< Tilbake til oversikten

Karbo-innhold i sukkerfri sjokolade??

bringebærbær sa for siden:

I butikkene har de ganske ok utvalg av sukkerfri sjokolade, men når man ser på næringsinnholdet står det at det er masse karbohydrater i sjokoladen uansett. Har disse karbohydratene innvirkning på blodsukkeret? I atkins boken står det jo at man bare trenger å regne "net carbs".

Derfor lurer jeg på hvaslags karbohydrater det er i sukkerfrie sjokolader (og andre ting f.x sukkerfri ifa som også har ganske høys innhold av karbohydrater selvom det er "sukkerfritt"

håper noen kan hjelpe meg med dette!

SusieBlues sa for siden:

Her er det sikkert mange som vet bedre enn meg, men det er flere retninger som ikke teller karbo som kommer fra sukkeralkoholer. Sukkerfritt godteri i helsekost, er som regel kun sukkeralkoholer.

Men obs! Det er mange som reagerer på søtstoff som ikke er sukker, også. Jeg blir dårlig av å spise mye sånn. Men hvis jeg bare skal ha en bit, så tar jeg mye heller sukkeralkoholer enn sukker.

Jeg velger å telle med alle karbohydrater.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.