< Tilbake til oversikten

Den O`store frokosttråden! (Ketolyse)

Marte_mor sa for siden:

Hva pleier dere å spise og drikke til frokost??

Jeg spiser enten lapper som jeg lager, eller omelett. Og vann. Men kjenner jeg virkelig trenger noen andre alternativ nå! Gjerne noe lettvint som jeg kan hive i meg når jeg kommer hjem på morgenen etter nattevakt.

Tittentei sa for siden:

De siste ukene har jeg spist 2 speilegg, bacon og 50 gr. rå blomkål:)

Tusta85 sa for siden:

Egg, bacon og vann

lokkebiff sa for siden:

Kyllinglår/vinger, kalde eller oppvarmede!

JenJen sa for siden:

Smørgrøt :D Metter veeeldig, og setter fart i systemet.. :o

Stekt egg og bacon. Løvbiff med cherrytomat og agurk. Salat med ost og skinke og kokt egg. Kjøttpålegg og ost med cherrytomat og agurk. Eggerøre med røkt laks. Tomatsuppe med kjøttdeig og egg(restemat). Fiskesuppe(restemat).

Toyo sa for siden:

Skinke&ostemuffins som det er oppskrift på her inne, de er saftige og gode med paprika, sopp og løk!:D Lag et lite lager og ha de i kjøleskapet, spises kalde eller varmes i mikroen! Det blir jo som en omelett, da..men, litt forandring er det jo!

Har du også forsøkt nøtte&oste muffinsene? Gode med smør&ost på!:D

En salat med feks skinke, reker, egg, kylling er jo smart å lage klar dagen før, så er den klar til frokost!

KrissiFontaine sa for siden:

I dag laget jeg eggerøre med 3 egg, fløte og spinat (jeg bruker den frosne typen som jeg tiner opp).
Servert med to lavkarbo brødskiver som jeg ga en kjapp omgang i brødristeren, og masse meierismør på.

Deilig! :)

Krissi

Marte_mor sa for siden:

Takk for svar!

Skinke og ostemuffins skal jeg prøve å lage!
Men rømmegrøt, kan vi spise det?? Det hadde jo vært helt fantastisk.. håpe

Millsi sa for siden:

Hva var frokosten DIN i dag? Jeg er blank på frokost,og tar imot ALLE tips :D Resten av dagen går det som regel greit med både fett og egg :)

Safir sa for siden:

Her går det i Ziggylapper med pålegg eller 2 kokte egg med 2 str. Baby bell oster til.

mocca75 sa for siden:

Hva er forsjellen på atkinson og ketolyse?? forstår ikke helt dette.
Jeg spiser litt cottagecheese m litt yoghurt naturelle og søter det med litt natreen.
Ellers skal jeg prøve meg på smørgrøten med 4 karbs pr pors..
Prøvde pannekakene, men de ble jeg kvalm av:(

Safir sa for siden:

Se egen tråd øverst på siden.

Lilly sa for siden:

I dag har jeg spist Ziggylapper ristet i brødristeren med skine og augurk på. I morgen håper jeg det blir brød eller ost- og nøttemuffins.

Cilo sa for siden:

Ziggylapper med ost, skinke og masse krydder i toasteren! :)

Lindabtn sa for siden:

1 pakke bacon med brokkoli og raspa gulost på toppen

Sweetflower sa for siden:

2 lomper med revet kylling, ruccola, agurk og en dæsj créme fraiche :o)

Lollypop! sa for siden:

To skiver lollyopobrød med salat, røkelaks og majones på

Toyo sa for siden:

Skinke&oste muffins!:D

Millsi sa for siden:

Ser jeg må bake meg ,muffins,ja..

Lilly sa for siden:

Jeg har bakt ost- og nøttemuffins. Tro om de ble godt nok stekt? Det sto kun 15 minutter, men jeg tok de litt til, for de så så uferdig ut. Så nå er jeg spent. Mulig det muffins til kvelds i stedet for fløtegrøt. :D

Millsi sa for siden:

sPENT PÅ SVAR i kveld jeg da,Lilly :D :D

Lilly sa for siden:

Jeg skal holde deg oppdatert. :D Jeg skulle egentlig lage brød i dag også, men mannen måtte jobber sent, og det var han som skulle skaffe de avanserte ingrediesene. :D

Kanutten sa for siden:

Disse lompene er den største lavkarbooppfinnelsen, sammen med pastaen :D

Jeg har to lavkarbolomper hver dag med variert tilbehør. Utrooolig godt!!

