Jeg spiser enten lapper som jeg lager, eller omelett. Og vann. Men kjenner jeg virkelig trenger noen andre alternativ nå! Gjerne noe lettvint som jeg kan hive i meg når jeg kommer hjem på morgenen etter nattevakt.
Smørgrøt :D Metter veeeldig, og setter fart i systemet.. :o
Stekt egg og bacon. Løvbiff med cherrytomat og agurk. Salat med ost og skinke og kokt egg. Kjøttpålegg og ost med cherrytomat og agurk. Eggerøre med røkt laks. Tomatsuppe med kjøttdeig og egg(restemat). Fiskesuppe(restemat).
Skinke&ostemuffins som det er oppskrift på her inne, de er saftige og gode med paprika, sopp og løk!:D Lag et lite lager og ha de i kjøleskapet, spises kalde eller varmes i mikroen! Det blir jo som en omelett, da..men, litt forandring er det jo!
Har du også forsøkt nøtte&oste muffinsene? Gode med smør&ost på!:D
En salat med feks skinke, reker, egg, kylling er jo smart å lage klar dagen før, så er den klar til frokost!
I dag laget jeg eggerøre med 3 egg, fløte og spinat (jeg bruker den frosne typen som jeg tiner opp).
Servert med to lavkarbo brødskiver som jeg ga en kjapp omgang i brødristeren, og masse meierismør på.
Hva er forsjellen på atkinson og ketolyse?? forstår ikke helt dette.
Jeg spiser litt cottagecheese m litt yoghurt naturelle og søter det med litt natreen.
Ellers skal jeg prøve meg på smørgrøten med 4 karbs pr pors..
Prøvde pannekakene, men de ble jeg kvalm av:(
Jeg har bakt ost- og nøttemuffins. Tro om de ble godt nok stekt? Det sto kun 15 minutter, men jeg tok de litt til, for de så så uferdig ut. Så nå er jeg spent. Mulig det muffins til kvelds i stedet for fløtegrøt. :D
Jeg skal holde deg oppdatert. :D Jeg skulle egentlig lage brød i dag også, men mannen måtte jobber sent, og det var han som skulle skaffe de avanserte ingrediesene. :D
Det vil jeg tro, men kanskje ikke så lenge, og hvis man da får tilsendt endel lomper og ikke har lyst å spise det hver dag i en uke, så er det nok greit å kunne fryse det.
Man tager en liten klump av deigen man skal bake brød av. Den deigklumpen klapper man flat og steker den på steikepanna eller direkte på plata. Ha smør og sukker på og nytes varme :p
Det fulgte med et slag fryseelement i min pakke som skulle helt til Nord-Norge. Og kakene var kjølige nok de... Husk de føres i transport og er ikke i direkte varme omgivelser..
Nå skal jeg snart prøve en muffins, selvom jeg egentlig ikke er veldig sulten. Men jeg er bare sååå nyskjerrig, og jeg ligger laaangt under hva jeg skulle spist i dag.
Foreløpig konklusjon etter 2 biter, resten av konklusjonen kommer etter frokost i morgen. :D Grunnen til det, er at jeg har lagd 7 av de i tupperware silikonform og resten i små muffinsformer, og de virker litt ulike i konsistens, men i kveld kan jeg nok bare spise én. :D
Enn så lenge; en drøm ift Ziggys lapper. Det er noe ordentlig å tygge på, og det smaker nøtter. Neste gang skal jeg nok være noe mer tålmodig når jeg maler nøttene, for det ble noe litt stort innimellom, og det kunne jeg klart meg uten. :D in første muffins nytes med smør, ost og paprika.
Det er det jeg er litt usikker på :knegg: Er så mye som skal gjøres så funker det ikke blir jeg sur :D
Men med tanke på at vi snakket om seigt og tørt brød, ville du bløtlagt de linfrøene? Så at det gjørde brødet saftigere, men vet ikke helt om jeg vil det eller om jeg vil få eggefølelsen da? Bare fordi jeg vet at det er masse egg.
Jepp merket det D:D Tenkte bare at om jeg skulle la disse linfrøene stå i vann i 2 t ville det blitt en meget sen kveld på meg. Men droppet det:D Tok de rett oppi.
Jeg har heller ikke linfrøene i bløt, en gang prøvde jeg å knuse dem med en stavmikser.
