Er ganske fersk her, har funnet mange oppskrifter jeg gjerne vil prøve. Tusen takk alle sammen! Men jeg lurte på: Wok, er ikke det noe særlig? Ser lissom ikke så mange oppskrifter på det... Jeg som hadde gledet meg, er så glad i wok, og tenkte det ble knall her :confused:
Det var visst ikke noe særlig det... Spiste det i går, saumfarte etter wokblanding med minst mulig karbohydrater, og tok mye svinekjøtt. Tok noen rester i dag, og stixen slo negativt ut gitt. Søren å... Så en får vel bare stramme inn enda mer...
Thai woken fra Findus har 4 karber pr. 100 så den går det jo ann å bruke av og til.
Den blir bestandig blaut og trasig når jeg lager den men det er sikkert min skyld :)
nei faktisk ikke :p
fråssene grønnsaker, uansett form, får jeg sldri sprøe, uansett hvor lite jeg koker dem, eller wokker dem.... derfor går jeg for friske, og det er jo myyyye bedre :D
Nei, der må jeg si meg enig med Linda altså. Frosne grønnsaker er en veldig dårlig erstatning for de ferske, f eks broccolitopper blir bare slappe og vasne. Og tenk så mye mer gode enzymer, vitaminer og mineraler det er i de ferske!
Jeg bruker forsåvidt minst mulig boksgrønnsaker også, både pga smak (jeg synes alt fra boks får en smak av å ha ligget i boksen) og fordi ferske er mye sunnere. Jeg pleier å kjøpe ferske minimais og ferske bønnespirer til å ha i wok'en min. Nam! :sikle:
Det tar egentlig ikke så mye lengre tid å lage i stand heller, man slipper jo å vente på at grønnsakene skal tø opp i wok'en. Moro er det også å hakke grønnsaker i alle regnbuens farger, det synes iallefall jeg!
Eller forresten, jeg har et tips :D Kom på at jeg har brukt den lotusblandingen fra Findus noen ganger. Tipset er rett og slett å ha ganske lite i panna om gangen - tar du i for mye på en gang blir det fort veldig kaldt i panna siden grønnsakene er frosne og de blir mer soggy. Med bare litt i panna holder temperaturen seg høy og du får bedre konsistens på grønnsakene.
Det er også lurt å steke kjøttet for seg og ta det ut av panna mens grønnsakene stekes.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.