I morgen skal jeg ha røykalaks og eggesalat på en og kyllingbiter, fetaost, rømme, salat og tomat på den andre. Snadder :sikle:

Lilly sa for siden:

Noen som kan skaffe oppskrift til disse lompene?

Kanutten sa for siden:

Jeg bestiller mine fra Dialife.dk

Millsi sa for siden:

Kan man ikke lage de selv? Er dte kanskje de samme som Bee sa ikke var noe gode? Hmm..

Lilly sa for siden:

Kan nok være de som Bee pratet om ja, som visstnok ikke var noe gode etter de ble fryst. For jeg mener hun hadde bestilt de fra dialife.dk

Kanutten sa for siden:

JEG synes de er knallgode selv om det har vært frosset. Smaker som god gammaldags klappakake!!!:D

MEN de ligner overhodet ikke på tortillas i smak hvis det er DET noen mener! Synes jeg da ..:D

Millsi sa for siden:

Men de må jo være rimelig holdbare i romtemp siden de sendes fra danmark da? Hmm

Lilly sa for siden:

Og en klappakake er?

Millsi sa for siden:

Hva er klappakake?

Lilly sa for siden:

Det vil jeg tro, men kanskje ikke så lenge, og hvis man da får tilsendt endel lomper og ikke har lyst å spise det hver dag i en uke, så er det nok greit å kunne fryse det.

Millsi sa for siden:

Du er snar,Lilly :D

Kanutten sa for siden:

Man tager en liten klump av deigen man skal bake brød av. Den deigklumpen klapper man flat og steker den på steikepanna eller direkte på plata. Ha smør og sukker på og nytes varme :p

Kanutten sa for siden:

Det fulgte med et slag fryseelement i min pakke som skulle helt til Nord-Norge. Og kakene var kjølige nok de... Husk de føres i transport og er ikke i direkte varme omgivelser..

Kanutten sa for siden:

Har jeg det travelt om morgenen tar jeg meg to egg, kokt kvelden før, en ss kli og en ss linfrø. Metter utrolig lenge og er fortært på et øyeblikk :o

Millsi sa for siden:

Jeg har hittil pressa i meg et kokt egg på morgenen,men problemet er at jeg ikke får det NED! Det vokser i munn og klumpre seg i halsen..uurk

Lilly sa for siden:

Jepp. :D

Kanutten sa for siden:

I skiver da, oppå spekeskinke??

Lilly sa for siden:

Nå skal jeg snart prøve en muffins, selvom jeg egentlig ikke er veldig sulten. Men jeg er bare sååå nyskjerrig, og jeg ligger laaangt under hva jeg skulle spist i dag.

Millsi sa for siden:

Nei,det er ikke prøvd. Har liksom bare stappa det i :o

Millsi sa for siden:

Spennende!

Lilly sa for siden:

Foreløpig konklusjon etter 2 biter, resten av konklusjonen kommer etter frokost i morgen. :D Grunnen til det, er at jeg har lagd 7 av de i tupperware silikonform og resten i små muffinsformer, og de virker litt ulike i konsistens, men i kveld kan jeg nok bare spise én. :D

Enn så lenge; en drøm ift Ziggys lapper. Det er noe ordentlig å tygge på, og det smaker nøtter. Neste gang skal jeg nok være noe mer tålmodig når jeg maler nøttene, for det ble noe litt stort innimellom, og det kunne jeg klart meg uten. :D in første muffins nytes med smør, ost og paprika.

Så første dom: Nydelig!

Toots sa for siden:

I dag ble det to skiver av lollypop brød med salami/majones og krydderost.

megselv sa for siden:

Hadde jeg bare likt nøtter :sukk:
Lurer på om jeg skal sette i gang med brødet selvom jeg ikke har sesamfrø?

