< Tilbake til oversikten

"Fysen på snop?" FRIBOL er svaret :)

Monikken sa for siden:

Jeg er og blir en søtmoms! Men har funnet Nødløsningen :) På apoteket selges Fribolprodukter... Sukkertøy ( mange smaker) og Vingummibamser :) YUMMI!!!
Vingummibamser basert på kostfiber. Søtet med sucralose.

Dette medfører en rekke positive egenskaper: 
  • Påvirker ikke blodsukkeret, og er dermed særdeles velegnet til diabetikere.
  • Består av polydextrose uten tilsetning av sukkeralkoholer.
    (Vingummibamser inneholder 8,5% xylitol)
  • Forårsaker ikke hull i tennene.
  • En god smaksopplevelse uten dårlig samvittighet.
  • Inneholder et ekstremt lavt Glykemisk Indeks på 5!!!
  • Produktene er de eneste som er anerkjent av både den norske og den danske diabetesforening....eller er jeg helt på "trynet" her....hmmmmm
    Xylitol er vel kanskje en av de søtningsstoffene jeg ikke skal ha som går på Ketolyse....

Valeriana sa for siden:

Jeg har også prøvd Fribol, liker spesielt lakrisdropsene. Siden Fribol ikke inneholder sukkeralkoholer (bortsett fra vingummibamsene), gir de heller ikke magetrøbbel som sukkerfritt godteri ofte kan gjøre.

Smula sa for siden:

Xylitol...? :nei::nei:
Har jeg ikke hørt et sted heromkring at det er like ille som sorbitol?

MorStine sa for siden:

Jo, det har du nok, så vi kan ikke spsie de vingummibamsene når vi er på ketolyse- dessverre...

Så Smula, enige igjen;)

Smula sa for siden:

Der trod du støttende til igjen, ja! :D

...men det er nå forbasket også. Nå har jeg hørt så mye positivt om de dropsene, så det er jo synd at vi ikke kan spise dem.

terry sa for siden:

Bare for å klargjøre, Dropsene fra Fribol inneholder ikke Xylitol. De inneholder Sucralose. Så de kan vi spise.

Det er vingummibamsene som inneholder Xylitol. og bør derfor ikke spises (ihvertfall ikke mye)

Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil :)

MorStine sa for siden:

Er bare bamsene, Smula, dropsene kan vi spise, så der har Terry rett...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.