< Tilbake til oversikten

Jeg går OPP i vekt ... Hvorfor?

MorStine sa for siden:

:(Lever jo på akkurat samme måte som jeg har gjort det site halve året, hvorfor i he#¤&te går jeg plutselig opp? Veide meg i dag og har gått opp 1,4 kg Kan det være det lille jeg skeide ut på lørdag som har gjort det? Spiste da to små kakestykker og en twist. Og ei flaske rødvin gikk ned, men det har jo skjedd før... Til mat var det stroganoffgryte, jeg spiste det, og det var garantert mel i sausen, men jeg spiste hverken brød eller ris til, bare salat. Ellers ingen utskeielser...
Kanskje jeg spiser for lite for tiden, kan det være grunnen? Glemmer ofte å spise lunsj de dagene hvor forkosten ikke blir før etter 9, hender det pga at jeg må lage lapper...

Hjeeeeeelp, dette var frustrerende...:mad: Målene er de samme da...

Kokkosbolla sa for siden:

Kanskje du lagrer vann pga fullmånen som var i natt? Det er ganske vanlig iallefall :)

lokkebiff sa for siden:

Ja, det kan være både utskeielsen (ikke likt fra gang til gang vet du...) eller at du spiser mindre (forbrenninga går ned) eller mensen? PMS?

Månen vet jeg ingenting om, men om det stemmer, forklarer det min lille oppgang fra igår!!

Jeg tenker vi sier det er månen, så er alt bra igjen imorgen, for både deg og meg!! ;)

KrissiFontaine sa for siden:

Jeg har ikke peiling, men svarer likevel... ;)

Jeg kan også gå opp og ned ett kilo eller to i løpet av ei uke, og henger meg ikke så mye opp i det - så fremt det ikke er en vedvarende stigning. Kvinnekroppen blir påvirket av så mye mht. syklus (eggløsning, mens), det kan også ha innvirkning.
Jeg har enkelte dager jeg spiser lite, f.eks. hvis jeg har sen frokost og har jeg mye fett i et måltid, går det flere timer før jeg blir sulten. Tror ikke du trenger å spise mer enn du føler for.

Bare ha is i magen, og fortsett som du har gjort. :) Du har vært veldig flink!

Krissi

MorStine sa for siden:

Hadde mensen forrige uke, så det er nok ikke den som er synderen... Men jeg tror nok at det er all lightbrusen som bremser meg, i tillegg/kombi med "alle" karbene fra helga. Og selvfølgelig månen. Jeg drakk ikke noe annet enn vann og en kaffe i går, enda hadde jeg gått opp 300 gr siden i går, så der skylder jeg på månen. Så nå er det bare å være streng, skal på dildoparty i morgen, så da blir det vin igjen... Men alt annet karbodritt skal jeg seff avstå fra!

lokkebiff sa for siden:

Da er vi enig: Månen har skylda!!!

Og det er enda godt det ikke er karbiser i dildoer!! :lol:
Hæv alåt åf føøøn!!! :D

:lol::lol::lol::lol:

MorStine sa for siden:

Ja, det er jaggu godt;):lol:

Og denne gangen skal jeg passe på at jeg ikke blir så full at jeg bestiller for 3000 kr som jeg ikke husker dagen etter:rolleyes: Det er ugreit... Har noe som fortsatt ligger i emballasjen sin:rolleyes: Julegave??? :lerhøyt:

Dildoer? Kjøpte du for kr 3000,- i DILDOER???

Pipp sa for siden:

Dette med månen har jag aldri tenkt på..jeg har også gått opp nemlig...selv om jeg tok et glass rødvin og litt bacongull igår, så har jeg drukket masse vann denne uka....
[font=Comic Sans MS][/font]

MorStine sa for siden:

Ikke BARE dildoer da... Men tre stk, ja... Den ene er svart og ser ut som en djevel. Den står fortsatt i emballasjen, den med fler, den ser redd ogslett VOND ut:rolleyes: Og når èn koster 700 kr el så går penga før...:fnis: Kjøpte noe oljegreier og da:rolleyes:
Det er det eneste jeg skal kjøpe i morgen, massasjeolje, for jeg har en mann som er SÅ flink til å massere de stiveskuldrene og nakken min:D

Vi bør be Torkel skrive inn månens innvirkning på kvinners vekt i neste utgave av boka si!

