Jeg har tørt hår med naturlige krøller og pleier å ofte å bruke shampo, balsam og kur fra L'oreal Professionals. Disse produktene kjøper jeg hos frisør, og veksler gjerne mellom produkter for tørt hår eller for krøller. Jeg bruker også styling produkter fra serien Curls Rock.
Jeg har de siste årene brukt serien resaults fra Charles Worthington. Av de ulike produktene jeg har prvd i den serien har jeg prøvd shampo/balsam for tørt hår, og for farget hår. Jeg hr brukt hårskum, glattespray, hårglans og ulike kurer. Er veldig fornøyd med den serien. Tror de har "dream-hair"-serien på Cubus sine parfymeri i allefall
og så har jeg brukt mye av Trevor Sorbies shampo og balsam for farget hår (den lilla) Den er også kjempebra... og lukter godt
Ingen over, ingen ved siden: Maria Nila shampo, balsam og proteinkur. Perfekt for nordisk hår! Blir stort sett alltid misfonøyd hver gang jeg bytter til noe annet. Veldig drøy i bruk, og sånn midt på treet prismessig.
Sier du det....?
Alle frisører jeg vet om, får fullstendig hyler´n når Herbal Essences blir nevnt. Det er visst det merket som er sterkest parfymert av de som finnes ute på markedet og som gjør mest skade.
Kanskje lurt å skrive seg bak øret, iallefall hvis en begynner å flasse/klø i hodebunnen.
Jeg er frisør selv, og merker rett og slett ingen forskjell på hår/hodebunn av Redken eller herbal Essences. Det er vel som å banne i kirka, men sånn gjelder det i alle fall på meg. Av de andre butikkshampooene har jeg ikke vært fornøyd.
Kerastase har en god en for slitt hår...Nå husker jeg faktisk ikke hva den heter, men krukka er lys ifargen, og har orange lokk....
Funker finfint på mitt hår, som er S-L-I-T-T!!!
Ja, jeg brukte Herbal Essences lenge fordi jeg synes den var god, og håret mitt så bra ut av den, men så begynte jeg å klø, svi og flasse i hodebunnen av den og måtte bare slutte. Før og etter dette har jeg stort sett bare brukt frisørprodukter. KMS har jeg alltid vært ganske fornøyd med og kommet tilbake til.
Jeg bruker JASÖN sjampo/balsam som er uten parabener og slikt. Veldig god, mild og drøy. Og håret mitt er i veldig god stand, enda jeg ikke har klippet tuppene på minst ett og et halvt år! Frisøren jeg var hos sist for å vaske, ta hårkur og glatte håret bekreftet det. Men så er det sjelden jeg bruker føner eller glattetang da.
Hårkuren jeg bruker er Hair Repair fra Lavera. Super, synes jeg. Uten kjemisk drit den også.
Håret mitt blir totalt ødelagt av Herbal Essences og andre butikksjampoer, de virker veldig uttørkende synes jeg ... (Jeg har krøller og dermed tendens til tørt hår)
Enig med du, ja. Den og Fructis styre jeg langt unna.
Men nå er jeg såpass blaut når det gjelder håret mitt at med en gang en frisør sier: "DEN må du IKKE bruke og DEN må du bruke!", så gjør jeg slukøret som jeg får beskjed om.
Per nå bruker jeg også Kerastase.
Viclin - din rabbagast! Dette er direkte helligbrøde ja, du skal skrike høyt og skingrende av alt som ikke er salongmerker, må vite!
:p
Hehe, jeg har brukt Herbal Essences siden den kom, bortsett fra i perioden som frisør. Da gikk det i Redken og Joice stort sett + en del andre merker. Siden jeg ikke merket noe forskjell på håret bruker jeg nå den som er billigst; Herbal Essences. Jeg har aldri merket noe i hodebunnen av den. Men sånt er jo uansett forskjellig fra person til person. Og det er jo mer såpe og vann og silikon i butikkprodukter enn i frisørprodukter.
John Freida har gode produkter. jeg bruker volum shampoen dems og funker veldig fint mot mitt nordisk fine, glatte klistre-inn-til-huet hår. jeef-micro, charles worthington er et godt merke, helt enig! Og lokkebiff, prøv john frieda sin hårkur for blonde, jeg vet du ikke er blond, men den er så siiinnsykt bra for slitt hår, synes jeg da.
