Tittentei sa for siden:
Hva er forskjellen og kan jeg bruke bakemix istedenfor soyaprotein på f. eks. pizza?
Tittentei sa for siden:
Hva er forskjellen og kan jeg bruke bakemix istedenfor soyaprotein på f. eks. pizza?
Gamla sa for siden:
Ja, det er helt greit! Det er liten forskjell, men mange av oss foretrekker bakemixen fremfor soyaproteinet pga smaken.:)
Tittentei sa for siden:
Tusen takk for svar, da slipper jeg å reise langt for å kjøpe soyaprotein. Kom plutselig på at jeg skal lage Iset sin pizza imorgen:D
safran sa for siden:
Hva er det egentlig som er forskjellen? Hva er det i bakemiksen?
Gamla sa for siden:
Kopiert fra www.ketolyse.no
"Bakemikset er laget av melkeprotein og glutenprotein fra hvete. Det har noe bedre bakeegenskaper enn soyaproteinet på grunn av litt høyere stivelsesinnhold. Mengden av Karbohydrat er i underkant av 8 gram pr 100 gram bakemiks. Da mengden av bakemiks som brukes i oppskriftene er relatvit små, utgjør dette ikke noe praktisk problem i forhold til Ketolysekuren. Bakemikset er veldig neutral i smaken og har ikke soyaproteinets kjente bismak.Det er oppskrifter på boksen, flere på www.ketolyse.no
og enda flere i oppskriftdelen på Diskusjonsforum, for de som er medlem der."
safran sa for siden:
Takk, Gamla! Høyere stivelseinnhold, altså. Jeg syns faktisk ikke soyaproteinet smaker noe ille, jeg.
Tittentei sa for siden:
Bruker jeg samme mengde bakemix som soyaprotein når jeg skal lage pizza tro?
Gamla sa for siden:
Ja, de kan anvendes helt på samme måte.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.