Så deilig!! Med en sånn mann, mener jeg :)
Hm, ser klart at du med fordel bør være forsiktig med drikkinga på dildo-partier. ;) Ellers kan du snart åpne MorStine's nettbutikk av erotisk verktøy! :D

lokkebiff sa for siden:

:lol:

Det hadde vært gøy hva?? ;)

Jeg fikk det med månen forklart en gang. Noe med høyvann og lavvann i kroppen... Og at når det er fullmåne så lagrer man vann og da spesielt vi damene. Klarer jo ikke huske forklaringen helt. Men jeg går alltid opp litt, 0,5-2 kg i forbindelse med fullmåne. Et par dager etter er det borte igjen. Så jeg trøster meg alltid med det når jeg ser at det er akkurat den dagen i mnd.

hehehehe hun ble sikkert glad hun som hadde party når du bestilte for 3000 kroner ;) Vin og handling hører egentlig ikke sammen...

Det var definitivt et lite hint der, ja! :D

Huldr sa for siden:

Artig tråd :D

MorStine sa for siden:

Ja, utrolig hvordan ett spørsmål om hvorfor jeg plutselig går OPP i vekt ble en tråd om erotiske leketøy:lol:

Kokosbolla: Hun som var her og holdt party solgte for 17000:eek: Så jeg var ikke alene om å gå amok...

Krissi og Lokkebiff; Kanskje det var en idé:

Annonse på Finn.no:
Sexleketøy selges billig. Kjøpt litt over evne etter en fuktig kveld.
Noe helt nytt og resten pent brukt...:p

lokkebiff sa for siden:

HæHæHæHæ!!!! :lol:

MorStine sa for siden:

Ja, får vel ikke solgt det hvis jeg skriver flittig eller godt brukt:lol: Det man ikke vet har man ikke vondt av;)

Blæh, fysjom...:D

Eilan sa for siden:

:eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Glamourgirls, da! Hva er det jeg leser? Hva skjedde med champagne og shopping?

MorStine sa for siden:

Godt poeng Elian, godt poeng... Får ta med meg champis i morra da, så det blir fart på shoppinga:lol: Want to be a glamourgirl;)

Biffen: Den gruppa må jeg joine...:p

:D Jeg tåler ingenting av alkohol så for meg hadde det sikkert vært nok å sprette korken og lukte på den...

Merre sa for siden:

Har også gått opp. snikveide meg i dag.Ikke mye, ca 300 gram.
Må være månen:rolleyes:, mannen min fikk ikke på seg ringen sin på morran i dag!

Har aldri vært på dildoparty, heldigvis for lommeboka og mannen min.
Er også veldig flink til å ta av, spesielt med alkohol i kroppen! I disse ketosetidene blir jo alkoholen enda mer virkende:)

lokkebiff sa for siden:

Ah, kom på en sang:

"I blame it on the sunshine,
I blame it on the moonlight,
I blame it on the good times,
-blame it on the boogie!!"

Husker dere den?

Uæææææææh! :eek:

Sweetflower sa for siden:

• og meg ;)

Valeriana sa for siden:

Hos meg ser det ut til å månen har stikk motsatt effekt. Vekta har stått stille lenge, men i nå har jeg endelig gått ned. Jeg har nettopp hatt mensen, og som de fleste andre samler jeg vann i kroppen da. Men denne gangen er vekta lavere enn den pleier å være like etter mensen. Jeg tror hverken månen eller andre krefter har påvirket vekta mi, jeg tror det kommer av at jeg har vært veldig streng med å bruke kunstig søtning.

Nille sa for siden:

Sier meg enig med Lokkebiff her jeg.

• kake = sukker = fylle glykogelagre = samle vann
  • vin = vanndrivende, MEN når kroppen brenner alkohol brenner den ikke fett. Anne her inne tok ikke av et gram når hun tok 1 eneste glass vin på lørdagskveldene. Jeg går opp et kilo eller to om jeg drikker 1/2 flaske. Kroppen min reagerer med å samle vann når jeg drikker alkohol
  • du spiser mindre = kroppen tror den sulter og "sparer". Det skal ikke så mye til før kroppen reagerer. Å spise mindre/hopper over måltider er aldri lurt. Vær flink og spis riktig en uke til - så ser du tendensen. Er den fremdeles på oppadgående må du se nøye på hva du spiser/ikke spiser, men som sagt, - ikke fall for fristelsen å spise for lite !

også er det jo hormonene da...

:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.