< Tilbake til oversikten

Ang. Brokkoli & Blomkålgrateng

terry sa for siden:

Har fått smaken på Brokkoli & Blomkålgrateng :p
De finnes i flere forskjellige poser men det ser ut til at innholdet er det samme i de fleste.

Næringsinnhold pr. 100g
Energi 266 kj
Protein 3,1g
Karbo 3,2g
Fett 4,3g

750g pose

Veldig enkelt, godt og greit å bruke. Men jeg har brukt den til 2 måltider pr. dag de siste 2 dagene (med 2 hjemmelagde kjøttkaker, maks 1 karbo pr. stykk. Frokost er kun 2 egg + ca 2 ss kjøttdeig i eggerøre).
Har spist ca 250-300g B&B pr måltid.
Men nå er jeg ikke i ketolyse!:eek: Vet man ikke skal bry seg så mye om ketostix men jeg er vanligvis i god +-4 på ketostix. Men nå er jeg negativ! Skjønte ikke den.
Er det noe med B&B som man bør unngå?
Bør kanskje ikke spise mer enn 200g pr måltid?

Ser nå at det står hvetemel på posen. Men det kan jo ikke være mye siden det kun er 3,2 karbo pr 100g? det er jo ikke stort mer enn det er i blomkålen og bråkkolien.

Tar gjerne imot synspunkter på dette :)

Kanutten sa for siden:

Hvis du spiser 300 g B&B 3 ganger daglig er du allerede oppe i neste 30 gram karber pr dag, og det kan være nok til at noen ramler ut av ketose.

Kanutten sa for siden:

Hvis du spiser 300 g B&B 2 ganger daglig er du allerede oppe i neste 20 gram karber pr dag, og hvis du i tillegg spiser andre karber kan det være nok til at noen ramler ut av ketose.

terry sa for siden:

Hei Kanutten :)
Takk for respons
Jeg var kanskje litt uklar der. Det har bare vært 2 dager med B&B. Og kun 2 måltider pr dag hvor jeg har brukt B&B som tillbehør.

Ser på posen nå at jeg har nok 4 porsoner i posen så da blir det i underkant av 200g pr måltid. Da skulle det bli ca 6,5-7 karbo pr måltid. Det burde jo ikke være så mye?

cilemora sa for siden:

kanskje du er en av dem som tåle lite??
eller kanskje den stiksen du brukte var ødelagt??

hvor får man kjøpt sånn grateng da??
hadde vært kjekt å ha i frysern :)

Selma sa for siden:

Mener du får kjøpt slik grateng på vanlig dagligvarebutikker. Tror det er Findus som har den. Ligger ofte sammen med pytt i panne og lignende produkter.

Tittentei sa for siden:

Hei,

Jeg har brukt landlord sin grateng mye (faktisk så mye at nå klarer jeg den ikke he he). Men jeg spiste aldri mer enn 200 gr. til middag og hvis jeg spiste litt til kvelds så ble det bare sånn ca 50 gr. mener jeg å huske.

terry sa for siden:

Takker for feedbacken :)
Tror jeg må bli flinkere til å telle karber. Har vært litt sløv på det. Får prøve å ikke spise det så ofte og kun 180-200g en gang pr dag. Det blir hardt :p

Stixene er helt nye. Vet egentlig ikke om jeg tåler mye eller lite. Får tenke litt på det.

Tror de selger disse posene overalt. Jeg har kjøpt dem på Coop og ICA. Merket jeg har nå er Matmor. Har også hatt Landlord.

Er det noen som vet om en god oppskrift på å lage grateng selv?
Hadde vert artig å prøvd.

torun sa for siden:

Blomkål grateng har jeg lagd helt enkelt, koker opp blomkål og moser den med stavmikser. Har i fløte og krydder, kanskje litt løk.
I en ildfast form med ost på toppen. Nammmm:p
Sikkert like enkelt med broccoli det har jeg ikke prøvd..
Guttene mine likte det kjempegodt og..

MorStine sa for siden:

Gjør omtrent som Torun, men legger i tillegg oppi endel buketter ab begge deler før jeg steker det i ovnen.

Veggpryd sa for siden:

Jeg gjør som Torun, men jeg spiser det som mos og ikke grateng. Bare moser kokt blomkål og brokkoli med fløte og litt ost. Yummi. :)

matmor sa for siden:

Høres godt ut!:) Må prøves!

Princez sa for siden:

Hmmm Terry! fikk bare en liten take i mitt lille hode her.. Mener å huske at du fortalte at du kunne drikke øl uten å komme ut av ketose. Eller var det uten å legge på deg?? Husker ikke helt, men noe var det hvertfall.. bare for å minne deg på den hvertfall.. :-D ;)

Smula sa for siden:

Eldorado er merket.
Med mindre det ikke finnes fler av dem da, men jeg har kun sett den ene.

terry sa for siden:

Hei Princez

Tror du må tenke på noen andre. Det begynner å bli noen år siden jeg drakk øl. Har vært mye syk de siste årene (ME) så det har ikke blitt noe drikking på meg. Ikke liker jeg øl noe videre heller :p
Men nå er våren kommet her nordpå så kanskje man må feire litt :D

Princez sa for siden:

Hehehehe! Lykke til da! :-) Velger du lavkarbo-øl da kanskje? Jeg har hatt en funny opplevelse denne helgen.. Akkurat hatt bursdag, og tenkte at da skal jeg skjeie litt ut med øl.. Og pittelitt karbovarer generellt! Jeg har gått ned..! MEN... ikke sikkert at det holder til neste uke da! Er spent! ;)

Elanessë sa for siden:

Både Bunnpris og Prix har iallefall denne gratengen, to forskjellige merker da. Ligger sammen med de frosne grønnsakspakkene ja.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.