< Tilbake til oversikten

Har dere hatt dårligere nedgang når dere har mensen?

Cec sa for siden:

Jeg er i ketose, spiser og drikker det jeg skal, men jammen har jeg ikke lagt på meg 200 gram? Som sagt så fikk jeg mensen i går? Har noen opplevd det samme?

KrissiFontaine sa for siden:

Helt normalt. Kroppen samler vann både før og under mensen. Bare vent å se når du er ferdig med den, da vil du se resultater igjen. :)

scala sa for siden:

Når vi er inne på mensen... Er det normalt at syklusen blir rotet til når en er på kur? Jeg hadde mensen når jeg startet på kuren.. og nå 2 uker etter, så er den her jammen igjen..:eek:

Smula sa for siden:

Det skal jeg love deg, ja. Samler vann så det holder i den perioden.
Har du kun gått opp 200g er du heldig - folk kan gå opp flere kg.
Men det er bare vann som sagt, forsetter du å følge kuren, går du fort ned igjen.

Gerd sa for siden:

Ja det er helt vanlig at vekta stopper opp eller at man legger på seg når man har mensen. Mange reagerer også på samme måte ved eggløsning. :) Men det er bare kroppen som samler vann.

Eplekjerne sa for siden:

Jaa! :( Men jeg er bare i halvketose, tror jeg... Hvis man skal se på den siste ruta på boksen til stixen.

KrissiFontaine sa for siden:

Nei, det trenger du ikke. Hvis du får utslag (uansett nyanse) så er du i ketose. Jeg har vanligvis hatt utslag på de to svakeste rosa.

Krissi

Smula sa for siden:

Tror jeg ikke det er noe som heter... :p

Gerd sa for siden:

Så lenge det er utslag på stix, så ER du i ketose. Det er ikke noe som heter mild eller sterk ketose. Jeg har alltid hatt lysest utslag på stix, men jaggu har fettet forsvunne :D

moinx sa for siden:

Jeg stopper opp ved eggløsning, og eser litt når jeg har mensen....går gjerne opp noen gram, men det "slipper" når mensen er over...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.