< Tilbake til oversikten

De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker dere hormonspiral?

Knubbelubba sa for siden:

Sitter her og lurer på hvorfor jeg ikke går ned på dette kostholdet. Gjorde ikke det før heller altså, men lurer på om hormonspiralen min er synderen... Er det noen er som har erfaring med at dere har gått ned i vekt etter å ha tatt ut hormonspiralen?

AnneK sa for siden:

Hei!

Jeg bruker p-sprøyten som inneholder samme stoff som hormonspiralen. I tillegg bruker jeg hormonplaster pga overgangsplager. Jeg har også store problemer med å gå ned til tross for ketolysekost.

Jeg har sett at andre her på forumet har skrevet at ved bruk av hormontilskudd så har vekten stått stille eller gått opp. Jeg har fått min lege til å innrømme at p-sprøyten/plasteret kan være synderen. Men hva kan man gjøre? Det er ikke så enkelt å bare kutte ut hormontilskuddet heller.

Pipp sa for siden:

Jeg bruker også P-sprøyte og har problemer med å gå ned i vekt....:(

wander sa for siden:

Jeg har problemer med å gå ned nå jeg også, men jeg går verken på p-sprøyte, p-pille eller spiral...

Takk for svar! Jeg tror jeg bestiller time og tar den ut, for jeg har mistet lysten på sex også, så da duger den jo egentlig ikke for meg. Da blir det kobberspiral eller kondom da.. Det gjenstår å se. Har du gått ned noe i det hele tatt, AnneK ?

Du har jo gått ned mye da!!

Skikkelig kjipt! Nei, nå går jeg og bestiller time hos lege og får den ut.

Viclin sa for siden:

Nei, jeg har kobberspiral.

AnneK sa for siden:

Hei!

Jeg har nesten ikke gått ned noe. Vekten holder seg konstant. Fint at noen setter søkelys på at hormontilskudd i forskjellige former kan lage slike problemer. Uff, bare så vanskelig å klare seg uten.

Pipp sa for siden:

Jeg gikk ned 2,5 klilo fra februar fram til julimnd og da kom sommeren med ferie og ikke trening da rasa vi opp igjen (offcourse) og nå sliter jeg med å komme ned de 2,5 kiloene..har gått ned 1 av dem siden august......Yihaaaaa her går det unna gitt....:mad:

Distrea sa for siden:

Jeg bruker P-sprøyte.... oi. Tenk om det har noe å si da!
Si fra da Knubbelubba, når du veit noe mer.

Flere erfaringer?

Bee sa for siden:

Jeg har hormonspiral, og har rast ned i vekt, så det trenger ikke være derfor.

safran sa for siden:

Nei, jeg har ingen kunstige hormoner innabords. Men jeg har betennelsesdempende medisiner. :mad:

wander sa for siden:

Jeg gikk ned 10 kg i juli pga en ekstrem-pulverkur - og fra august til nå har jeg gått ned 4 kg på ketolyse... jeg syns ikke det er så veldig mye, jeg... ;)

Sweetflower sa for siden:

Hm... dette fikk meg til å tenke etter.

Januar ifjor kuttet jeg ut alt sukker og alt gjør pga. Candida-problemer. Etter et halvt år ble jeg kvitt plagene (sopp overalt.. ekkelt). En hyggelig bi-effekt var at jeg raste ned i vekt helt av meg selv, 12-15 kg.

Og nedgangen stoppet faktisk 1 mnd etter jeg startet med p-sprøyte, når jeg tenker meg om. Hm... etter det har 10 kg sneket seg på igjen. Nå skal det sies at jeg ble mer sløv med kostholdet etter at jeg var "kurert", så det er også endel av forklaringen på oppgangen.

Men - jeg sluttet å røyke for 3 uker siden.. noen som vet om myten om at man legger på seg av røykeslutt stemmer? Jeg er jo flink, spiser riktig og ikke noe snop i det hele tatt, ikke tyggis engang :)

jeef-micro sa for siden:

jeg har prøvd lavkarbo både med og uten p-piller, og går ned like lite med begge deler...

