Nei og nei!!! Klarte ikke styre unna en Smash og et wienerbrød istad!! Er sååååå sinna på meg selv nå atte FYYYYY Har vært i ketose i 11 dager nå...at det går an å være så DUM!!! Er da de 11 dagene gått "rett i vasken" eller er jeg "back on track" iløpet av et par dager montro? hjeeeeeeelp
Klasker lanken HARDT,HARDT,HARDT!!!!
Hei, vær litt snill med deg selv du. Ingen lankeklasking! Om du er for streng med deg selv, sprekker du. Ikke gjør ketolyse til en stor greie om hva du IKKE kan spise! Vi nevner i fleng: Kjøtt, mm. Bacon og egg, dobbelt mm!
Kanskje vi fungerer helt ulikt, men måten jeg holder meg unna sprekker på (:eek:)(:D) er å passe på å ha det bra, hvert øyeblikk av dagen. Om jeg får lyst på noe "forbudt", spiser jeg det bare ikke. Og fordi jeg har det bra, er det ikke så big deal. Savvy?:):)
Takk for svar dere :)
Og skal tilbake! Det er helt sikkert! Skal på kurs imorgen og tirsdag, vet at det da blir servert snitter...får bare unngå å spise det brødet! Rosastbeef, reker, salaten og tilbehøret går jo helt finfint :D
Spørs vel om jeg får noen merkelige blikk, men da sier jeg det bare som det er...er på en spesiell kur, rett og slett!
Ikke vær så sint på deg selv, det er den sikreste måten til å gjøre det igjen. Gjort er gjort, du legger nok ikke på deg, men vekten står kanskje stille en dag eller to. Neste gang du får et sug, pust skikkelig dypt inn så mye du orker, og laaaangsom ut igjen. Gjør det 10 ganger, da har du garantert glemt det du hadde lyst på.:D
Forstår følelsen din av dumhet, jeg hadde nok sikkert følt det på samme måten.
En utskeielse, som betyr en "bot" på 2-4 dager eller noe sånt, er ikke særlig festlig.
Jeg er så fornøyd med resultatene av denne kuren at jeg alltid veier dette opp imot fristelsene. Er det verd det liksom? spør jeg meg selv.
Svaret har til nå alltid blitt nei ;)
Faren min er alkoholen, jeg er veldig usikker på hva som er for mye å drikke av tørr hvitvin.
Det sies jo at en tåler mindre når en er i ketose, men slik er det ikke for min del-og jeg liker å drikke til jeg kjenner den gode brisen.
Det kan godt være at jeg har drukket mer vin enn jeg burde, og isåfall er/har det vært min "sprekk".
De tre første ukene av kuren nøt jeg ikke alkohol, men har siden drukket vin hver helg.
I tillegg til dette hadde jeg en planlagt utskeielse i anledning vår eldste sønns bryllup forrige helg.
Jeg spiste ikke poteter eller kaker, men jeg smakte noen te-skjeer av desserten, sparte ikke på sausen og drakk ett glass champagne og en liten baylies, for å nevne det jeg gjorde som inneholdt mye karber.
Jeg ser igrunnen bort ifra det "som skjedde" i brylluppet, for det hadde jeg en avtale med meg selv på i det jeg startet kuren.
Ellers så har jeg holdt meg til det jeg skal og har gått ned 8 kg på 5,5 uker.
Hei
Ta med deg erfaringen ( de negative følelsene) slik at du har den erfaring å tenke på neste gang du får lyst til å sprekke. Tipser du er på rett kurs allerede i kveld, en rask spaseretur en timestid vil komme godt med.
For øvrig er det smart å fokusere på ale fordelene med ketolysekuren: energi, fravær av sult, en mage som fungerer normalt, flott hud nydelig og velsmakende mat, etc fremfor å finne frem negative sider.
Lykke til
Torkil :)
Ok. Nå har du klasket på lanken, så legger du det bak deg og fortsetter videre. Og så gjør du forhåpentligvis ikke samme feil neste søndag.
Husk på at det var jo faktisk kun ET vinerbrød og EN liten sjokolade (hvis jeg husker riktig, er ikke de Smash sjokoladene så innmari digre, hva?) -
du går ikke opp igjen 10 kg av det.
urk her er det flere kviser enn noen gang, helt grusomt! popper opp for hver gang jeg titter i speilet. Uff, får tenke på at om 2 uker er det forhåpentligvis over :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.