Jeg har et lite spørsmål om dovaner:o Har søkt i forumet og fått mange gode råd om treg mage og forstoppelse. Har lest flere steder at det er vanlig at man går sjeldnere på do når man holder på med ketolysekuren. Mitt spørsmål er da, HVOR mye sjeldnere da??? Jeg har min 14. dag i dag og tror jeg har vært på do 2 ganger siden start:o. Synes det er litt i overkant sjeldent!! Føler jeg har mat opp til hårrøttene. Magen buler.....altså mye mer enn vanlig :) Føler jeg kommer til å eksplodere snart:eek:
Spiser brokkolig eller blomkål hver dag, drikker mye vann og jeg trener på stepper 30-40 min mer eller mindre hver dag + situps. Hva gjør jeg galt??
Er svært takknemmelig for svar, før jeg starter mitt eget lille fyrverkeri her:D
Det som skjer med kroppen din nå er at den klarer å utnytte maten du spiser til det fulle, og derfor blir det ikke så mye avfallsstoffer. Den følelsen du sitter med er nok mentalt betinget, for når man er vant til å kvitte seg med mye så er det rart når det plutselig ikke er så mye. Fortsett med vanndrikkinga og treninga, og varier grønnsakene. Så skal du se det blir fart i sakene! :D
Får håpe det løsner snart, for nå føler jeg meg 10 kg tyngere enn når jeg starta. Har ikke orket å måle i cm heller, for jeg ser jo at magen er sprengt som et trommeskinn;) Så istede for å bli skuffet, så venter jeg heller til O STORE tømmedag.....når den nå måtte komme:D Må jo kommer før eller senere :)
Får du rikelig med fett? Tror jeg ville satset på litt ekstra fett for å komme på do. Høres ubehagelig ut når det går så lenge og du føler deg så full. Tror nesten jeg ville jukset med en microlax eller noe slikt hvis det ikke skjer noe i dag eller i morgen. Hvis du føler deg veldig hard i magen også, så kan det jo bli ubehagelig når tømmetid inntreffer.
Uansett, så går det seg nok til etter hvert, og magen blir så god og velfungerende atte:D
Har de slike karameller på vanlig butikk? Er det så lurt å spise sånt når man er på ketolyse? Har forstått det slik at man ikke skal spise sukkerfrie "søtsaker" som inneholde ting som slutter på -ol, eller er det helt feil?
Men forsåvidt, fungerer det så prøver jeg det likevel :D. Tenkte at når det engang løsner, så skal jeg starte med å spise linfrø på morgenen. Kanskje det blir bedre da.....
Du kan jo evnt. prøve med fribol med lakrissmak, eller IFA.
MorStine har visst erfart at store mengder med dette, virker som avføringsmiddel...:=)
Men da i store mengder, 1 pose eller nåke...
Jeg ville ha kjøpt magnesiumoxid, et gammelt avføringsmiddel. Fås på NOEN apoteker eller skaffes hjem. 1/2 - 1 ts i et glass vann. Pass på, skikkelig krudt.
Et alternativ er oljeklyster hvis du tror det sitter en "kork" bak.
Jeg har visst tatt overdose av Friboldrops... Spiste vel 8 stk i går og gikk på do mange ganger. Værst er det egentlig med lufta og den grusomme gassen:o
Jeg hadde samme problem i starten, var på do to ganger på to uker, begynte å bake nabobrødet med masse linfrø, spiste to skiver om morgenen med det og da løsnet det kort tid etter. Men jeg er fortsatt mye sjeldnere (heter da ikke det, trøtt, fant ingen annen formelering) på do, og det kommer som regel bare bitte litt. Details, folkens, details:o
Lykke til med magen fremover, det løsner nok på den ene eller andre måten, men det er uvant når man er vant til å komme på do hver bidige dag...
Uff, høres ikke særlig behagelig ut, og du bør nok få "lette på trykket" litt oftere enn du har gjort til nå vil jeg tro?
Hva om du gjør som Torkil sier nå først, og så kanskje begynne å spise mer av ting som setter fart på avføringen?
Det ble litt bedre fart i systemet mitt etter at jeg begynte å bake lavkarbo brød.
Jeg har bakt Lollypop sitt brød til nå, det er det masse linfrø i.
