500 gram kjøttdeig
1 stor løk
1 purre
1 liter vann
1 buljongterning
2 pakker kremost med krydder (eller annen smak)
1/2 gräddost
Skrell løken og hakk den. Stek løk og kjøttdeig sammen. Vask og skjær purren i ringer. La purre og buljongterning småkoke i vannet i 15 minutter. Ha i kjøttdeig og løk.
Del krydderosten og gräddosten i terninger og la alt smelte i suppen.
Henter opp denne. Vi hadde den til middag i dag, og den er såå god! Jeg slo til meg en karbofylt boks mais oppi da, men det sløyfer jo de som må/vil det. Og så serverte jeg nystekte hvitløksbaguetter til de som ville ha det. Nam nam!
NB: jeg bruker forresten en del mindre vann i suppen, for da slipper jeg å jevne den. Bruker vel 6 dl tilsammen.
Denne høres skikkelig god ut!
Har tenkt å lage den til middag idag.
Iset bruker du 2 store pakker med kremost (200gX2) eller er det 2 av de små (125gX2) ?
Gud så god den ble :D Enda jeg måtte modifisere litt fordi jeg ikke hadde ditt og datt (for ikke å snakke om fnitt, fnatt og knatt..) Bytta ut purre med squash, kremost med rømme og gräddeost med vanlig gulost. Elsklingen min bestilte den igjen veldig snart..
i dag lagde jeg denne,men med den nye smøreosten soltørket tomat og basilikum (mye mindre karber) og den ble kjempegod! tilomed minsta på 1.5 elsker denne suppa! :)
Denne var bare nyyydelig :D Brukte tine taffelost med tomat i stedet for greddost, og en med krydderost og en med pepperost. Rett og slett herlig.... (huff så mett jeg ble ;))
Har lagd min med "julerester"
Bayonneskinke og edamerost. Putta og i noen blomkålbuketter.
Brukte tines kremoster 1 med pepper og 1 med krydder.
Veldig god denne også.
den norske greddosten er på snaue 400 gr. så rundt 200 gr greddost, 250 gr kremost og 5-6 dl vann høres jo egentlig fornuftig ut. 500 gr greddost ville blitt mere grøt enn suppe tror jeg :p
nja, den skiller seg etterhvert og blir ganske grøtete (hadde eggeplomme oppi og) men kan hende jeg stekte den for lenge i håpet om at den skylle bli tykk. så utseendet og konsistensen var ingen høydare, men smakte godt endå :)
Lagde også denne i helgen, den gled ned på høykant - poden på 15 digga den også!;) Veldig mektig, så det holdt med en suppetallerken til hver. Resten fryste jeg ned til en annen vakker dag!
Jeg har fått helt dilla på denne :D Lager forskjellige variasjoner hvor jeg dropper ost, men bruker litt tomatpurè og både broccoli og blomkål. Er bare helt nyyydelig. Må huske å kjøpe mer oksefond i butikken i dag.
Jeg har laget denne i dag. Dvs at jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften, men la til litt mer grønnsaker. Hadde i tillegg til det som står i oppskriften i hvitløk, litt paprika, en halv sellerirot og stangselleri. Det ble kjempegodt! Anbefales :p
Helt enig med deg:Dog savner den veldig,men da jeg ikke spiser meieriprodukter,kan ikke spise den beste suppa vår:(
Ønsker deg god tur igjen..og kommer til å savne deg :klem:
Verdens beste suppe! Dette ble min middag! Brukte smelteost i jeg, for det var det jeg hadde. Og edamer og ikke gräddost, men suppa blir like god. Tilsatte bare litt ekstra pepper, chili og paprika.
Denne retten var helt fantastisk god!!! Og det syns mannen og en kompis :)
Jeg brukte 7,5 dl vann og syns det var passe. Hadde i tillegg røsti sellerirot som tilbehør. Nam nam!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.