< Tilbake til oversikten

Gravid!!

MonicaA sa for siden:

Etter at jeg gikk ned over 40 kilo på lavkarbo a`la Atkins, og har tatt bukplastikk for å fjerne huden som ble til overs, er jeg blitt gravid. Jeg skal bli mamma 12. april!! Veldig uplanlagt, men gleder meg noe helt vanvittig nå som jeg har kommet over sjokket.. :) Jeg har lest mange steder at man bør gå over til Fedon filosofi når man er gravid. Den første tiden levde jeg høykarbo, pga at det eneste jeg fikk i meg var "tørr" mat, type salte kjeks, potetgull og hvitt brød :eek: Men nå som kvalmen har sluppet taket litt, er det tilbake på rett spor. MEN, det er så vanskelig!! Jeg er så vant med å spise fett i atkinskosten nå, at jeg tenker ikke over det.. Og jeg synest at det er fælt å putte i meg langsomme karber også.. Det jeg har gjort den siste uken er å spise tilnærmet Atkins, men med et par frukter og rugsprø som mellommåltid. (rugsrø med fett pålegg, som feks rekesalat, blir det helt ille det??) Jeg prøver å kutte litt på fettet.. Men jeg sliter altså! Et annet problem er at jeg får hungeren tilbake av å spise karber, det var jo det som var så deilig med ketose! Plutselig etter et helt liv som matavhengig var mat omtrent uinteressant.. Og så er det en hel del ting jeg ikke orker plutselig, som fisk, (krydder), egg og noen dager kjøtt og kylling! Hvor får man proteiner fra da??? Vil ikke bli like diger som før.. :( Håper noen har gode råd!!

MonicaA sa for siden:

Ehm, la det her fordi jeg ikke fant noe sted som passet.. Og så er vel lavkarbo veldig bra for barnet også, så han slipper å bli født diger!! Vil ikke at han skal få de samme problemene som jeg har hatt.

Bulldog sa for siden:

Gratulerer!! Jeg ble nylig onkel, og det er skikkelig kult :D

Jeg tror at det beste er å spise som kroppen din bestemmer. Altså,f.eks, om du får lyst på grovbrød, så spis det. Sneiper trenger både karbo, fett, protein, vitaminer og mineraler, for å vokse seg store, sunne og friske. Ikke tenk på lavkarbo ennå... Masse grønnsaker, villfisk, frukt, kjøtt, fugl, og mest mulig økologisk mat tror jeg er bra.

Igjen, gratulerer! Og om du lurer på noe, spør noen som har greie på det :lol:

Summer sa for siden:

Gratulerer. :) Jeg synes det høres helt greit ut det du gjør nå. Så lenge du får i deg litt frukt, så kommer du ikke i ketose, og da er jo kostholdet ditt supert. Barnet har godt av at du får i deg fettsyrer og proteier (barnet skal jo bygges opp av de to tingene der. Hjerne og nervebaner trenger fettet og hele barnet trenger jo byggesteinene fra proteinene og vitaminene fra grønnsakene og frukten).

Iset sa for siden:

Gratulerer så mye. :D Termin bare EN dag etter meg, spennende.

Forresten, hvordan er det med graviditet etter en bukplastikk? Jeg har nemlig sett for meg at jeg ødelegger hele magen da, derfor må jeg få barn nr. 3 ganske kjapt etter dette barnet siden jeg skal ha bukplastikk om ikke så altfor lenge. Vil liksom ikke ødelegge hele resultatet. Har legen sagt noe om det?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.