmål eller nynorsk istedenfor dialekt. Jeg pleier ihvertfall ofte å hoppe over innlegg på dialekt og det vet jeg flere gjør, så det er større sjans for at du får svar hvis du dropper dialekten.
Du kan jo se på ingrediensene til holiday og prøve å blande selv.
Jeg har blandet bare litt av holiday krydderet med rømme istedenfor hele posen, da blir det jo mindre karbo, men det beste er nok å lage sin egen rømmedressing.
torun sa for siden:
Hei !
Jeg spiser og pølser, kylling,kalkun og ostepølser.. Bruker ziggylapper som pølsebrød.
Karbonader spiser jeg og...
Og imorgen skal jeg kjøpe meg Fedon brød på Rimi, mener det var der jeg så det...
Har ikke lest hele boken enda, men er det ikke sånn på Fedon at man bør spise grønnsakene minst mulig kokt - hardest mulig?? Da får du lav gi??
Slik at magen får mer å jobbe med. Det var iallefall noe sånt, skal bla igjennom og se hva jeg finner.. Eller kanskje det var i Skaldemann boken .. hehe .. går litt i surr..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.