< Tilbake til oversikten

Jeg glemte å kjøpe magnesiumtablettene ...

Millsi sa for siden:

Kan jeg kjøpe noen på apoteket?

Bee sa for siden:

Du får i alle fall tak i på helsekost.

Toyo sa for siden:

Apoteket selger magnesium, ja! Det sjekket jeg selv før jeg bestilte. De har litt andre styrker, da..bla. 120 mg og 300 mg.

Millsi sa for siden:

Hva slags styrke trenger jeg da?

Toyo sa for siden:

Ja, det glemte jeg å skrive...ketolyse sine er på 200 mg..men, aner ikke om det er forskjell på stoffene...

Millsi sa for siden:

Takk for svar. Skal innom på mandag å se. Så får vi se hva vi ender opp med.

wander sa for siden:

Jeg klarte ikke å svelge magnesiumen som følger med Ketolysekuren. De satte seg fast i halsen og ene gangen holdt det på å gå skikkelig galt, for den kom verken opp eller ned...

Jeg kjøper nå kapsler på helsekost. Solaray. De er også 200mg :)

Huldr sa for siden:

Jeg anbefaler å kjøpe magnesium på helsekost, fordi de er i en organisk form som kroppen lettere kan ta opp :)

terry sa for siden:

Hadde et spørsmål ang. magnesium jeg også.
Jeg bruker en multivitamin som har 100 mg magnesium. Jeg har Ketolyse magnesiumen også men har ikke brukt den.
Har ikke merket noen muskel/ledd problemer enda(2 mnd på ketolyse).
Bør jeg ta ketolyse magnesiumen i tillegg eller blir det for mye? Eller holder det med 100 mg?
Synspunkter mottas med takk :)

Millsi sa for siden:

Je ville tro at det holdt! Magnesium forebyger å leggkramper,og siden du ikke har hatt det heller regner jeg med at det er nok for deg.

Torkil sa for siden:

Hei
Magnesium er et av de få mineraler man ikke skal ta for mye av. Med normal nyrefunksjon vil kroppen dog kvitte seg med overskuddet.
Kjøp det du får tak i, det er ikke stor forskjell i denne type tilskudd.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

PS er tabletter vanskelig å "få ned" Drikk litt vann , ta så tabletten med et glass vann og spis etterpå.

Millsi sa for siden:

Takk for svar,Torkil :)

wander sa for siden:

Ikke for å være vanskelig, men det hjalp ikke meg noenting å drikke vann. Tabletten ville ikke ned. Det var som om halsen snørte seg sammen. Og når den sitter helt fast og jeg bare brekker meg og den fortsatt sitter fast, da er det ikke plass til vann engang. Og sår hals er ikke godt å presse mat gjennom etterpå...

Ingen av de andre tablettene er vanskelige, bare denne tørre magnesiumen.

Torkil sa for siden:

Hei
Jeg skal jammen snakke med produsenten å høre om den kan gjøres glattere (uten å sukre den).
Torkil

blåbær sa for siden:

Jeg lurer på om jeg MÅ ta magnesium? Har kun tatt 100 mg til nå (inngår i multivitamintablett), og har heller ikke hått noen problemer med kramper.

Har hatt en del multivitamintabletter stående i skapet, som jeg ville bruke opp før jeg kjøpte nye vitaminer, men det begynner å bli slutt på dem etterhvert. Har lest litt om magnesium, og så vidt jeg forstår er det kun for å forebygge muskelkramper?

Zincite sa for siden:

Det selges flytende magnesium på helsekost, den inneholder også noen spormineraler - så vet ikke om det blir galt? Magnesium er hovedtingen. Heter mag-ion. Smaker visst ikke godt, men går jo lettere å svelge.. kanskje? Skal være veldig lettoptakelig for kroppen. Lykke til

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.