kstal sa for siden:
:p:p:p
kstal sa for siden:
:p:p:p
Nille sa for siden:
Så for en tid tilbake et engelsk program om gynokomasti.
Det sa de at det var flere årsaker enn hormonforstyrrelser i puberteten og misbruk av sterioder,
I tillegg til disse var det:
overvekt
bivirkninger av visse medikamenter
genfeil
leversykdom (kronisk)
marijuana bruk (tvilsom, men dog)
alder
Klinefelter Syndrome
Gilbert's SyndromeFelles for alle unntatt overvektpunktet, er at de må fjernes kirurgisk.
Er man overvektig og har "mannepupper", kan de forsvinne med resten av kroppsfettet. KAN, dvs. det er ikke sikkert.
Du bør vente til målvekten din har stabilisert seg og du gjerne har strammet opp litt. Bare fpr å være sikker på at det ikke bare er løs hud. Men om det er det ene eller det andre vil en lege vite. Det er uansett ikke noe å skamme seg over, og mange menn lever lykkelig med sine. Noen liker det faktisk så godt at de ikke kan tenke seg å fjerne noe som helst !
Det burde jo være slik at evt. operasjon dekkes av trygdekassen, men i Norge er det forskellige regler fra fylke til fylke.
Man skal føle seg vel egen kropp, og om dette er plagsomt og ødelegger livskvaliteten din ville jeg absolutt ha snakket med fastlegen og bedt om uredning for operasjon. Det verste svaret du kan få er nei, og det er gratis å prøve. Det er heller ikke alle leger som har erfaring med å fjerne gynokomasti/mannepupper. Man bør velge eller passe på å få en kirurg som har erfaring med denne typen brystreduksjon.
PÅ dokumentaren jeg nevnte innledningsvis var det forklart mye omkring dette med fjerning av brystvevet. Ofte kombindert med fettsuging. Det må visst fjernes litt anderledes enn på kvinner, nettop for å unngå at manrett og slett får timeglassfigur fordi legen ikke fjerner nok under arm og bakover mot ryggen.
En butikk i england forhandler sports BH/trøye som klemmer inn brystene slik at de kke syns. Den ser ut som en singlet og ser IKKE ut som en BH. Mange menn kom langveis fra til denne butikken. Dessverre husker jeg ikke navnet
Det finnes også et par amerikanske nettbutikker:
Underworks.com og Morris Designs
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.