< Tilbake til oversikten

Trykk i ørene

Distrea sa for siden:

Jeg har så veldig trykk i ørene om dagen, har holdt på i sikkert over to uker. Akkurat som det trykker utenifra... ikke helt som når man blir tett men et voldsomt trykk. Blir snart sprø av dette.:mad:

Noen som har hatt noe lignene?

Kanutten sa for siden:

Er alltid plaga med tette ører og trykk. Har alltid nesespray i veska :o

Men som jeg nevnte et annet sted fikk jeg dette tipset da unga mine "bodde" på sykehuset grunnet ørene:

Hell en hel pakke vanlig finsalt i to tynnstrømpebukse-strømper tredd inn i hverandre. Knyt sammen slik at det blir en ball nederst i foten. Legg hele ballen i steikovnen, varm ballen opp til 50-75 grader. Lag den ligge der en halvtimes tid. Ta ballen ut av ovnen og tull den inn i en kopphåndduk. Legg ballen på øret og hold den der en god halvtime. Saltet fjerner ev væske i ørene mens varmen utvider øregangene slik at trykkfølelsen blir borte. Funker utmerket!! :D

LilleRosin sa for siden:

Dette har faktisk jeg vært plaget av under Ketolysekuren også. Skikkelig ekkelt. Nå har jeg ikke hatt det på ett par uker.

safran sa for siden:

Blås ballong om du ikke greier å utjevne trykket uten. Et triks som gis til ørebarn med samme problem.

Kanutten sa for siden:

Eller svelg... av og til er trykket høyere inni øra enn utenfor..

safran sa for siden:

Ja, det kan hjelpe å svelge også, men ikke alltid. Jeg har lært meg å utjevne trykket ved å bevege kun den delen av svelget som gjør at det smeller i ørene. :D Det er bak nesen, liksom. Vanskelig å forklare.

Distrea sa for siden:

Det er ikke sånn vanlig trykk... det er akkurat som det kommer utenfra på en måte:confused: venskelig å forklare.

Noen ganger så kjennes det såpass "skummelt" ut at jeg tenker på å gå til legen :o

Men skal teste strømpa... må bare kjøpe salt først

Kanutten sa for siden:

Hvis trykket kommer utenfra må du blåse i øra :o

Hør på meg, jeg er gammal dykker og har vært plaga med trykk å øra ørten ganger :p

Distrea sa for siden:

:o hehe... skal høre på deg... men det hjelper ikke blåse i øra :D

Kanutten sa for siden:

Prøv med nesespray da!! :p Jeg er også ullen i øra...

Sikkert en ketosebivirkning :o

Kanutten sa for siden:

Unga sier jo at jeg må skaffe meg høreapparat :rolleyes:

Selma sa for siden:

Hei!
Jeg anbefaler deg å prøve ørelys. Jeg har vært plaget med ørene i mange år, med både sus og trykk (både innenfra og utenfra). Noen ganger var det skikkelig smertefullt. Jeg prøvde ørelys og ble kjempebra. Det er flere måneder siden jeg brukte de, og først nå kjenner jeg at det begynner å komme tilbake.

Vet ikke om det fungerer for deg, men det kan jo være verdt å prøve:D
Håper du finner noe som hjelper. Lykke til:)

Distrea sa for siden:

Takk for tips, men hva er ørelys?... hvor får jeg det og hvordan brukes det?

Kanutten sa for siden:

Lyser inn det ene øret og så kommer lyset ut av det andre?? :stortsmil :snill:

Kunne ikke dy meg, IKKE vondt ment!! :klem:

Distrea sa for siden:

hehe... du kunne vel ikke det :rolleyes:

:snill:

Kanutten sa for siden:

Skjønne vakre du?? Kan du legge ut bilde når du sitter der med et lys stikkende ut av hvert øre med flammene slikkende oppover?? :o

:spent: Ser for meg :goodluck:

Kanutten sa for siden:

Men sånn seriøst ment, hvis du prøver det og finner ut at det fungerer så gi et lite hint. Jeg er ofte plaget med dotter i øra (for så vidt i hele hodet :o) og kunne godt tenkt meg å prøve å få bort denne dottfølelsen. :p

mofe sa for siden:

Nei, det kan jeg nok ikke, for jeg har aldri prøvd det. Men har hørt om folk det har funket veldig for.

Distrea sa for siden:

Moroklumpen! :p

Skal fortelle hvordan det går jeg! :D... men bile.... hehe... NOP

Selma sa for siden:

Dere er noen skikkelig morroklomper skjønner jeg :D.
Jeg kan bare si at det ser sånn passelig rart ut når man ligger flat ut med noe som ser ut som vokslys ut av ørene. Litt smånervøs når det begynner å nærme seg øret. Men det som er det viktigste er at det funker kjempebra. Ihvertfall gjorde det for meg.
Tror de fleste helsekostbutikker har slike.

