Kan vi ikke lage ny rensetråd. Som begynner på torsdag. 1 november.
Lokke, du er jo allerede godt i gang, men siden torsdag er din motivasjonsdag kan ikke du være lagleder og inspirere og motivere oss andre som vil være med (les: ihvertfall meg) :heia: .. eller stiller jeg store krav nå? :rolleyes: Nei! Kom igjen! Vi kjører ny samlet god gammaldags lavkarbo rens siste mnd før julemnd slår til for fult!!!!
Fantastisk. Men det kunne hete November-motivasjon feks, eller noe annet enn akkurat å kalle det rens, eller hva syns vi?
Uansett, så kan dette være forum-tråden for oss som syns det er greit med den ekstra oppfølgingen av hverandre som gir en spesiell type driv i systemet. Det syns hvertfall JEG :D
Hoi!!
Nå har jeg renset meg gjennom hele oktober, bortsett fra to dager (19. og 20.) ellers har jeg kjørt S-T-R-E-N-G-T!! :cool:
[font=Comic Sans MS][/font]
Også foreslår dere enda en mnd...?:confused: Pu-huuuh....
Men hey!!! SELVFØLGELIG tar jeg en mnd til!!! :D :D :D
4,3 på 19 dager !!!?? wow!!! gatulerer !!! og så 66 tallet da :D langt igjen jeg :o
Jeg er med- tar en Lokkebiff/Nille/rens...kombinert med litt trening..
Nille kommer neppe til å bli særlig begeistret over at "hennes" filosofi nevnes i samme åndedrag som "min"... :lol:
Fordi:
Jeg kjører en ekstremvariant, uten særlig bruk av grønnsaker - noe hverken Nille, forumet eller forsåvidt jeg anbefaler.
Grønnsaker er viktige, og det bør innkluderes i kostholdet.
Jeg har bare funnet en metode som fungerer for min kropp, og jeg kjører den på "eget ansvar" ;)
Nå skal det til mitt "forsvar" sies at jeg spiser mye kosttilskudd (dermed får jeg i meg vitaminer og mineraler) og jeg føler meg tipp-topp fysisk såvel som psykisk. Men jeg anbefaler et kosthold som innkluderer grønnsaker.
Takk for forklaring Lokkebiff :) Kan du gi en kort oppsummering av hva du spiser under rensingen? Atkins induksjon hjalp meg de første 4-6 ukene av dietten min. Da jeg prøvde den igjen senere merket jeg ikke forskjell på vekten...litt ned, litt opp, litt ned igjen...kanskje din variant kan være noe for meg en kortere periode bare for å få satt igang nedgangen igjen...
Dette vil jeg være med på!
Jeg trenger å avvennes fra Lakerol, Ekstratyggis, Atkinsbarer og Lettis.
Hva med kaffen?.. og rødvinen..? det får bli til uka isåfall. Jeg skal på heisahyttetur til helgen, men det skal ikke være noen unnskyldning for å dytte i meg kunstig søtstoff (eller det som verre er) forde.
Men helt alvorlig, så har jeg planlagt at fra mandag 5. november så kutter jeg i kaffen. Jeg drikker minst en liter om dagen, så det kan jeg bare ikke fortsette med.
Jeg føler meg nemlig ikke særlig sunn selv om jeg bruker bare rene råvarer når jeg lager mat. Men det er fordi jeg dytter innpå med substitutter for gotteri nesten hele tiden egentlig, ikke bra det.
Sirimor-
kjenner til det med kunstig søtning...:( jeg er hekta på Atkins sjokolade:o Byttet ut pepsi-max til cola-light i håp om at det er bedre....vet jeg burde greie meg uten, men det er vanskelig. Gjorde det i renseperioden tidligere og det gikk greit etterhvert (men hvilken hodepine!!!)Trenger å kose meg med noe. Er ikke kaffedrikker.
Stinen- 1 time pr dag !? lurer på hvordan jeg skal få plass til det...hmmm
Jeg satser på å være med fra tirsdag morgen!!!! (min veiedag):)
Da skal jeg spise: egg, bacon, kjøtt, fisk, litt grønnsaker (MÅ ha det!!!), ketosetabletter, fri flyt, vann, en kopp kaffe, te ( helst urtete), smør, matoljer (dressing), cocosa.
IKKE nøtter, ost, søtningsstoffer, fløte, rømme.
Dette funka sist, prøver en gang til, ei uke i første omgang! Så kanskje ei til...
