Dette skremte meg. En 17 år gammel jente som har fått blodpropp i begge lunger. I papirutgaven står det mye mer enn i den korte artikkelen. Blant annet at Diane er farligere enn andre p-piller. Jeg bruker Diane, og har gjort det i mange år.
Skjønner at du ble skremt. Jeg har selv brukt Diane i flere år, men nå er det noen år siden. Jeg fikk det for uren hud og for å bedre hormonbalansen min og det fungerte supert. Egentlig er jo ikke dette en p-pille, men det har prevensjonsdelen som en "bivirkning". Og trenger man noe for både uren hud, mye hårvekst f.eks og prevensjon samtidig, så er det jo et naturlig valg.
Jeg tenkte ikke over faren for blodpropp etc, siden det er noe man kan få av alle p-piller. Det har jo vært oppslag i media om Marvelon, Yasmin etc. Det er bivirkninger med alle medisiner, mye som kan være farlig og sånt. Så, hva man skal gjøre? Jeg hadde nok fortsatt på de.
Sa de hvor mye farligere den var andre p-piller og hvorfor?
Ja, det stemmer det. Jeg hadde(har?) nemlig en overvekt av mannlige kjønnshormon, så den balanserte det mer.
Har man en familie hvor mange har hatt blodpropp og sånt, så er det jo veldig obs obs. Da anbefales jo ikke p-piller. Og det er jo vanskelig å gardere seg mot alt, selv om man det er tatt undersøkelser og alt på forhånd. Noen blir alltid rammet, men det er jo ikke mange i det store og hele. Men, ja..sånne oppslag er absolutt ikke noe man vil ha!
Det er alltid slikt at vi blir redde når slikt blir slått opp i media, men det er bivirkninger med alle medikamenter, og noen få får de alvorlige bivirkningene. Dette er jo det første tilfellet vi hører om, så det er ikke noe vanlig...
Blir redd jeg. Kanskje jeg tar overgang til hormonspiral før planen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.