Distrea sa for siden:

Skal teste jeg!... selv om det ikke blir tatt noe bilde :D

takk for tips!

Selma sa for siden:

Det er obligatorisk bildetaking når man prøver ørelys:D Samt offentliggjøring av slike bilder!
En ting til; du bør få hjelp av noen til å plassere lyset i øret da det skal stå helt rett. Og tro meg, det er ikke veldig lett å få det rett når man er alene!

Distrea sa for siden:

Hjelp av noen... Datteren får prøve seg :D kan bli en morsom greie dette:p

Kanutten sa for siden:

Er jo det jeg sier jo!! :o

Distrea sa for siden:

Ikke vær så eplekjekk... funker det skal du til pers du også :p

til noe seriøst... har ordentlig vondt i dag :(

Kanutten sa for siden:

Huff da, du har jo vært ille plaget lenge nå! :( Skal IKKE være eplekjekk, føler med deg..:_oppgitt: Jeg har hatt øreunger, begge er vel operert ca 10 ganger til sammen... :eek: Og jeg så jo hvor vondt de hadde det. Den yngste min knakk armen for en tid tilbake, men "vondt i øra er myyyyye værre enn beinbrudd", sa han. DA ble jeg spak.. Jeg har bare dotter og sus, ikke vondt..

Skal krysse fingra for deg og ønske den vakre damen god bedring! :klem:

Distrea sa for siden:

:klem: takk :klem:

MorStine sa for siden:

Jeg har de siste fire ukene også blitt plaget med dotter og sus. Var til lege med det for en uke siden, for man blir ganske lei av å ha en bil på tomgang inni øra hver gang det er stille. Hun målte blodtrykk for det kan visst gi utslag som øresus, men det var normalt. Hun tok masse blodprøver og hvis jernlagrene er lave kunne visst også det g øresus pga at det jobbesekstra i kretsløpet... Men om alt var bra skulle jeg bli henvist videre til ØNH. Var selv ørebarn som liten og hadde omtrent krinisk ørebetennelse. Har perforerte trommehinner og så buer de litt feil vei. Tror det kan ha med det å gjøre selv, ikke tenkt over at det kan være pga kuren:confused: Kanskje jeg skulle prøve slike lys, ja... Kanskje det går opp ett for meg og... Er jo rimelig treg og glemsk om dagen nå.:p

Smula sa for siden:

Skjønner ikke at du ikke har måka deg til en lege for lengst, jeg....!

Misforstå meg ikke, synes det er like koselig å brenne lys jeg som alle andre, men dette må da være en legesak?!

Distrea sa for siden:

:o ja... :o ... litt enig, men det er en grunn til det;)

Har kjøpt lys i dag... får ikke testet før i morgen. Håper det funker:rolleyes: hvis ikke får jeg nok som du sier spørre legen ;)

Pearl sa for siden:

Jeg har fått ganske intens øresus etter jeg begynte med ketolysekren. Vet ikke om det har en sammenheng med kuren? Skal prøve ørelys jeg også. Takk for TIPS selv om det ikke var til meg. Låner det tipset jeg.

MorStine sa for siden:

Jeg har også fått øresus etter jeg la om kosten. Har ikke rotet meg til å prøve dissen koselige lysene. Glemt det helt bort...

Pearl sa for siden:

Har prøvd ørelysene. Kom ut noe voks, men desverre ingen effekt på øresusingen. Kanskje jeg ikke skal gi meg i første sving og prøve en gang til. :veitikke:

MorStine sa for siden:

Jeg har vært hos ønh med min sus, og han sa det var lite å gjøre med det uten medisiner. Jeg har funnet den beste metoden, klare å lukke den ute, det er en treningssak, og han var dypt imponert over at jeg har klart det etter så kort tid. merker ikke at det er der før jeg begynner å tenke på det. Mitt kom etter jeg hadde en episode i sommer med krystallsyke.

Megvel sa for siden:

Om dere får tak i folk som skal til USA eller UK (evt tyskland, dog se modifisering), så be dem kjøpe Pseudoefedrin til dere! Det må kjøpes (reseptfritt) over disk i apotekene (I tyskland er det bare solgt i kombinasjon med aspirin (heter Aspirin plus)), og er rasjonert for hver person (må vise leg). (Det fordi at folk koker Meth av de. ) Men som avsvellende er det det eneste saliggjørende. I Tyskland lager de forresten CD-er for folk med øresus, man hører på dem hver dag og øresusen blir borte...

Forøvrig, selv opplever jeg at jeg får mye og harde buser (sorry detaljer), av type "avtrykk av indre nese" på kuren... Skikkelig ubehagelig...

Pearl sa for siden:

Imponerende at du klarer å ignorere det MorStine. Jeg sliter når jeg skal sovne. Takk for TIPS om pseudoefidrin Megvel. Jeg skal til London i april Prøver om jeg får det der hvis jeg ikke klarer å få kontroll innen den tid.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.