Hei, dette vil jeg også være med på:D. Må vel være ren mat dette vel?
Men hva steker dere i? Eller bare koker dere? Og grønnsaker det må jeg ha. Men venter til over helga, må få brukt opp litt fløte, rømme osv som er handlet inn til noen av de lekre rettene jeg har funnet her inne.
Jeg tar en litt mykere start (dvs. beholder melkeprodukter og cola light) i noen få dager for å komme tilbake i lavkarbo-gjenger. Så er det Atkins-induksjon variant for meg i min rens :)
Skal ut i finværet og gå tur:)
Førfrokost : 1 proteinshake med olje + 20 gr. valnøtter
Frokost : 3 speilegg + 60 gr. rå brokkoli
Fysen : 60 gr. Lindt 85% + 15 gr. valnøtter (gidder ikke kommentere dette jeg, eller jo, det var for å døyve noen følelser)
Jeg sier det sånn jeg; at jeg må begynne oppi hodet først, jeg må instille meg på å nappe bort en ting av gangen.
Hva skal bort?
Atkinsbarer
Lakerolpastiller
Ekstratyggis
Kaffe med koffein
Men egentlig var det vel det med å døyve følelser med mat, jeg burde jobbe først med...bare en tanke.
Jeg vil være med på rens for å bli mer bevisst på hva jeg putter inn i maskineriet. Jeg vil jo at det kun skal være ren mat, men det er det IKKE nå for tiden. Vekta skal jeg ikke klage på, det er det oppi hodet mitt som er så føkka.
Frokost var i dag egg og bacon.
Lunsjen blir snart en løvstek
Middag blir koteletter med blomkål/broccoli
MCT-oljen har jeg startet tilvenning av også.
Så må jeg ta resten som dagen kommer.
Vann ja... Det helte jeg ut i skolesekken i dag. :rolleyes: En hel liter.
Bare lurte på en ting; disse ketosetablettene - er ikke det bare vitaminer og mineraler? Jeg bruker ikke disse, men egne Multivitaminer. Inneholder en drøss med vitaminer, mineraler, aloe vera til og med. Er det ok tror man?
Frokost: Mock danish med masse smør, kaffe med Menkomel
Lunsj: 1 kotelett med litt sennep
Middag: Kjøttsaus med tacokrydder, løk, hvitløk, spinat og ost
Frokost: 2 egg og bacon - 1 liter vann
Lunsj: 2 lavkarbo-kornobrødskiver med philadelfiaost og kylling - 1 liter vann
Middag: Lavkarbo tortilla lefse med kylling, majones og tomat - 1 liter vann
Aktivitet: 1 time tur i morges, dekkskifte midt på dagen, 20 minutter kveldstur.
Og hva passer vel ikke bedre enn å få lavkarbo-godisen min fra Atkins på første motivasjons-dag. Søren.., men sparer det til jul. Skal bruke mnd til å spise faste måltider til noelunde faste tider og ingenting utenom. Mer struktur i matinntaket.
Tror det var slik at Ketolysetalettene er sammensatt slik at de virker best mulig i forhold til hverandre og ikke MOT hverandre. Jeg har lagt alle de andre jeg brukte før tilside, og bruker disse mens jeg er på kur. Hjelper bra, tror jeg. Jeg er til vanlig fornøyd med kostholdet og ikke så sugen på alt digg som jeg ellers pleier å være. :D
Andre som vet bedre enn meg må gjerne rette på meg.
Hei!
Synes dette hørtes mottiverende ut, at jeg kaster meg med på en Novemberrens:p
Jeg er litt ny på dette,........ hva er lavkarbo-kornobrød? Er det hjemmebakst, eller får man kjøpt det i butikken?
Stinen sa:
Frokost: 2 egg og bacon - 1 liter vann
Lunsj: 2 lavkarbo-kornobrødskiver med philadelfiaost og kylling - 1 liter vann
Middag: Lavkarbo tortilla lefse med kylling, majones og tomat - 1 liter vann
Aktivitet: 1 time tur i morges, dekkskifte midt på dagen, 20 minutter kveldstur.
Og hva passer vel ikke bedre enn å få lavkarbo-godisen min fra Atkins på første motivasjons-dag. Søren.., men sparer det til jul. Skal bruke mnd til å spise faste måltider til noelunde faste tider og ingenting utenom. Mer struktur i matinntaket.
