< Tilbake til oversikten

Ketolyse og diabetes

Sweetflower sa for siden:

Er det gjort noen erfaringer med hvorvidt personer med diabetes type 2 kan gå på ketolysekuren?

mofe sa for siden:

Jeg fant dette:

www.matoghelse.no/index.php?cat=48598&id=431815

Nille sa for siden:

Du kan godt gå på Ketolysekuren om du har diabetes II. Det er registrert flotte resultater. Torkil sier bl.a.:
[font=Comic Sans MS][/font]

Sweetflower sa for siden:

Det var fint å høre - da skal jeg se om jeg kan rekruttere mamma :)

Kokkosbolla sa for siden:

Hva med pcos og glucophage? Jeg går på 850 mg glucophage tre ganger om dagen. Kan jeg fortsatt bruke det eller skal jeg slutte med det? Eller hva? Håper noen kan hjelpe meg :)

Nille sa for siden:

No problem !
Det går bra. mange opplever at de kan kutte ned medisindosen når de går på ketogen diett. Men dette må du samordne med legen din.

Det går iallefall helt flott å kombinere !
Torkil sier:

Albertine sa for siden:

Jeg har også PCOS og har gått på samme dose som deg. Da jeg var pasient på Lindbergklinikken fikk jeg beskjed om å kutte ut medikamentet når jeg var i ketose, iom at det da er minimal insulinutskillelse. Snakk med legen om du er i tvil.

Legen har ikke sagt noe om at jeg skal kutte de ut når jeg er i ketose. Derfor jeg ble sånn i tvil. Men tusen takk for svar :)

Torkil sa for siden:

Hei
Man må blott konstatere at det er langt fra alle leger som vet noe om kostindusert ketose :o.

Er du i ketose er det bare å legge metformin (Glucophage) på hyllen. Det medfører ingen problemer. :)

Vennlig Hilsen
Torkil

Takk Torkil!
Da kan du kanskje svare meg på en annen ting også: jeg har gått på reductil en stund og har heller ikke fått beskjed om å kutte ut det når jeg er i ketose, men den virker litt overflødig. Er den det?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.