< Tilbake til oversikten

Raclette

safran sa for siden:

Det lurer jeg på å ha idag. Noen forslag til tilbehør? Loff og poteter utgår jo nå, men det hadde vært veldig fint å ha noe å hive osten på.

Lilly sa for siden:

Vi bruker alltid grønnsaker i skålene under med ost på vi, og det går jo nå også.

lokkebiff sa for siden:

Hva med en tallerken...?

:lol: :lol:

moinx sa for siden:

:lol:

safran sa for siden:

Tallerken og grønnsaker notert. Mer? Hva slags grønnsaker?

Iset sa for siden:

Åh jeg har så lyst på raclettejern! Skal kjøpe i nærmeste fremtid.
Hmm brokkoli og blomkål (kokt) er jo godt med ost over. Dessuten er spekemat og annet kjøtt nydelig med ost over, det steker du jo på raclette-overflaten. Salami, fårepølse, skinke, spekeskinke osv. Asparges eller kokt purre rullet inn i spekeskinke med ost over? Du kan jo også bake lavkarbobrød og riste det og skjære det i terninger, evt. steke slike brødterninger i hvitløksbrød i en stekepanne og så dyppe dem i osten. Mmmm.

safran sa for siden:

Broccoli og spekemat, ja!

Torkil sa for siden:

Hei
Sopp, squash, paprika, aubergine (lett grillet),
Velbekomme
Torkil :)

Millsi sa for siden:

Hmm,aubergine er deeilig med ost :D sikler

safran sa for siden:

Her kom det gode forslag! :) Jeg kjøper litt grove pølser også, da har jeg følelsen av å spise litt mer mat.

Gerd sa for siden:

Nå vi har raclette, steker vi masse forskjellig kjøtt, kylling, pølser. Steker ost i skålene, gjerne blanda med litt løk, eller fersk delt sjampinjong og litt pepper på. Dette bruker jeg som "krydder" oppå kjøttet.Lager gjerne blomkål og brokkoligrateng ved siden av. Og sjampinjongsaus...
Paprikaringer er godt å steke med ost på. Og cherrytomater delt i to, med litt hvitløk og salt/pepper på.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.