Jeg har et spørsmål ang. ketosen. Jeg har vært i ketose nå i ca. 6 dager. Startet kuren for 7 dager siden. I dag spiste jeg en middag der jeg i etterkant oppdaget at det var ALT for mange karber i...UPS! Middagen spiste jeg i 5-tiden. Testet stix i syv-tiden og den gav ikke utslag. Tok ny stix nå litt før elleve og den ga utslag.
Kan dette stemme?? Går man så fort inn og ut av ketose?? Nå skal det sies at jeg ikke har spist noe i kveld annet enn noen flak baconkrisp og at jeg har gått litt på stepper. Kan dette ha innvirkning? Lurer fælt nå.....:confused:
Hallo du joda det samme har skjedd meg jeg er litt teste gal på disse stixene :D du skal teste på kvelden for da er det mest ketoner i urinen, så hvis du har utslag på kvelden så er du i ketose :p
Jeg testet begge gangen på kvelden. Først kl 19 (som ikke ga utslag) og deretter kl 23 (som ga utslag). Middagen spiste jeg kl 17. Mellom 19 og 23 trente jeg. Syntes bare det hørtes så rart ut at man kan gå så fort inn og ut av ketose...
Det har jeg også opplevd vet ikke helt hvorfor men velger å stole på den som ga utslag:D:D kan være at du har akkurat vært på kanten og at det er lite som skal til for å komme tilbake i ketose
Hei.
Hvis du tester igjen i kveld eller morgen kveld så tror jeg nok den blir mest representativ. Men nå kan jeg ikke utelukke at man kan gå så fort ut og inn i ketose for det vet jeg ikke.. Men tester du positivt på ketoner i kveld så er det jo bare å fortsette!!
Enig med Gerd, ikke heng deg opp i de stixene... Men om du først skal teste, så husk å teste en god stund etter du har spist. Og ikke om morgenen, mener å huske at morgenurin har ketoner i seg, så utslaget da lyver... (eller roter jeg nå?):rolleyes:
Dere imponerer begge med strålende hukommelse;)
Henger meg kanskje litt vel mye opp i stixene, men har ikke fått henta vekta mi, og har dermed ikke fått veid meg siden jeg startet. Skal prøve å slappe litt mere av med de.
Tusen takk for svar i alle fall:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.