Tør ikke å svare her jeg... For jeg tar meg aldri råd til frisørsjampoo og balsam. Brukte det når min svigerfars kone var frisør, da fikk jeg det billigere. Men nå bruker jeg butikksjampoo... Dove tror jeg jeg bruker nå... Var tilbud:o
Jeg liker Redken all soft, spesielt kuren Heavy cream. Jeg har imidlertid fått problemer med hodebunnen, så den eneste sjampoen som ikke får meg til å klø er en fra Vichy mot irritabel hodebunn.
Lokkebiff: Kuren Dynamite fra Fudge (fås på lookfantastic.com) er super for slitt hår. Inneholder både proteiner og fukt. All soft heavy cream fra Redken, som jeg nevnte tidligere, er også super til slitt hår.
Jeg har dårlig erfaring med Define. Kjøpte ei flaske med Define shampo da den var ny på markedet og det har ikke fristet til gjentagelse. Håret ble tørt, stivt og nærmest livløst. Men jeg har ikke bare dårlige erfaringer med hårprodukter fra dagligvarebutikker. For eksempel synes jeg produktene fra Dove, Elvital og Wella fungerer bra på mitt hår.
Jeg bruker Redken. Color Define. Shampoo og balsam. Ingen over, ingen ved siden.
Fikk bror til å kjøpe litersflasker for meg da han kom fra USA.
USD23 pr liter. (ca. kr. 115 !).
Men jeg har brukt den lenge og har betalt vanlig pris før altså. Den er dyr, men jeg merker STOR forksjell på håret. Jeg har ganske mye og tjukt hår, så jeg merker lett om kvaliteten ikke er god nok. Define er rene dødsdommen !
Bare tøv. Jeg har enda ikke møtt en frisør som har noe pent å si om de produktene. Jeg lurer på hvem de norske frisørene som liksom har utviklet det er.
Kontaksykepleier min når jeg var student måtte sykemelde seg etter hun hadde brukt define shampo. Hun fikk store sår i hodebunnen som strakk seg inn mot ansiktet. Så ikke pen ut. Gikk bort med en gang hun sluttet med shampoen. Jeg syns ikke Define er bra. Håret mitt er normalt glansfult og bra, men med Define ble det tørt og sprøtt. Ble veldig statisk og fikk strøm av alt og klødde mye og fikk små sår. Utrolig irriterende. Venninne fikk flass.
Jeg bruker Wella. Lifetex tror jeg den heter. Bytter mye på shampo, men liker stortsett frisørprodukter fra Wella og L'oreal - system profesionale.
Det er SPRØYT ja...........Kjøpt og betalt-reklame....
Den dunamite kuren til Fudge er BRA ja!!!...Også lukter den deilig:)...Jeg har brukt en shampo fra Fudge også, som jeg ikke husker navnet på.."Wet" et eller annet....Gir masse fuktighet til håret!
Jeg prøver å holde meg til frisørshampo da jeg VET at det er best, men akkurat nå går det i gliss. :rolleyes: Håret er helt håpløst og jeg må klippe det nå... MEn akkurat nå har jeg ikke råd til ny shampo. :sukk:
Gliss og define er noe dritt på mitt hår hvertfall!!
Nå bruker jeg vel noe frisørgshampo greier mot tørr hodebunn.. en eller annen goodwell serie ellerno?! (stoor peiling på shampo her ja..:rolleyes:)
Stylingproduktene til Define er umulige å vaske ut av håret, sier hun. 5-6 hårvasker må til før håret er "bra" nok til å kunne gjøres noe med(til og med klipping). Og farging av hår er rett og slett bortkastet, fargen sitter ikke i håret pga all silikonen som er i Define...
Før ei hårfarging vasker jeg håret med vanlig håndsåpe :o
Det er fordi at da åpner disse hårskjella seg og denne silikonen blir vasket ut. Derfor bruker jeg bare hårfarger av nivå 2 fordi de varer sååå mye lengere når jeg gjør det sånn, men ETTER farginga kliner jeg balsam og kur i håret som baaare det :D
Enig!
Forrige gang jeg var hos frissan og ble spurt hva slags shampo jeg brukte, svarte jeg fornøyd at jeg brukte Define. Og svaret:
"Ooojjj neeii, den er ikke noe bra!"
Jeg bruker redken sine produkter, shampo og balsam
Har prøvd Matrix og det fungerte også bra.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.