Lilly sa for siden:

Ja, hvorfor ikke. Det er jo verdt et forsøk?

megselv sa for siden:

Det er det jeg er litt usikker på :knegg: Er så mye som skal gjøres så funker det ikke blir jeg sur :D
Men med tanke på at vi snakket om seigt og tørt brød, ville du bløtlagt de linfrøene? Så at det gjørde brødet saftigere, men vet ikke helt om jeg vil det eller om jeg vil få eggefølelsen da? Bare fordi jeg vet at det er masse egg.

Toots sa for siden:

Er det Lollypop brødet du har tenkt å prøve deg på?

megselv sa for siden:

Jepp!
Har ikke sesamfrø eller så tenkt hive på litt estra linfrø bare, sånn går det med kjipe butikke :D

Toots sa for siden:

Det brødet tar ikke lang tid å lage, du har gjort unna deigen på 10 min :)

megselv sa for siden:

Jepp merket det D:D Tenkte bare at om jeg skulle la disse linfrøene stå i vann i 2 t ville det blitt en meget sen kveld på meg. Men droppet det:D Tok de rett oppi.

Toots sa for siden:

Jeg har heller ikke linfrøene i bløt, en gang prøvde jeg å knuse dem med en stavmikser.
Dette tok litt tid og var ikke strengt tatt nødvendig for resultatet.

megselv sa for siden:

Elsker brød med hele korn å tygge på, så hele må de være :D
Så spent på brødet altså :hyper:

Millsi sa for siden:

Smørgrøt til frokost i dag. Oppvarmet siden i går kveld :D Det gikk lett ned og var kjempegodt :D

Lilly sa for siden:

Så bra da!

Her ble det ost- og nøttemuffins lagd i liten muffinsform. Nyyyydelig! Det ble omtrent som i TW-formen i går. Det eneste som ble forskjell var formen, og da ble altså denne i liten papirform flatere og enklere å bruke som rundstykke, så neste gang blir det bare små papirformer. :jupp:

MorStine sa for siden:

I dag var frokosten min egg og tomatsalat, noe jeg har fått dilla på. Det som er dritt er at det fort drar seg opp i mye karber når man spsier salat. Min salat besto av følgende:

50 gr issalat, 0,75 karb
36 gr agurh, 0,54 karb
12 gr purre, 0,43 karb
46 gr tomat, 1,15 karb
2 egg, ca 1,5 karb
50 gr cf, 1,45 karb

Så frokosten min ble jammen på svimlende 5,82 karber:eek: Og i går lagde jeg med gul paprika i i tillegg, men det drar jo opp karbene noe sinnsykt...

MorStine sa for siden:

Må på helsekosten å få tak i Johannes, har foreløpig klart meg uten det, men fikk SÅ lyst på den smørgrøten deres... Var det noe spesielt med Johannes som jeg skulle passe på, så jeg får riktig, eller var det soya el?

Lilly sa for siden:

Hæ, er det forskjellige? De hadde kun én der jeg var i går, og jeg bare kjøpte den jeg...

Øh... lavkarbolomper?! :) Akkurat.. vel, jeg spiser vanlige lomper jeg, det er kanskje ikke så lurt? Litt av hvert å sette seg inn i.. :D

Nille sa for siden:

Nei, vanlige lomper er absolutt lite lurt ! De er fulle av karber og hører ikke hjemme på lavkarbo diett. De er jo laget av potet og mel ....
[font=Comic Sans MS][/font]
Det som ER lurt er å kjøpe/låne ei av bøkene, og lese den, slik at man forstår prinsippet bak lavkarbo kosthold. Så kan en justere etterhvert....

Jøje meg... jeg elsker salat, men jeg ser jo nå at jeg ikke bør overdrive det. Jeg fomler fortsatt rundt på "egenhånd" - har ingen bok å finne retningslinjer i. (Bestilte Skaldemanns for 1,5 uke siden.. men etter hvert ser jeg at ketolyse er mer det jeg er ute etter. Bestilte boka i går =))

Vel - man lærer så lenge man leser. Ønsker meg en ukesmeny som jeg kan følge slavisk de første ukene slik at jeg kan se at det funker for meg. For det har det egentlig ikke gjort hittil, i alle fall ikke vektmessig. Gått ned kanskje 1,5 kg max. (Men jeg merker de andre fordelene; ikke sulten, bedre hud, mer energi osv.)

