Er det rart man blir overvektig sånn som mennesker rundt oss maser om mat??????
Var bedt bort på middag her en dag og spiste en stor posjon fårikål... litt større enn jeg burde spist riktignok:rolleyes:.... men jammen får jeg ikke mas om å spise litt til. "Er du ikke litt mer sulten.... bare spise litt til"
Er det om å gjøre at jeg skal legge på meg igjen eller???
Menneskene rundt meg ser jo at jeg har gått ned i vekt, men nå begynner jeg å lure på om de tror jeg har slutta å spise eller vil sabotere???
Ofte er det sånn at andre maser om hva jeg spiser og i hvertfall hva jeg ikke spiser bare fordi jeg ikke kaster meg over kaker og snop. Jeg har ikke engang lyst på det lenger..... smaker ikke like godt lenger heller etter karbo-abstinensene forsvant.
Får ta det som misunnelse på at jeg har begynt å få kontroll på vekten min......:D Jeg spiser god mat og nok mat.... og neste gang noen maser om mat, skal jeg jammen gi dem svar på tiltale.... :rolleyes:
Folk som maser om ar "nå må du/dere spise" høres kjent ut. Jeg har ei tante som er ille på det området. Hun baker de største kakene jeg vet om og maser gjentatte ganger at folk må forsyne seg. Jeg vet hun mener det godt, og hun vil gjerne at gjestene skal være fornøyd med maten, men det blir ganske slitsomt. Heldigvis har hun ettervert skjønt at jeg ikke spiser kake (eller rettere sagt at jeg ikke bør det...), så hun har slutta å mase på meg iallefall.
Flott at du har kontroll over intaket ditt, men faktisk tror jeg ikke at det "maset" er et komplott mot din person, selv om du kanskje føler det slik.
Jeg har latt meg fortelle at spesielt blant de eldre generasjoner (og da snakker jeg om foreldre/besteforeldre) var det vanlig høflighet å nøde folk til det punktet at det ble masete. Det hørte med at man holdt på i det lange og det brede før man var overbevist om at folk var forsynte.
Forhåpentligvis slutter folk å mase på deg når de skjønner hvor landet ligger, men sannsynligvis er du ikke omringet av så utspekulerte folk at de er ute etter å ødelegge dietten din. Heldigvis er det fremdeles du som har kontroll - det er vel ingen som truer deg med grov vold for å få deg til å spise mer, forhåpentligvis.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.