< Tilbake til oversikten

Kostholdskonferanse PÅ Diabetesdagen

janmesi sa for siden:

Kjære alle på lavkarbo.no

Forlaget Lille Måne, 4M-Klinikken og KOS inviterer til gratis kostholdskonferanse med særlig fokus på diabetes - 14. november kl. 18.00 på Håndverkeren i Oslo.

Det blir foredrag og innspill fra bl.a. Dag Viljen Poleszynski, Fedon Lindberg, Ingvild Felling Meyer og Lars Erik Litsfeldt.

Lille Måne har i tillegg et arrangement på Norli bokhandel i Universitetsgaten med den aktuelle forfatteren Lars Erik Litsfeldt som begynner kl. 17.00, og avsluttes 17.45 slik at alle som har lyst til å være med på hele konferansen skal få anledning til det.

Lars Erik Litsfeldt har skrevet den krasse og oppsiktsvekkende boken "Fettskrämd" - www.fettskramd.se som lanseres på norsk 1.11 med tittelen "Spis deg sukkerfri".

ALTSÅ - 14. NOVEMBER KL. 17.00 PÅ NORLI BOKHANDEL I UNIVERSITETSGATEN - FRA KL. 18.00 PÅ HÅNDVERKEREN

Utstillinger og stands av Forlaget Lille Måne, 4M-Klinikken og Foreningen for Kostreform ved Overvekt og Sukkersykdommer (KOS).

Velkommen alle sammen!

Hilsen Jan

Iset sa for siden:

Årh, alltid i Oslo. :sur:

nalana sa for siden:

Hadde vært gøy det ja. Men blir nok for langt og for dyrt. Selv om det er gratis:p

janmesi sa for siden:

Jeg vet jeg vet ... Det er ikke bare bare å arrangere ting utenfor byen, men det er ting på gang! Stavanger blir nok det første stedet, det ble rett og slett for mye for meg denne høsten - men når Skaldeman lanserer sin neste bok på norsk, da skal vi på Norgesturne!

Iset sa for siden:

Skjønner at det ikke er så lett altså, måtte bare syte litt hehe. Gleder meg til vi får se dere her i Stavanger også. :D

Veggpryd sa for siden:

Oy! Da vil jeg være groupie! :D

Har veldig lyst til å være med på enten Oslo eller Sandvika. Er det påmelding - eller kan man bare møte opp?

Kanutten sa for siden:

Er ikke Dag Viljen fra Harstad?? Kan de ikke holde noe ala det her nord også da??

janmesi sa for siden:

Nei, men Dag Viljen har undervist på Harstad!

Arrangementet på Norli Sandvika er dessverre avlyst - det blir dermed kun Norli i Universitetsgaten og på Håndverkeren.

Det blir da kl. 17 på Norli Universitetsgaten og kl. 18 på Håndverkeren, like etterpå. Vil du holdes informert om hva som skjer - send meg en epost;
[email][email protected][/email]

mvh Jan

janmesi sa for siden:

Snikløfter denne tråden litt opp

Her er hele programmet for vår kveldskonferanse

PROGRAM 14. NOVEMBER 2007
1800 - 1830: Victoria Telle Hjellset: Blodsukkeret - hvordan ta kontroll over eget blodsukker. Hva er det som skjer når blodsukkeret kjører berg- og dalbane? Kan du kontrollere blodsukkeret, legger du grunnlaget for god helse. Du kan bli sjef over din egen kropp!

1830 - 1900: Dag Viljen Poleszynski: Kostreform ved sukkersykdommer og overvekt. Lavkarbokostholdets muligheter. Trenger vi en ny diabetesforening?

1900 - 2000: 4M Klinikken: Moderne diabetesbehandling.
Er medisiner nødvendig resten av livet? Hva er faresignalene? Hvordan kan du redusere det farlige midjefettet? Av Ingvild Felling Meyer, lege 4M-Klinikken.

Pause

2030 - 2100: Fedon Lindberg: Kostholds- og livsstilsbehandling av overvekt, diabetes og det metabolske syndrom: Hva er det optimale og hva er det mulige? Erfaringer fra praksis.
2100 - 2145: Lars Erik Litsfeldt: Spis deg frisk - diabetes kan overvinnes. Forfatteren av boken Spis deg sukkerfri - nøkkelen for å knekke diabeteskoden forteller sin historie. Han fikk diabetes type-2 som 42-åring, men har i dag vært medisinfri i snart fem år.

Sted: Håndverkeren Kurs- og konferansesenter, www.handverkeren.net/,
Rosenkrantz gate 7, inngang fra Kristian IVs gate. Arrangementet er gratis og åpent for alle.

Trolljenta sa for siden:

Håper jeg klarer å få med meg dette..
Noen andre som skal dit?

Manina sa for siden:

Jeg har ikke diabetes, men det så interessant ut for det. Har jo hatt berg-og-dalbane-blodsukker! :p
Skal vurdere det litt.

janmesi sa for siden:

Velkommen - uansett om man har diabetes eller ikke! Dette er åpent for alle mvh Jan

Trixie sa for siden:

Jeg tar meg en tur. :)

Det er atikler om Litsfeldt og boken hans i alle de større nettavisene idag. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.