BiB sa for siden:

Jeg tror dette vil variere fra person til person, akkurat som øvrige bivirkninger av hormonpreparater gjør. Noen vil slite med vektnedgang, andre ikke, også her er vi like individuelle som i fht andre faktorer som påvirker vekendringer. Det e rimidlertid anerkjent og kjent at hormonpreparater kan bidra til vektøkning, ikke bare stillstand.

Om noen ønsker å bytte til annen prevensjon er ladycomp et godt alternativ.

:)

Distrea sa for siden:

Jeg har god erfaring med dette, jeg hadde gått ned over 25 kilo den dagen jeg sluttet å røyke og var veldig bevisst på at jeg ikke skulle gå opp igjen. Jeg var HELT sikker på at hvis man var bevisst over matinntaket ville det gå fint!

Gikk fint å slutte ja... men desverre gikk jeg opp neste 5 kilo som jeg skylder på kun røykeslutten:mad:

Er verdt det da... fo det er MEGA deilig å være røykfri!

Fedona sa for siden:

Hei.

Jeg sliter også med å gå ned. Har lest litt om såkalte "partystoppere", men husker ikke hva det sto. Jeg på Eurodiett og skulle ha vært i ketose nå, men er det ikke.
Det eneste jeg har "tatt" er og Yogi te og paracet... Er noen av disse to såkalte "partystoppere" Jeg bruker ikke hormonspiral. Har lavt stoffskifte og går på levaxin og nettopp startet med loithyronin i tillegg.
Noen som kan si litt om partystoppere og om hva jeg haar skrevet stemmer med dette?

:) Mvh Fedona

Skal si i fra jeg. Ringte i går, men legen tok ikke i mot bestilling for å ta den ut før på fredag. Nå får det bli gummi heretter..:o

Tror kanskje det kan ha med hvor "godt" hormonspiralen virker også. Noen mister mens (som jeg) og andre ikke, så jeg ville jo tro at muligheten for at den slipper ut litt forskjellig dose kan være tilstede..

Jeg har lest en bok om candida problemer i mage/tarm-systemet og at dette kan gjøre at vi ikke går ned i vekt. Den liker seg jo der hvor sukkeret er, men nå har jeg jo vært uten det i snart 3 mnd., men har symptomene på det allikevel. Har du prøvd noe som heter Canditrol (som skal virke mot candida sopp i tarm? og hvis ikke hva gjør du for å bli kvitt dette?

Så ladycomp er helt sikkert??

Hei ! Jeg bruker også Levaxin. Merker du at du blir bedre av symptomene på Liothyronin? Det skal visst fungere ganske kjapt etter at man begynner å ta dem.

Fedona sa for siden:

Hei.
Jeg har bare brukt liothyronin i noen få dager. Noen kjempeforskjell kjenner jeg vel ikke ennå, men litt bedring er det faktisk . Skal bli spennende å se om det har noen innvirkning på forbrenninga mi som har stått på stedet vil siden jeg fikk diagnosen for et år siden. (Tar 150 mg levaxin og nå 10 mg lio (deler lio opp i to morgen og ettermiddag)

Hvordan er det med forbrenninga di? Haar du tatt levaxin lenge?

Bee sa for siden:

Det tviler jeg på har noe å si, for jeg mista mensen jeg også, men fikk den tilbake etter en stund på lavkarbo, så sjansen for at du og gjør det er til stede.

Nei, har bare stått på det i 3 mnd. Har begynt å øke dosen, men dette måtte skje gradvis, så jeg har 75 halvparten av din dose. Synes det hjalp litt til å begynne med, men så virker det som om kroppen har blitt vant til dosen og nå er jeg like trøtt og lite energi igjen.. Skal trappe opp snart da. Legen sa at det var mest brukt i utlandet det med å kompensere litt med liothyronin. hm...

Jeg har kjøpt pro-biotika på helsekosten, dyrt, men effektfullt for meg. Det hjelper til å gjenopprette god balanse i mage-/tarmsystemet. Jeg har fortsatt å ta disse kapslene fordi jeg synes de gjør meg godt - magen er aldri i ulage lengre. Acidophulus heter de.

I tillegg er det viktig med kosttilskudd. Også må man unngå ALT sukker og ALT gjær - lenge. Etter en stund vil soppen dø... og når død sopp skal ut av kroppen kan man tenke seg hvordan det lukter...!!! :D Død og pine, men det går over etter en uke eller to.

