Har vært på ketolysekuren før med glimrende resultat, tok så en pause av diverse grunner og gikk fortsatt ned i vekt, men nå når jeg starta opp igjen er jeg så svimmel og utslitt at jeg ikke engang klarer å gå opp ei trapp uten å bli helt utkjørt...
Det er ikke sikkert kroppen er klar for en ny runde. Drikk masse vann, spis godt, husk vitaminene og det vil nok gå seg til... Jeg er begynt på runde 2 selv, og merker jeg er mer sliten enn på 1. runde.
Har hatt pause ganske lenge, 1,5 mnd tror jeg det er. Men jeg klarer ikke å starte opp på kuren når jeg blir så sliten med en gang. Har en liten gutt som krever masse hele tiden ;)
Jeg tror at plagene dine skyldes at det tar noen dager for kroppen å omstille seg til ketose igjen. Svimmelhet og trøtthet høres ut som typiske "startvansker" når du går inn i ketose. Hadde du det slik da du begynte med ketolysekuren første gang?
Problemene kan komme av når du spiser mer "normal" kost bruker kroppen karbohydrater som viktigste energikilde, når du så går over til lite karbohydrater vil kroppen tro at den får for lite energi og du føler det uvel. Vanligvis vil disse plagene gi seg i løpet av 3-4 dager når kroppen igjen får innstilt seg på å bruke fett som viktigste energikilde.
Jeg synes rådet til Gerd om å legge om til ketolysekost gradvis høres lurt ut. I tillegg er det viktig å drikke mye vann, men det vet du vel?
Hadde det likedan da jeg startet opp igjen etter pause i hele juli. Sant og si, så er jeg fortsatt ganske energiløs. Men det er ikke sikkert det har noen sammenheng. Første runden var jeg den energibomba, det ble jeg ikke på runde to og er fortsatt ikke det...
Jeg sitter og små-ler for meg sjøl nå. :o Jeg har startet opp igjen i dag, og siden jeg har klart å få i meg nok vann osv. så har jeg jo unngått hodepine. MEN: Jeg trodde at jeg var ganske klar og opplagt, men plutselig merker jeg at jeg bare sitter og glaner ut i lufta og ikke klarer å forme en eneste fornuftig tanke. (Og å se ut av vinduet er bare kjedelig her på jobb - for jeg er nabo med Oslo Spektrum og tro meg - det er grenser for hvor lenge du sitter å glo inn i en mursteinsvegg!)
Akk, digresjon!
Men uansett: Lykke til videre du også! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.