Dette tok litt tid og var ikke strengt tatt nødvendig for resultatet.
Her ble det ost- og nøttemuffins lagd i liten muffinsform. Nyyyydelig! Det ble omtrent som i TW-formen i går. Det eneste som ble forskjell var formen, og da ble altså denne i liten papirform flatere og enklere å bruke som rundstykke, så neste gang blir det bare små papirformer. :jupp:
I dag var frokosten min egg og tomatsalat, noe jeg har fått dilla på. Det som er dritt er at det fort drar seg opp i mye karber når man spsier salat. Min salat besto av følgende:
50 gr issalat, 0,75 karb
36 gr agurh, 0,54 karb
12 gr purre, 0,43 karb
46 gr tomat, 1,15 karb
2 egg, ca 1,5 karb
50 gr cf, 1,45 karb
Så frokosten min ble jammen på svimlende 5,82 karber:eek: Og i går lagde jeg med gul paprika i i tillegg, men det drar jo opp karbene noe sinnsykt...
Må på helsekosten å få tak i Johannes, har foreløpig klart meg uten det, men fikk SÅ lyst på den smørgrøten deres... Var det noe spesielt med Johannes som jeg skulle passe på, så jeg får riktig, eller var det soya el?
Nei, vanlige lomper er absolutt lite lurt ! De er fulle av karber og hører ikke hjemme på lavkarbo diett. De er jo laget av potet og mel ....
[font=Comic Sans MS][/font]
Det som ER lurt er å kjøpe/låne ei av bøkene, og lese den, slik at man forstår prinsippet bak lavkarbo kosthold. Så kan en justere etterhvert....
Jøje meg... jeg elsker salat, men jeg ser jo nå at jeg ikke bør overdrive det. Jeg fomler fortsatt rundt på "egenhånd" - har ingen bok å finne retningslinjer i. (Bestilte Skaldemanns for 1,5 uke siden.. men etter hvert ser jeg at ketolyse er mer det jeg er ute etter. Bestilte boka i går =))
Vel - man lærer så lenge man leser. Ønsker meg en ukesmeny som jeg kan følge slavisk de første ukene slik at jeg kan se at det funker for meg. For det har det egentlig ikke gjort hittil, i alle fall ikke vektmessig. Gått ned kanskje 1,5 kg max. (Men jeg merker de andre fordelene; ikke sulten, bedre hud, mer energi osv.)
Jeg fortsetter med friskt mot og masse god, fet mat!! :D
Ja, jeg har bestilt Skaldemanns bok for en god stund siden. Kjøpte en "pakke" med 4 pocketbøker av Atkins i går; på tilbud til 49,- som skal leses. I tillegg bestilte jeg ketolyseboka i går, så da skal jeg være godt rustet. Ulempen før jeg får lest bøkene er jo fomling på egenhånd basert på det jeg har lest her :)
Jeg har smakt grøten, var absolutt en god erstatning for grøt, denne kan jeg venne meg til å spise ganske ofte. Laget etter oppskriften, og det ble ganske mye, tok 200 gr og det ble 3,4 karber. Resten stjal mannen, var passe konsistens for halsenhans...
Hvor kan man få tak i proteinpulver med vaniljesmak? Kan jeg bruke soyaprotein og ha oppi vaniljeessens? Og hvor kan jeg få tak i MCT olje? :D Det hørtes nemlig deelig ut!
Det får man på apotek, eller på ei nettside som Lokkebiff har presentert er, men jeg ikke finner igjen... Der var det en god del billigere enn på apoteket, men jeg vet ikke om det er noen forskjell på kvalitet ol.
brems litt....hvor finner dere alle disse oppskriftene? Smørgrøt, fløtegrøt, og muffinsene høres jo yummy ut!!?
Er det en egen oppsrift tråd her inne?
Jeg er SÅ utrolig dårlig på å finne frem altså, det er nesten litt flaut....
Hei.
jobber også natt. jeg har de siste gangene jeg har jobbet drukket en proteinberiket smoothie når jeg drar hjem fra jobb.
har også spist endel Fiberrik med solsikke og ost på. de inneholder i underkant av 4 karber om jeg ikke husker feil. mulig det blir for mye karber på deg, jeg ligger på 25 karber om dagen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.