Ellers spiste jeg vanlig, trente og drakk masse vann og levde normalt - så var jeg kvitt dritten på ca et halvt år. Noen er kvitt det etter en mnd; det som alt annet er individuelt.

PS. Hvis du ser nøye etter, er det jaggu ikke mye mat det ikke er gjær i... stort sett alt krydder inneholder maltodekstrin. Man bør også holde seg unna alt med e-stoffer i. Jeg har en bok liggende som jeg leste for å sette meg inn i greiene den gang.. skal se hva den heter: "Candidakuren" av Erica White. Litt amerikansk, men det funket for meg.

Lykke til :) Det er i alle fall oppmuntrende å vite at man KAN kureres!! :)

Det er veldig ålreit å slippe å stinke :) Egentlig ganske lett å la være å røyke. Har bare lyst av og til.. men det går greit. Tok noen festrøyk på lørdag som var (etter 3 uker uten), og det smakte PYTON. Så no more smoke for me!! :)
Det er verdt noen kilo, absolutt. De kan man jo løpe av seg ;)

Jeg har også begynt med probiotika for noen dager siden og nå begynner magen å bli ganske normal igjen... Veldig bra det!

BiB sa for siden:

Den er 99,3% sikker, altså bedre sikkerhet enn p-pille (om jeg ikke husker feil på p-pilla da)

www.buenaventura.no/pfc11.html

nomma sa for siden:

hva er loithyronin? hvorfor tar du det?

Joika sa for siden:

Har hormonspiral og medsiner for å holde blodtrykket lavt. Tror ikke det akkurat HJELPER nei...

LadyComp var jeg ikke fornøyd med. SÅÅÅ tungvindt.

Fedona sa for siden:

Liothyronin er et stoffskiftehormon, F3. Jeg har tatt Levaxin i ett år, men føler meg ikke helt bra. Vanligvis så vil Levaxinen gjøre til at du bygger opp f3, men noen ganger gjør det det ikke. Derfor tar jeg dette i tillegg. Hos noen vil vekta gå ned etter å ha startet slik kombibehandling og det er vel fordi Levaxin i seg selv ikke gjorde stort med selve forbrenninga. Dette er noe jeg har hørt vel og merke og kan ikke med hånda på hjertet si at det stemmer. Men skal bli spennende å se om det hjelper på undertegnede :)

Og jeg føler meg faktisk bedre. Har tatt dette tillegget en uke nå. :)

Fedona sa for siden:

Hei.
Det er nok på tide å øke dosen litt når du får disse symptomene ja.
Rart det legen din sa om at det var mest vanlig i utlandet... hva har det å si da? De har vel sammen problemene som oss?? Dessuten vet jeg mange som går på kombibehandling her til lands. Men det lønner seg å være på Levaxin et år, eller til dosen er stabilisert før man prøver kombi om man ikke er helt bra.
For bare Levaxin virker nok for mange, det finner du vel ut av etterhvert. Men det tar tid!

:) Mvh Fedona

torun sa for siden:

Bruker hormon spiral og går ikke ned i vekt.....

Takk for svar! Kan du ikke fortelle meg hvordan det går med deg videre da? Det hadde vært interessant å vite om du responderer på behandlingen!

BiB sa for siden:

For de som ikke vet hva man må gjøre: Stikke tempmåleren under tunga hver morgen.

:)

Joika sa for siden:

Det krever et veldig planlagt liv.
Og en veldig stabil syklus. Jeg har ingen av delene og dermed ble det mye rødt lys på meg. Famlet etter målepinnen i bakfylla om morgenen osv. :lol:
Ikke nok med det. Den er i største laget å ha med i veska på byen. :flau:

Ok, overdriver nå. Men det er veldig mye eklere med spiral. :D

BiB sa for siden:

Ja, det er viktig å finne noe som passer for det livet en har, enten det er rutiner, reaksjoner på hormoner, livssyn eller annet :ja:
Ustabil syklus får rødt lys når den skal, stabil syklus det samme, det ligger i prinsippet om rødt lys på fruktbare dager.
:) beste hilsen fra BiB

Lollypop! sa for siden:

Jeg går på hormonspiral, og har gått ned 2 kilo etter 3 mnd på Ketolyse.... :,-(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.