Jeg fortsetter med friskt mot og masse god, fet mat!! :D

Ja, jeg har bestilt Skaldemanns bok for en god stund siden. Kjøpte en "pakke" med 4 pocketbøker av Atkins i går; på tilbud til 49,- som skal leses. I tillegg bestilte jeg ketolyseboka i går, så da skal jeg være godt rustet. Ulempen før jeg får lest bøkene er jo fomling på egenhånd basert på det jeg har lest her :)

megselv sa for siden:

Idag ble det lollypoppbrød med masse smør, skinke, agurt og paprika.
Ah såååååå deilig med brød :D

Lilly sa for siden:

Åhhhh, som jeg gleder meg til i morgen! :hyper:

MorStine sa for siden:

Næh... Tipper det bare er meg som roter, har kjøpt ett lite glass med 75 gr jeg nå, så nå skal jeg lage grøt.

Lilly sa for siden:

Det var ikke store glasset jeg heller fikk da jeg spurte etter det i går, og jeg gleder meg til å prøve grøten. :D

MorStine sa for siden:

Jeg har smakt grøten, var absolutt en god erstatning for grøt, denne kan jeg venne meg til å spise ganske ofte. Laget etter oppskriften, og det ble ganske mye, tok 200 gr og det ble 3,4 karber. Resten stjal mannen, var passe konsistens for halsenhans...

lille_flode sa for siden:

Eggerøre av tre eggehviter, 112 gr. purreløk, 112 gr. sopp stekt i olivenolje.

totalt 3.5gr. karbohydrat

Lilly sa for siden:

Hvorfor bare hvitter?

Millsi sa for siden:

Grøt i dag å... Hehe.. Det eneste som jeg får ned om morran :lol: Men godt er det :D

Millsi sa for siden:

Grøt i dag å... Hehe.. Det eneste som jeg får ned om morran :lol: Men godt er det :D

Nille sa for siden:

I dag ble det "Mock Danish" - tjukk pannekake.

2 egg, 50 gr philadelphia, 30 gr proteinpulver m/vaniljesmak, 1 ss MCT olje, 1 ts kanel.... Blanda i hurtigmixer og stekt i liten panne.

• 3 cherrytomater

Millsi sa for siden:

Hvor kan man få tak i proteinpulver med vaniljesmak? Kan jeg bruke soyaprotein og ha oppi vaniljeessens? Og hvor kan jeg få tak i MCT olje? :D Det hørtes nemlig deelig ut!

MorStine sa for siden:

Det får man på apotek, eller på ei nettside som Lokkebiff har presentert er, men jeg ikke finner igjen... Der var det en god del billigere enn på apoteket, men jeg vet ikke om det er noen forskjell på kvalitet ol.

megselv sa for siden:

På helsekost selger soyaprotein med vanlijesmak :D

Lilly sa for siden:

Jeg kjøpte 0,5 lt MCT-olje på apoteket, kostet 188,- tror jeg.

Lilly sa for siden:

Det hørtes jo faktisk godt ut! :nikker:

Forid jeg hadde det liggende ;)

Frokost i dag:
Tre lapper med meierismør, avokado og og en dæsj majones, agurk, paprika og salat til. Masse vann.

*lilje* sa for siden:

Hvordan lager du smørgrøt?

murmeluppa sa for siden:

brems litt....hvor finner dere alle disse oppskriftene? Smørgrøt, fløtegrøt, og muffinsene høres jo yummy ut!!?
Er det en egen oppsrift tråd her inne?
Jeg er SÅ utrolig dårlig på å finne frem altså, det er nesten litt flaut....

*lilje* sa for siden:

Kan jeg lage smørgrøten med melk? Den var veldig god på smak, men følte meg litt "fettete" i munnen.

mariusmor sa for siden:

Hei.
jobber også natt. jeg har de siste gangene jeg har jobbet drukket en proteinberiket smoothie når jeg drar hjem fra jobb.

har også spist endel Fiberrik med solsikke og ost på. de inneholder i underkant av 4 karber om jeg ikke husker feil. mulig det blir for mye karber på deg, jeg ligger på 25 karber om dagen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.