Har mixet et brø, som akkurat er satt i ovnen. Fant en oppskrift her som jeg syntes hørtes deilig ut. Mandler, nøtter, og masse frø av forkjellige slag + hvitløk! Er kjempe spent på resultatet:D
Skal bli godt med noe annet en Atkins frokostbar, og ommelett:rolleyes:
Dag 2 unnagjort. I går spiste jeg:
2 egg, 2 skiver kokt skinke, kyllingfilet og 2 skiver spekeskinke. I tillegg en liten dasj med wannabe-potetsalat og en liten dasj eggesalat. Blodsukker nede på 7.1, uten insulin.
Drakk 1 kopp grønn te, 4.5 liter vann og en lav-karbo øl.
Ingen hodepine og heldigvis ingen søthunger.
Hurra, nå er jeg i gang. 2 egg og 1/2 pakke bacon til frokost, 1 kyllingfilè med 1/4 blomkålhode og en smørklatt til lunsj, en svinekotelett med 1/2 løk og 1/4 blomkålhode til middag, og så masse vann naturligvis:).
Så får jeg prøve å la vinflaskene ligge i fred i dag, da. Har ryddet flere kott og kjørt på dynga, det var dagens morsjon.
Har spist egg og bacon til frokost, drukket litt kaffe og vann.
Omelett av egg, bacon, vann og litt blomkål/brokkoli til lunsj.
Kjenner allerede hodet er på tur sine egne veier..... Kanskje ikke så rart etter noen dager med max tull!!!
Vekta var gått opp, og det var ikke helt uventa etter mine sprell.
Dette skal vel gå.... Vet jo at jeg klarer det, men må nok jobbe litt mere enn jeg gjorde i forrige runde!!!
Da er det en uke siden vi startet Novemberrens. Håper det har gått greit for alle :) For min egen del har det gått bra. Spist ok mat og drukket mye vann. Håper vektnegangen fortsetter slik at neste rapport blir like morsom. Lykke til alle sammen:heia:
Jeg kjører mitt eget løp, kall det gjerne "rens". Jeg er iallefall streng, og er nå nede i 65 kilo!
Men, jeg orker ikke å "forplikte" meg til en tråd hvor det hoppes av, "sprekkes", "unnes", og div. slike ting.
Jeg orker ikke å irritere meg over at folk ikke er "trofaste" mot hverandre...
Så derfor kjører jeg for meg selv, hvor jeg kun stoler på meg selv, forholder meg til meg selv og dermed kun har èn å evt. bli skuffet over, nemlig meg selv!
Mulig jeg er litt streng nå, men for megmå det være strengt, og det blir demotiverende å forholde seg til folk som ikke har samme syn på saken...
Satte igang en "rens" jeg også, men fra man 29/10, og har siden da tatt av meg hvertfall over 2,5 kg. (vet ikke hva jeg veide akkurat den dagen).
Har kutta ut fløte og ost i den daglige omeletten, samt holdt meg unna alt av søtningsstoffer. Dessuten har det blitt nesten null grønnsaker. Har til og med nesten kutta ut kaffe. Vekta har stått stille lenge, men dette satte igang kroppen skikkelig!!:D
Men hovedpoenget her er at jeg har klart å komme meg ned på TOSIFRA!!:D:D:D
Har vært nede og lukta på 100 kg 3-4 ganger de siste åra, men nå har jeg endelig kommet meg under (99,8 viste vekta idag:D)
Passerte 100 en gang for ca 7-8 år siden, og har ikke vært komfortabel med det i det hele tatt. Var oppe i 120 i januar ifjor, men da kjøpte jeg skaldeman-boka, og fikk snudd trenden.
Siden jeg har vært nede å lukta på 100-tallet flere ganger, for så å få alt ødelagt av ferier o.l.:o, så har denne grensen blitt ganske "magisk" etterhvert. Hadde vært moro å høre om flere har det samme forholdet til 100 kilos-grensa. Jeg er ihvertfall STORFORNØYD med å se 90-tallet for første gang siden 90-tallet!!;)
Forøvrig går det veldig greit å spise som jeg gjør nå, så jeg tror jeg skal fortsette å "rense" litt til:p
bare lurte litt eg :p
men hvordan vil rensing bli for meg på fedon??
bare kutte ut søtning (splenda, brus osv) eller
er det itillegg ost, rømme, fløte osv osv...
kutte ned på karbene?? (ketolyse)
bare lurer litt, hehe :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.