< Tilbake til oversikten

Noen spørsmål

Linnmk sa for siden:

Har snakket med sambo om å starte...jeg har vel 30 som skal bort (1 kg pr år jeg er) og han kunne sikkert vært foruten en 15-20 kg

Men dette lurer jeg da på i første omgang...

*Hvordan er det når man har gått ned de ønskede kiloene eller er godt på vei og ønsker å gå tilbake til et "normalt" kosthold med litt pasta, potet, brødskiver og minimalt med fett... Går det ant? Eller må man være på ketose så lenge man vil være "slank" Bruker forresten bare fullkorn produkter av pasta, makaroni og spagetti og litt grove brød...og sjelden potet...

*Hvordan går det med kropp og hud når fettet forsvinner dersom man ikke trener og strammer opp samtidig? Særlig siden man kan miste mye vekt utrolig fort. Vill ikke alt bare henge og slenge liksom???

*Og hva med hud og hår når man spiser så mye fett? Vil man ikke merke de samme problemene som i dag med kviser og fet/skinnende hud?

*Og så lurer jeg særlig på HALSBRANN!!
Når jeg spiser feit mat, særlig stekt men egentlig uansett. Og salt mat også forsåvidt...så sliter jeg med en helt forferdelig halsebrann Jo "større" jeg er jo værre er den liksom...

Ehhh, tror det var det jeg lurte på i første omgang?

Ja og disse lappene. Bakte de i dag for å se om jeg likte de og evt kunne klare å bruke de til daglig. De ble litt mektige...men var gode med ost på. Men hvordan oppbevarer dere de? Og hvor lenge holder de seg?

Og ellers, hvilke erstatninger for brødmat bruker dere? Kan man bruke fedon lindberg sine bakeprodukter f.eks.?

Gerd sa for siden:

Heisann.
Skal prøve å svare etter beste evne og erfaring fra ketolyse: (mine svar med rødt)

I ketolyseboka står det oppskrift på brød, også på bakemix.boksen derfra. Lindbergbrøda bør nok vente til etter kuren

Ellers så råder jeg deg til å lese på www.ketolyse.no

Iset sa for siden:

Når det gjelder hud og elastisitet; jeg har gått ned 52 kg siden januar i år, og har ikke så mye løshud annet enn endel på magen og litt på armer og lår, men ikke noe å bry seg om (utenom magen da, men det får man operert bort, og det kommer bla. fra svangerskap også). Har trent veldig lite, bortsett fra de siste månedene.

Morradi sa for siden:

Herrrgud har du gått ned 52 kg :eek: gud jeg er imponert så flink du har vært. hvor lang tid brukte du ?? jeg skal ned 35 kg og ser for meg at jeg må bruke 10 år, selvom jeg skulle ha vært kvitt kg i forje uke;)

Linnmk sa for siden:

Tusen takk for svar!

Har hørt at man kan bli ekstrem plaget med kviser de første 1-2 ukene...men at det stopper opp. Er dere mange som har opplevd det?

Og er det forresten noen her som har målt fettprosenten underveis? Har den virkelig redusert seg like mye som vekta? For etter det jeg har skjønt er det jo fettet som blir borte og ikke muskel masse o.l.

Har forresten alt bestillt boka om ketolyse og lest litt inne på ketolyse.no men liker best å høre det fra ekte "testpersoner" :)

Linnmk sa for siden:

WOW!! Så utrolig deilig det må føles. Har du før og etter bilder her inne?

Iset sa for siden:

Har brukt 9-10 måneder på de 52 kiloene. :) Men se på kostholdsfilosofien min da, jeg har fått litt hjelp, hehe. Selv om jeg tillater meg å være litt stolt fordetom. :p

Lykke til med vekttapet ditt, det klarer du! Linnmk også. :klem:

Iset sa for siden:

Jepp, de ligger i dagboka mi, på en av de siste sidene. :)

megselv sa for siden:

Jepp jeg har så mye kviser nå, helt forferdelig. Overalt, de bare popper opp:( På ryggen hvor jeg vanligvis ikke har kviser er det blitt noen.
Jeg håper dette forvinner iløpet av kort tid, ja. Har gått 6 uker!

Iset sa for siden:

Jeg får MYE renere hud på lavkarbo. Jeg gikk på Skaldeman i ca. 8 uker i fjor. Gikk ned 10 kg og har aldri hatt så fin hud i hele mitt liv. Det viser jo bare at fett IKKE gir fet og uren hud, tvert imot. Det er nok heller de raffinerte karbohydratene (og i kombinasjon med fettet) som gjør det, for i perioder da jeg har levd veldig usunt og karbohydrat-rikt, har jeg fått tørr og fet hud om hverandre, skikkelig stygg hud. Nå har jeg levd mer eller mindre lavkarbo (med unntak) det siste året og har aldri hatt så fin hud (om man ser bort fra en og annen biiitteliten svangerskapshormon-kvise i ny og ne).

Tror nok noen må gjennom en avgiftningsperiode når de begynner på lavkarbo. Huden er jo vårt største avgiiftningsorgan, og om man har levd usunt over lengre tid er det MYE gruff som skal ut gjennom huden. Slikt kan ta tid, men holder man ut får man vanligvis verdens fineste hud, for ikke å snakke om alle de andre helsefordelene. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.