< Tilbake til oversikten

Friboldrops ...

MorStine sa for siden:

...er knallgodt, virkelig en god erstatning når man trenger litt å suge på... Meeeeeen, det er avføringsmiddel altså. Skikkelig lakserende. Jeg spiste en halv boks i løpet av endel timer (ca10-12 drops) og fy fela, som jeg har flydd på do. Det bobler og syder i magen, og den står som er tromme- full av luft:( Så må nok holde meg til ett drops i ny og ne...

Toots sa for siden:

Uffda :(
Må le littegrann også da ( ikke på vondt ), en halv boks på et par timer! :D

Jeg har ikke flydd på do av de, men så har jeg brukt ca 2 uker på en og en halv boks :p

MorStine sa for siden:

:pIkke ett par timer, menn endel timer... Jeg er sånn som eeeeeelsker lakris, så jeg tømmer i meg!!!

Skal prøve å ha resten i noen dager... Bobler i magen i dag og!

Smula sa for siden:

Takk for tipset, mor. ;)
Kjøpte sånne speider-drops igår og har smakt på en. Akkurat drops har jeg ikke behov for å dytte i meg så mange av, og det høres ut som en god ting.

Valeriana sa for siden:

Rart at du reagerte slik på Fribololdropsene. Siden de ikke inneholder sukkeralkoholer skal de heller ikke virke like avførende som vanlige sukkerfrie drops. Men hvis du har spist mange kan det være at du reagerer på polydekstrose som det er mye av i dropsene? Polydekstrose er et fiberstoff, og mye fiber hvis du ikke er vant til det kan få magen til å reagere. Selv reagerer jeg sterkt på sukkeralkoholer, særlig maltitol, men jeg har ikke fått magesjau av Friboldrops.

Men som andre har skrevet er det nok lurt å nyte dropsene med måte og ikke stappe i seg for mange etter hverandre.

MorStine sa for siden:

Nå er det vel en kjennsgjerning at all lakris er lakserende? Vet ikke hva som gjorde det, men laus i magan ble jeg i jaffal;)

megselv sa for siden:

Hva er dette forno? Skjønner at det er drops, men er noe man får kjøpt i butikken?:D

lokkebiff sa for siden:

Nei, du får kjøpt dem på apotek.

megselv sa for siden:

Aha!
Takk :D

KrissiFontaine sa for siden:

Jepp, det er det. Jeg er veldig glad i lakris, og har vært nødt til å betale for det med plutselige turer til toalettet... :rolleyes:

Krissi

MorStine sa for siden:

Da er vi to. Husker jeg spiste en hel pose Fischer mans salmiakk en gang, før vi skulle ut og spise. Gjett hvor jeg tilbragte hele kvelden? Jess, på doen, mens min kjære ble sittende alene med mat og vin:o

Smula sa for siden:

Men kjære deg, hvor mange ganger har du GJORT dette her uten å ha lært leksa di? :lol:

MorStine sa for siden:

Det er forskjell på 7-8 drops over endel timer og en hel pose salmiakk på en time dah;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.