< Tilbake til oversikten

Hva slags kjøpbrød er "best"?

Elanessë sa for siden:

Jeg pleide å spise en skive av og til med Lindbergbrødet som ble solgt på Ica og Rimi. Men nå har de sluttet med å føre det :( sååå kjipt da. Og så lurer jeg på hva annet som kan være litt ok å spise...

Er snakk om en brødskive i ny og ne for å ikke bli gal rett og slett :rolleyes: Har saumfart noen brødhyller i butikken for å sjekke næringsinnholdet. Men vet ikke hva som er skikkelig ille. Altså, kneipbrød er jo ikke lov og det inneholdt nærmere 50 karbohydrater per 100 gram da. Så der var det en pekepinn... Har funnet et speltbrød som selges på nærbutikken vår da, som har ca.25 karb per 100 gram. Det er jo bare halvparten da, og selvfølgelig mye bedre. Men er det lov å ta en sånn skive av og til da??

Nille sa for siden:

Litt vanskelig å gi råd ut fra at du har generell "lavkarbo" som filosofi. Om du kan spise brød, hva slags og hvor mye, kommer jo an på om det hører til under din filosofi. Følger du Lindberg er det hans regler du må følge og da kan du iallefall spise det brødet (slik du har gjort). Og finner du et brød med samme karbeinnhold kan du spise det.

Ellers ville jeg IKKE spist vanlig brød fra butikken. De inneholder raffinert hvitt mel - og med mindre det er veldig grovt (spelt er ikke nødvendigvis grovt eller lavt i karber) ville jeg holdt meg unna.

nalana sa for siden:

Lindberg har kommet med et par nye brød. Her på sørlandet får vi kjøpt dem på Rema. Det ene har 18 carbs pr 100 gram. Det andre husker jeg ikke helt, men begge brødene er skikkelig gode. Helt vanlig grovbrødfølelse. Jeg likte ikke det han hadde på markedet fra før av. Det var altfor mykt og føltes ferdigtygt synes jeg.

Trixie sa for siden:

Jeg kjøper Fedonbrødet, grovt med solsikkekjerner, på Kiwi. :)

Trolljenta sa for siden:

Du kan lese mer om de her:
Afrodite brød
Fullkorn brød

Elanessë sa for siden:

Takk, skal sjekke ut Kiwi og Rema ja!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.