Skal snart få kjøpt meg bakemixen slik at jeg kan få variere litt.
Tror kanskje jeg skal prøve å løsnet "proppen" (enda flere detaljer MorStine:D), og deretter skal jeg prøve å bake et lavkarbobrød tror jeg. Magen min er fra før vant me masse fiber (havregrøt, grovt brød og grove knekkebrød), så tror kanskje den har gått inn i sjokk eller no stakkar:p.
Vel, tusen, tusen takk for mange svar. Nå skal det ut, koste hva det koste vil, for nå begynner det å gjøre vondt i magen. :boxing:
Ville bare si at det er ikke alle som får "tømmehjelp" av å spise sukkeralkoholer altså ... Noen (f eks meg) får bare grusomme luftsmerter. Anbefales IKKE! :eek:
Det kaller jeg råd. :D Funker på meg iallefall, men jeg ville nok rpøvd med litt mindre mengde først. Nå har ikke jeg hatt problemer med treg mage, det skyldes nok delvis gener og delvis hva jeg spiser. Fett får i gang min mage. De siste dagene har jeg spist et par skiver av lollypopbrødet, og da er det lettere enn normalt. Det er veldig regulerende på min mage. Nesten litt for regulerende, har faktisk hatt litt luft også.
Jeg tar en toppet teskje Natron i et glass lunken vann, om morgenen på fastene hjerte. Innen det er gått en halv time er tarmsystemet skikkelig tømt, det skal være sikkert!!!:eek: Utrolig deilig etterpå!:p
Men lurer på hvor lenge det går før dette "treg-mage"-opplegget går over??? Jeg har fremdeles problemer med dette. Dvs. mer eller mindre bom stopp!!! Jeg har nå gått på ketolyse i 5 uker, og en skulle jo da tro at magen begynte å normalisere seg, men neida, ikke min ihvertfall! Er litt slitsomt i kroppen at det går en uke eller så mellom hver gang jeg er på "kontoret" :o
Hvis man skal ta slik MCT-olje, hvor mye tar dere da? Har kjøpt slik nå, så tenkte å prøve det. Varmet opp noe kjøttdeig for en tid tilbake, med en god dæsj sånn olje, og da gikk det ikke så lang tid før jeg parkerte på "kontoret". Var meget fornøyd etterpå:D Kanskje litt mye detaljer, meeeen det tåler dere vel kanskje....;)
Ah,dette var den rette tråden å komme over for meg en lørdags morgen.Snart 2 og en halv uke på ketolyse og tror har vært på do 3 ganger,med minimalt resultat:o Følte meg litt "stuffa" idag tili,så etter frokost med egg og bacon så tok jeg en halv kopp kruttsterk kaffi.Hadde litt effekt da,men godt å finne andre tips.:)
Dette var visst rette tråden for meg også...Har holdt på med ketolyse en uke i morgen. Jeg tror jeg går nok på do, men det er forferdelig vondt, om dere forstår hva jeg mener...:o? Nesten så jeg ikke vil:( Noen tips for det??
E pleier å ta en kopp kaffe og 3 raske røyk... det funker nesten alltig... ( untatt hvis jeg er veldig innstilt på dette, da svikter det helt.. ) Har alltid hvert plaget med fordøyelsen.. men kan man bestille denne magnesiumoxid på nette?
Forige gang e var på apoteket for å handle sticks så la ho dama bak skranka ut om både det ene og det andre.. Resten av apoteket trenger jo ikke vite hva man kjøper..
:confused::confused::confused: Men tok du det om morgenen på fastende hjerte? Rørte det ut i lunken vann til det var helt oppløst? Og tok du virkelig en helt toppet teskje?
Jeg opplever en ut av ti-femten ganger at det ikke funker, så jeg vil anbefale deg å prøve igjen. Det er noe med krudt i, så merkelig hvis det ikke virker altså...:rolleyes:
3-4 biter Cavallier sjokolade funker for meg.. Blir heldivis ikke ubehagelig, slik mange har problemer med. Men det er greit å ikke spise det rett før man skal ut på langtur :)
Jupp, fastende hjerte og lunket vann. Men teskjeen var vel ikke toppet... :rolleyes:
Skal prøve igjen, og kommer da tilbake med rapport!! ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.