Sugarpill sa for siden:
De har billige 1 kilos nett med løk på nærbutikken nå. Det er jo grenser for hvor mye løk jeg alene spiser hver dag, så jeg lurer på hvor lenge løk holder seg.
Sugarpill sa for siden:
De har billige 1 kilos nett med løk på nærbutikken nå. Det er jo grenser for hvor mye løk jeg alene spiser hver dag, så jeg lurer på hvor lenge løk holder seg.
lokkebiff sa for siden:
Det vet jeg ikke!! (Uh, hvorfor svarer jeg da??? :lol: )
Men altså, løk er vel ganske så holdbar!? Joda, det mener jeg absolutt den er. Den ligger lenge i kjøleskapet her (jeg bruker ikke så mye, da jeg får luft av løk)
Iallefall løkPULVERET er meget holdbar!! ;) ;)
Charmtassen sa for siden:
Dårlig svar fra meg også, men jeg pleier å kjøpe et sånt lite nett med sjalottløk og det holder bra noen uker hos meg. Pleier ikke å ha dem i kjøleskapet, men liggende på kjøkkenbenken i romtemperatur.
Jeg synes sjalottløk er kjekt i og med at den er såpass liten. Da slipper jeg å kutte opp en hel løk eller la en halv løk ligge å tørke inn ...
Trolljenta sa for siden:
De har jo alltid billige 1 kg løk nett fra firstprice, så er det noe å spare egentlig?
Huldr sa for siden:
Løk holder lenge, i ukesvis om ikke månedsvis ... Bare pass på å luke vekk evt dårlige eksemplarer med en gang, så resten ikke blir "smittet". Jeg pleier også å ta vekk den stygge delen av skallet hvis det er noen, men det er mest av estetiske hensyn da ;).
Det er ikke så ofte Kiwi her gidder å ha First Price-løk, de foretrekker nok å selge de rådyre i to eller fire-pakning ... Men for en stund siden fant jeg First Price rødløk! "Luksus" til en billig penge!
First Price-løken er ofte liten også, slik at man kan bruke en hel løk om gangen :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.